Fabriekskleur binnenzijde spatborden

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Richard68
Berichten: 2
Lid geworden op: di 28 mar, 2023 20:41

Fabriekskleur binnenzijde spatborden

Bericht door Richard68 »

21 juli 1965 San José Coupe.
Ik ben bezig met de totaalrestauratie van mijn Mustang. Op de uitlaat na wordt ie weer factory build.
Maar nu mijn vraag:
Welke kleuren hebben de binnenzijden van de voorspatborden en de achterspatborden? Veel gegoogeld maar lastig te achterhalen..
Dacht zelf dat de binnenzijde van de achterspatborden in carrosseriekleur waren, en de voorspatborden zwart (zowel buitenzijde motorcompartiment als binnenzijde fenders zelf). Maar op internet zie ik weer verschillende tegenstrijdige dingen.
Weet iemand dit? Ben benieuwd naar de antwoorden!
Groet,
Richard
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Fabriekskleur binnenzijde spatborden

Bericht door Dakloos »

Richard,

De spatborden aan de voorzijde waren in een primerkleur gespoten. onder de achterschermen kwam wat "sound deadener". Tijdens het spuiten van de auto werd er niet zo heel precies gekeken. Dus af fabriek veel spuitnevel onder de achterschermen en zelfs onder de voorspatborden! Tussen de fabrieken onderling zat ook veel verschil qua "afwerking" :? .

Heb je wel eens op concoursmustang.com gekeken?
Erwin

1966 convertible
Richard68
Berichten: 2
Lid geworden op: di 28 mar, 2023 20:41

Re: Fabriekskleur binnenzijde spatborden

Bericht door Richard68 »

Dank je Erwin!
Ik weet dat de primer kleur van mijn Mustang (een van de laatsten van bouwjaar 65 in San Jose) "oxide red" was.
En idd daar ze het niet zo nauw namen met het sluiten :). Bedankt voor de tip van concoursmustang.com.
Daar eens gaan browser :)
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”