Probleempje met tanken

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Edcar
Berichten: 11
Lid geworden op: za 17 dec, 2022 10:04

Probleempje met tanken

Bericht door Edcar »

Hebben jullie ook wat problemen met tanken van jullie Mustang?
Bij mijn 2005 S197 V6 slaat het vulpistool constant af. Ook als je de hendel maar een paar cm indrukt. Sta altijd een minuut of 10 te tanken om de tank te vullen.
Volgende keer probeer ik het met een trechter, maar sta open voor elke oplossing van dit probleem.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Probleempje met tanken

Bericht door sjirafje »

Al geprobeerd om het pistool wat schuin (links/rechts/omhoog/omlaag) te houden?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Edcar
Berichten: 11
Lid geworden op: za 17 dec, 2022 10:04

Re: Probleempje met tanken

Bericht door Edcar »

Ik heb echt alles geprobeerd. Schuin, links rechts. Vulpistool er bijna uit, alleen tipje erin. Zelfs op z'n kop. Maar niets helpt. Vulpistool blijft afslaan bij minste geringste.
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Probleempje met tanken

Bericht door Kuupertie »

Ik meende dat ik gezien heb dat daar oplossingen voor zijn, omdat je volgens mij LANG de enige niet bent met dit probleem. Heb je de zoekfunctie geprobeerd ?

Misschien in dit topic:

https://dmff.nl/viewtopic.php?t=20392&hilit=tanken
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Probleempje met tanken

Bericht door SanQ »

Bekend probleem, Hennie Lek in de Kwakel heeft hier een oplossing voor.
Ticking away the moments that make up a dull day......
Edcar
Berichten: 11
Lid geworden op: za 17 dec, 2022 10:04

Re: Probleempje met tanken

Bericht door Edcar »

Bedankt voor de info. Ga er zeker werk van maken. Als ik 20 minuten bij een tankstation wil staan koop ik wel een electrische auto....
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Probleempje met tanken

Bericht door Eric »

Edcar schreef: do 22 dec, 2022 14:26 Als ik 20 minuten bij een tankstation wil staan koop ik wel een electrische auto.
:mrgreen:

Maar inderdaad je bent niet alleen, S197 eigenaren worstelen al sinds 2005 met dit probleem.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Probleempje met tanken

Bericht door keesie25 »

Ed, Eric zei het al, bekend probleem bij deze lichting Mustangs. Ik had jouw model ook gedurende 11 jaar, en hetzelfde probleem. Nou had ik hem niet voor mijn werk, dus had/heb ik meer tijd bij het pompstation(.....). Mijn ervaring was dat de druk bij het een pomp-eiland soms verschilt van het andere. Dan heb je minder problemen. En inderdaad, Hennie heeft de oplossing, maar ja, dat kost weer wat.
Het heeft allemaal geloof ik te maken met dat de benzine-inlaat van dit model een nauwere diameter heeft dan de Europese. De benzine stroomt daarom minder vlot door naar de tank, waardoor er een soort lichte tegendruk ontstaat waardoor het vulpistool afslaat. Als je het vlak boven de inlaat houdt en een vaste hand hebt, en concentratie, dan kan het.......
Gebruikersavatar
Lemans
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 sep, 2022 09:14

Re: Probleempje met tanken

Bericht door Lemans »

Wat ik ervaar,

Tanken gaat prima, na afslag beetje bijvullen voor zover dat gaat. Maar krijg de Tank niet helemaal vol op de meter.


Merer blijft " hangen" tussen 3/4 en Vol. Mijn vermoeden was ook dat er een tegendruk ontstaat door een vernauwing, maar na 2 min wachten ben ik het wel zat. Krijg er niet meer Benzine in.

Is dit geen vlotter / sensor afstelling, waarbij de Tank wel vol is, maar het niet juist aangeeft ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.

Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,

En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
tonmustang
Berichten: 447
Lid geworden op: di 21 sep, 2004 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Probleempje met tanken

Bericht door tonmustang »

Verschilt soms per tankstation merk ik.
Gr Ton
Edcar
Berichten: 11
Lid geworden op: za 17 dec, 2022 10:04

Re: Probleempje met tanken

Bericht door Edcar »

keesie25 schreef: vr 23 dec, 2022 20:26 Het heeft allemaal geloof ik te maken met dat de benzine-inlaat van dit model een nauwere diameter heeft dan de Europese. De benzine stroomt daarom minder vlot door naar de tank, waardoor er een soort lichte tegendruk ontstaat waardoor het vulpistool afslaat.
Ik heb het nu met een trechter geprobeerd en dat gaat wel wat beter. Maar veilig vind ik het niet.
Ga toch denken aan de modificatie. Eerst contact met Hennie opnemen.
Viel mij ook op met het gebruik van de trechter, dat de benzine nogal schuimt en daardoor gemakkelijk de sensor triggert die het vulpistool laat afslaan.
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”