Which coil and ignitor-system will be the best for my 1968 Shelby GT350.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MichaelBol
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 15 feb, 2021 17:43
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Which coil and ignitor-system will be the best for my 1968 Shelby GT350.

Bericht door MichaelBol »

Hi,

Ik wil graag weten welke electronische ontsteking ik het beste kan inbouwen in mijn Shelby GT350 uit 1068. De bobine lijkt origineel, maar er is al een elektronische ontsteking ingebouwd. Ik ken het merk niet, maar het lijkt me ook niet optimaal met de originele bobine. De vonk lijkt ook zwak.

Want to now which coil and ignitor-system will be the best for my 1968 Shelby GT350.
The original points are gone. I do have an unknown electronic ignitor in the distributar but the original coil. The spark is very weak.
Groet,

Michael Bol

1968 Shelby GT500KR - VIN 8T02R203104-02322
1968 Shelby GT350-H - VIN 8T02J149344-01143 (sold)
1970 Mustang BOSS 302 - VIN: 0F02G160395 (sold)
1970 Mustang Coupe 302 - VIN: 0R01F153073 (sold)
1965 Corvette C2 327-300 - 194675S114520
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Which coil and ignitor-system will be the best for my 1968 Shelby GT350.

Bericht door Cobretti »

Hallo,

MSD ignitions zijn gereputeerd, populair, goed en duur.
Als je het geld wil spenderen denk ik niet dat je hiermee fout kan gaan.
Er zijn natuurlijk altijd voor en tegenstanders.
Er zijn wel erg veel verschillende types, maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
Belangerijk is de juiste materiaalkeuze voor het tandwiel op de nokkenas.

Zelf wou ik voor mijn 1969 302 af van de contactpunten en heb ik gekozen voor een Pertronix ombouw + meteen ook een bijhorende nieuwe Flamethrower II coil.
De Petronix wordt ingebouwd in de verdelerkap in de plaats van de contactpunten, de verdeler zélf met alle lageringen wordt gerecupereerd en blijft dus +50j oud. Bij mij bleek alles in goede staat, dus was dit idd een optie.
Ik ben tevreden over de werking.
Maar de inbouw was toch wel een kleine ramp, hoewel het allemaal is goedgekomen. Het zou volgens Pertronix allemaal -plug and play- zomaar moeten passen, maar dat bleek alles behalve het geval. Als je zin hebt kan je hier het volledige verhaal lezen -> viewtopic.php?f=82&t=30111

Grts,
C. 8)
Plaats reactie

Terug naar “Performance Corner”