(Kantel)brug voor restauratie onderkant

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MyFirstMustang
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 jun, 2023 09:35

(Kantel)brug voor restauratie onderkant

Bericht door MyFirstMustang »

Hoi allemaal,
Ga binnenkort beginnen met mijn eerste project auto...
Nu dacht ik een kantelbrug te kopen, maar nu las ik ergens dat dit niet handig is voor een cabrio omdat deze dan krom trekt. Laat ik nu net een cabrio uit 1965 hebben... De motor en alles wil ik eigenlijk gewoon lekker laten zitten.

Dus nu is mijn vraag, wat is handig om te doen als ik veel onderkant werk moet gaan doen? :?
Gebruikersavatar
B67FSTB
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 25 jul, 2016 19:09

Re: (Kantel)brug voor restauratie onderkant

Bericht door B67FSTB »

Een kantelbrug die op de wielnaven word geplaatst kan geen kwaad , tenzij de karosserie redelijk doorgeroest is.
Meer bepaald de chassisbalken en seatreinforcement delen boven en onderkant.
Liever eraan sleutelen dan ermee rijden.
Gebruikersavatar
MyFirstMustang
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 jun, 2023 09:35

Re: (Kantel)brug voor restauratie onderkant

Bericht door MyFirstMustang »

Hoi B67FSTB,
Bedankt voor je reactie!

Bedoel je dan zoiets? https://www.vocor.nl/draai-en-kantelbru ... 00-kg.html

Ben alleen bang dat ik die 2,5 meter naast de auto niet heb. Vermoed dat ik ongeveer 1 meter heb...
Van wat ik er van heb gezien zijn de chassisbalken nog wel goed. De seatreinforcement zouden wel eens slecht kunnen zijn... :(
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: (Kantel)brug voor restauratie onderkant

Bericht door peer »

Wat wil je doen aan de onderkant? Persoonlijk heb ik al redelijk wat auto's gedaan, waaronder ook 65 en 66 cabrio's. Als je niet hoeft te slijpen en lassen kan die best zo in het spit, moet je gaan slijpen en lassen dan moet je wel wat gaan verstevigen.

Maar als je hem in een spit hangt, moet de auto echt zo leeg mogelijk, moter eruit, eigenlijk echt een lege kas is het verstandigste. hou er rekening mee dat je in een spit de auto ophangt aan frame delen die daar niet voor gemaakt/bedoeld zijn.

Krik de auto maar eens op aan het voorste deel van het frame voorbij de motor en probeer de deur nog maar eens open te maken (of kijk eens wat er met de spleet tussen deur en frame gebeurd) dan weet je wat ik bedoel ;)

Een simpel kruis doet al veel:
Afbeelding

Je ziet mensen met hele constructies, maar mijn ervaring is dat dit meestal wel genoeg is als je niet de hele vloer er in 1 keer uithaalt.

Maar het werkt wel handig voor de onderkant:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”