Rijden in de wintermaanden of niet

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
metal035
Berichten: 9
Lid geworden op: di 05 okt, 2021 20:31

Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door metal035 »

Laten jullie de auto binnen staat totdat het weer lekker weer is in het voorjaar? Of rijden jullie toch gewoon door in de winter? Het kan soms ineens best zonnig en droog zijn op sommige dagen alleen zit je wel met al dat zout dat ze preventief strooien als je richting het vriespunt gaat. Mijn auto heb ik net een paar weken (2016 GT) en ik heb een paar mooie ritjes gemaakt voordat het koud en nat werd. Ik zou niets liever willen dan elk weekend lekker een stuk toeren maar met dat zout op de weg, regen, koud en donker weer kijk ik er toch een beetje tegenop. Ik heb een garage waar hij mooi droog staat. Het feit dat ie in showroomconditie verkeerd, glimmend en wel houdt me een beetje tegen om nu toch de weg op te gaan. Misschien toch maar een tijdje wachten? Hoe doen jullie dat?
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door fvdw »

Is het een import ?
Zo ja dan zou ik er mee oppassen, die hebben geen antiroest behandeling gehad en zullen snel roesten zeker met pekel.
Als het een eu versie is die antiroest behandeling heeft gehad dan zie minder risico. Die van mij (eu versie met antiroest) is 6 jaar oud rij er zomer en winter en staat buiten, ik nog nergens roest.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door MarisGT »

Ik rij er deze winter wel mee, maar dat heeft als reden dat we overwinteren in Spanje en is mijn Stang mee. In Nld staat hij vanaf dat ze rond vriespunt afgeven, binnen.
Maar hij en wij hebben het prima naar t zin in iedere dag 20 graden :mrgreen:
metal035
Berichten: 9
Lid geworden op: di 05 okt, 2021 20:31

Re: Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door metal035 »

fvdw schreef: di 28 dec, 2021 19:05 Is het een import ?
Zo ja dan zou ik er mee oppassen, die hebben geen antiroest behandeling gehad en zullen snel roesten zeker met pekel.
Als het een eu versie is die antiroest behandeling heeft gehad dan zie minder risico. Die van mij (eu versie met antiroest) is 6 jaar oud rij er zomer en winter en staat buiten, ik nog nergens roest.
Dat is een goed punt inderdaad. Ik heb geen info of de auto wel of geen antiroest behandeling heeft gehad. Misschien dat ik dat zelf nog kan zien op een of andere manier. De auto is geïmporteerd vanuit Duitsland maar hij is wel in 2016 gefabriceerd in Michigan USA. Ik weet niet waar hij als eerste heeft buiten gespeeld zeg maar.
metal035
Berichten: 9
Lid geworden op: di 05 okt, 2021 20:31

Re: Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door metal035 »

MarisGT schreef: wo 29 dec, 2021 06:50 Ik rij er deze winter wel mee, maar dat heeft als reden dat we overwinteren in Spanje en is mijn Stang mee. In Nld staat hij vanaf dat ze rond vriespunt afgeven, binnen.
Maar hij en wij hebben het prima naar t zin in iedere dag 20 graden :mrgreen:
Dat is het betere leven haha, vanaf wanneer gaan jullie doorgaans in NL de weg weer op dan?
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door fvdw »

Als hij witte achterlichten heeft dan is het een eu versie en ook een duitse zal dan een antiroest behandeling moeten hebben gehad. Je kunt zien of dat het geval is door naar gaten in kokerbalken te kijken. Als daar geel spul zichtbaar is dan heeft ie antiroest behandeling gehad. Indien er nergens niks te zien is dan niet. Sommige duitsers hebben ook nog een extra behandeling laten doen. Zie bv hier https://mustang6.de/viewtopic.php?f=8&t ... 20#p130438
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
EeVeeWee
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 06 dec, 2021 17:45

Re: Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door EeVeeWee »

Ik hou mijn oldtimer lekker binnen. :)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door Eric »

Het is een vijf jaar oude gebruikte auto waarvan je geen idee hebt waar en wanneer hij allemaal gereden heeft. Dus om je dan druk te gaan maken over een winterritje meer of minder dat lijkt me eerlijk gezegd vrij nutteloos. Gewoon lekker mee rijden.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door grandmaster n »

Ik snap het wel dat je je auto zo mooi mogelijk wilt houden.
Maar een auto is gemaakt om te rijden.
Ik rij met m'n daily driver (american V8 only!!)gewoon "year round".
Nu is die wel wat ouder nml 2004 maar toch.
De oldtimers staan vanaf oktober binnen.

gr
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door Neko- »

Auto gekocht om mee te rijden... dus rijden zal ik :) Daarnaast is het mijn daily, en heb ik geen andere auto, dus als ik ergens heen wil zal ik wel moeten :P
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door SanQ »

Je kan altijd kiezen voor een speciale behandeling : https://www.antiroestcenter.nl/ deze meneer heeft mijn Mustang ook gedaan, je krijgt een volledige documentatie met foto's en na een periode een oproep voor controle/nalopen, kost een paar knaken maar gebeurd echt super grondig en ondanks dat ik in de winter (combi teveel PK's en te brede banden :lol: ) de Mustang schors en deze lekker warm en overdekt overwintert vind ik het voor het behoud en voorkomen van roest in de toekomst belangrijk om te doen.
Ticking away the moments that make up a dull day......
Nikolaas
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 08 jun, 2020 07:33

Re: Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door Nikolaas »

Als je graag in de wintermaanden wil gaan rijden zou ik dat gewoon doen, al helemaal met een moderne mustang. Als je bang bent voor roest i.v.m. zout dan zou ik de pony gewoon regelmatig wassen. Indien je thuis kan wassen en een hogedrukreiniger hebt kan je eventueel een opzetstuk kopen die gemaakt is voor het reinigen van de bodem.

Die van mij staat binnen maar dat komt omdat ik (woon net over de grens) een seizoen kenteken heb.
Magnetic Metallic Mustang GT 2016 (EU Model)
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Rijden in de wintermaanden of niet

Bericht door MarisGT »

metal035 schreef: wo 29 dec, 2021 09:16
MarisGT schreef: wo 29 dec, 2021 06:50 Ik rij er deze winter wel mee, maar dat heeft als reden dat we overwinteren in Spanje en is mijn Stang mee. In Nld staat hij vanaf dat ze rond vriespunt afgeven, binnen.
Maar hij en wij hebben het prima naar t zin in iedere dag 20 graden :mrgreen:
Dat is het betere leven haha, vanaf wanneer gaan jullie doorgaans in NL de weg weer op dan?
In nld eind feb/ begin maart…
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”