Parkeersensoren Sync 2 Type6 Mustang

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lemans
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 sep, 2022 09:14

Parkeersensoren Sync 2 Type6 Mustang

Bericht door Lemans »

Iemand al parkeersensoren geplaatst icm Sync 2?

Of is het miss mogelijk een akoestisch signaal te krijgen wanneer de rode zone van de achteruit rij camera wordt benaderd.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.

Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,

En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Lemans
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 sep, 2022 09:14

Re: Parkeersensoren Sync 2 Type6 Mustang

Bericht door Lemans »

Best lastig schijnbaar, ....



of heeft echt niemand hier dit laten inbouwen ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.

Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,

En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Parkeersensoren Sync 2 Type6 Mustang

Bericht door Eric »

Waarschijnlijk niet nee.

Ik denk dat je dergelijke vragen veel beter kunt stellen op een Amerikaans forum zoals bv mustang6g.com.
Gebruikersavatar
Lemans
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 sep, 2022 09:14

Re: Parkeersensoren Sync 2 Type6 Mustang

Bericht door Lemans »

Eric schreef: vr 09 dec, 2022 09:39 Waarschijnlijk niet nee.

Ik denk dat je dergelijke vragen veel beter kunt stellen op een Amerikaans forum zoals bv mustang6g.com.
Bedankt Eric

Jammer genoeg wel,

Lijkt me sterk dat ik de enige ben.

Andere vraag.

Jij weet nogal veel...

Ik vindt de geluid kwaliteit super tegenvallen van de 8 speakers. Echt bagger.

Is er verbetering mogelijk met update van sync2 naar 3? Is dan ook DaB mogelijk bv ? Dat zit toch in de planning 8)
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.

Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,

En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Parkeersensoren Sync 2 Type6 Mustang

Bericht door Eric »

Lemans schreef: vr 09 dec, 2022 17:08 Ik vindt de geluid kwaliteit super tegenvallen van de 8 speakers. Echt bagger.
Is er verbetering mogelijk met update van sync2 naar 3? Is dan ook DaB mogelijk bv ? Dat zit toch in de planning 8)
Met een switch naar Sync3 krijg je geen beter geluid, want dat is alleen een andere head unit.

Het geluid wordt bepaald door de speakers en versterkers en die zijn afhankelijk van de uitvoering van je auto. Alle non-premium auto's hebben het basis 6-speaker systeem (V6, EcoBoost, GT). Alle premium auto's (EcoBoost Premium, GT Premium) hebben standaard het 9-speaker systeem en optioneel het Shaker Pro 12 speaker systeem.

Jij hebt een V6 en die zijn alleen maar in de basis (dus non-Premium) uitvoering geleverd en hebben dus allemaal het eenvoudigste 6-speaker systeem.

Upgraden naar Sync3 kan uiteraard, maar is kostbaar want je moet zowel je scherm als de centrale unit daar achter vervangen. En als je DAB wilt moet je denk ik zelfs een EU spec Sync3 unit hebben (lijkt me niet dat DAB compatible is met de US spec units met Sirius, weet ik niet zeker iig).

Maar dan ben je er nog niet want alle Sync2 en Sync3 units hebben hardwarematige EQ die is ingeregeld om de goedkope fabrieksspeakers enigzins fatsoenlijk te laten klinken. Dat moet je dus ofwel met Forscan uitprogrammeren of hardwarematig cancelen voordat je naar een nieuwe eindversterker en nieuwe speakers kunt. Veel gedoe dus. Het is waarschijnlijk simpeler om de hele handel er uit te halen en er zo'n Chinese breedbeeld unit met Android in te zetten.

Ook hier geldt weer: check vooral de Amerikaanse forums, daar zijn telefoonboeken vol geschreven over deze materie.
Gebruikersavatar
Lemans
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 sep, 2022 09:14

Re: Parkeersensoren Sync 2 Type6 Mustang

Bericht door Lemans »

Eric schreef: ma 12 dec, 2022 17:10
Lemans schreef: vr 09 dec, 2022 17:08 Ik vindt de geluid kwaliteit super tegenvallen van de 8 speakers. Echt bagger.
Is er verbetering mogelijk met update van sync2 naar 3? Is dan ook DaB mogelijk bv ? Dat zit toch in de planning 8)
Met een switch naar Sync3 krijg je geen beter geluid, want dat is alleen een andere head unit.

Het geluid wordt bepaald door de speakers en versterkers en die zijn afhankelijk van de uitvoering van je auto. Alle non-premium auto's hebben het basis 6-speaker systeem (V6, EcoBoost, GT). Alle premium auto's (EcoBoost Premium, GT Premium) hebben standaard het 9-speaker systeem en optioneel het Shaker Pro 12 speaker systeem.

Jij hebt een V6 en die zijn alleen maar in de basis (dus non-Premium) uitvoering geleverd en hebben dus allemaal het eenvoudigste 6-speaker systeem.

Upgraden naar Sync3 kan uiteraard, maar is kostbaar want je moet zowel je scherm als de centrale unit daar achter vervangen. En als je DAB wilt moet je denk ik zelfs een EU spec Sync3 unit hebben (lijkt me niet dat DAB compatible is met de US spec units met Sirius, weet ik niet zeker iig).

Maar dan ben je er nog niet want alle Sync2 en Sync3 units hebben hardwarematige EQ die is ingeregeld om de goedkope fabrieksspeakers enigzins fatsoenlijk te laten klinken. Dat moet je dus ofwel met Forscan uitprogrammeren of hardwarematig cancelen voordat je naar een nieuwe eindversterker en nieuwe speakers kunt. Veel gedoe dus. Het is waarschijnlijk simpeler om de hele handel er uit te halen en er zo'n Chinese breedbeeld unit met Android in te zetten.

Ook hier geldt weer: check vooral de Amerikaanse forums, daar zijn telefoonboeken vol geschreven over deze materie.
Bedankt weer voor je uitgebreide reactie.

Ipv 6 heb ik 8 (?) Speakers. 6 voor 2 achter. Miss toch ook een center nog niet ondekt na een week iig geen 6 speakers, Geen shaker, wel premium..(?)

Blijkbaar heb ik een byzondere v6 ;) iig geen " standaard v6 "

Volgens mij, correct je if im wrong, zijn er losse upgrade modules . Te vinden bij Ford site, in de vorm van verschillende versterkers en verschillende subwoofers ( voor onder je stoel
) :lol: daarbij zouden de speakers vervangen kunnen worden.....dit zal toch wel verbetering geven?

Jammer dat er hier weinig tot geen aandacht voor is.


Nieuwe issue..

Navi zegt ineens....plaats sd kaart en werkt niet meer

Hoop op, opnieuw plaatsen dit op te lossen...maar waar zit dat ding?

Navigatie werkte probleemloos, in Nederlands.


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.

Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,

En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Parkeersensoren Sync 2 Type6 Mustang

Bericht door Eric »

Lemans schreef: ma 12 dec, 2022 17:43Hoop op, opnieuw plaatsen dit op te lossen...maar waar zit dat ding?
Bij de USB poort onder de armsteun tussen de voorstoelen
Gebruikersavatar
Lemans
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 sep, 2022 09:14

Re: Parkeersensoren Sync 2 Type6 Mustang

Bericht door Lemans »

Eric schreef: ma 12 dec, 2022 21:04
Lemans schreef: ma 12 dec, 2022 17:43Hoop op, opnieuw plaatsen dit op te lossen...maar waar zit dat ding?
Bij de USB poort onder de armsteun tussen de voorstoelen
Thx, ga op zoek :up:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.

Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,

En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Plaats reactie

Terug naar “How to”