Project 1970 Coupe - Part 2

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
bartk92
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 14 mar, 2022 12:14

Re: Project 1970 Coupe - Part 2

Bericht door bartk92 »

Gearz schreef: wo 20 apr, 2022 22:21
In het geval van 2 breathers werkt de Positive Cranckcase Ventilation (PCV) niet, deze bestaat uit een klein vacuumklepje in één van de klepdeksels welke middels een slang op de vacuum aansluiting onder/op de carburateur aangesloten hoort te zitten zodat er frisse buitenlucht door je carter gezogen wordt van de breather naar de PCV waardoor de motor niet verontreinigd door uitlaatgassen welke langs de zuigerveren lekken (blowby). Met 2 breathers is er geen flow, dus ook geen reiniging en afvoer.

Michel.
Och inderdaad dat is natuurlijk ook zo. Dat is me even ontschoten dat het met 2 breathers niet werkt. Zo leer je nog eens wat bij :mrgreen:
Gebruikersavatar
bartk92
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 14 mar, 2022 12:14

Re: Project 1970 Coupe - Part 2

Bericht door bartk92 »

Zo. Inmiddels alweer bijna een jaar verder. In dit jaar is er veel gebeurd, maar heb ik ook minder tijd aan de Mustang kunnen besteden dan dat ik wilde. Door een verhuizing e.d. hebben we inmiddels (tijdelijk) een andere schuur die helaas wel wat kleiner is dan de vorige. Maar goed, de Ford past erin dus we kunnen gewoon lekker verder, maar soms vraagt het wat creatief omgaan met de ruimte :P
Hieronder een kleine impressie van afgelopen zomer tot ongeveer februari dit jaar. Momenteel staat de auto inmiddels in de grondverf en ben ik de laatste voorbereidingen aan het treffen voor het spuitwerk. In de komende maanden hoop ik hier een paar leuke foto's van te plaatsen 8)

Afbeelding
Motorblok is gemonteerd, later afbouwen voor de eerste start.

Afbeelding
Fijne cadeautjes van de firma's Rockauto en SummitRacing 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Achteras en differentieel uit elkaar gehaald en gereinigd.

Afbeelding
Bij de inspectie verder geen bijzonderheden gezien, dus na een goede schoonmaak en juiste montage kon de rest van de as voorzien worden van nieuwe wiellagers en nieuwe remmerij!

Afbeelding
Altijd een fijn gezicht, die gloednieuwe remtrommels 8)

Afbeelding

Afbeelding
Via marktplaats bij een handelaar een fantastische set wielen en banden op de kop kunnen tikken, voor een zeer schappelijke prijs!

Afbeelding
Het lijkt al een hele andere auto zo

Afbeelding
Verder met het plamuur en schuurwerk. Tijdrovend, maar zeker de moeite waard :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook de naden van de deuren aangepakt, door eerst materiaal op te lassen en daarna bij te slijpen. Vervolgens afwerken met plamuur. De passing van aftermarket panelen is toch altijd wat anders als origineel...

Wordt weer vervolgd... 8)
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Project 1970 Coupe - Part 2

Bericht door grandmaster n »

Lekker bezig.
en nu door naar de finish!!

gr
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Project 1970 Coupe - Part 2

Bericht door sjirafje »

Leuk om de voortgang te zien!
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Project 1970 Coupe - Part 2

Bericht door Cobretti »

Knap werk 👍
Gebruikersavatar
1969Mach1
Berichten: 3037
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 14:34
Locatie: Veluwe

Re: Project 1970 Coupe - Part 2

Bericht door 1969Mach1 »

Goed bezig zeg! :D
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Gebruikersavatar
bartk92
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 14 mar, 2022 12:14

Re: Project 1970 Coupe - Part 2

Bericht door bartk92 »

Vervolg! Afgelopen maanden stiekem druk bezig met van alles en nog wat thuis, maar ook uiteraard tijd gemaakt voor de Mustang. Na de verhuizing in een kleine schuur sta ik ook voor wat meer ruimtelijke uitdagingen soms, maar we gaan gewoon door! Een grote schuur volgt in de toekomst 8)

Een kleine impressie (van alle gedane werkzaamheden heb ik niet altijd een foto, dat schiet er nog wel eens bij in...)

De motor heb ik afgebouwd en ingelopen. Uiteraard heb ik wel foto's filmpjes van, deze post ik later nog een keer :mrgreen:

Na flink wat plamuur- en schuurwerk heb ik eerst maar eens een laag primer aangebracht om te kijken 'waar' ik nu ben. Door alle kleuren door elkaar heen zie je het soms niet meer.

Afbeelding
Schuurgids aangebracht, en we gaan weer!

Afbeelding

Afbeelding
Tussentijds nog laagje aangebracht, en ook daar weer aan t schuren/blokken geweest omdat ik nog niet tevreden was.

Afbeelding

Uiteindelijk na vele uren schuren, was het tijd om de definitieve grondlaag/sealer aan te brengen. De schuur werd omgetoverd tot een geïmproviseerde spuitcabine :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook na tips en na overleg met de spuiter heb ik besloten om de binnenkant van de motorkap en de kofferbak zwart te spuiten. Zeker met de rest als de auto klaar is, denk ik dat dit een goede keuze is 8)

Ondertussen dat de grondlaag nog de tijd heeft om goed uit te harden, heb ik wat andere klusjes/probleempjes tussendoor aangepakt:

Afbeelding
De kurken kleppendekselpakking lekte al bij beide cilinderkoppen... deze heb ik nu vervangen door Felpro rubberen kleppendekselpakkingen.

Afbeelding
Na een paar keer de auto gestart en verzet te hebben bleef er een plasje olie ter hoogte van de versnellingsbak liggen. Een O-ring bleek de boosdoener. Nieuwe dr op en het probleem is verholpen!

Afbeelding
De tellerklok heb ik ook elektrisch aangepakt, nieuwe printplaat erop en alle meters gecontroleerd. Inmiddels werkend in de auto ingebouwd.

Afbeelding
Zoals gezegd volgen er nog meer foto's en filmpjes van het motorblok, maar dit is hoe het blok er nu bij ligt 8)

Afbeelding
Nadat de grondverf een goede anderhalf a twee weken gedroogd en uitgehard is, begonnen met het fijn en gladschuren van de grondverf, zodat straks de onderlaag klaar is voor de kleur!

Afbeelding
En daar staat ie, na een laatste inspectie van de spuiter, op weg naar de spuiter! Het daadwerkelijke spuiten is het enige wat ik niet zelf doe en liever over laat aan de professional! :wink:

Afbeelding
Wordt vervolgd... 8)
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Project 1970 Coupe - Part 2

Bericht door willem_nog_niks »

Gaaf man. Er zit series schot in de zaak.
Mocht ik je blij kunnen maken met een zijruit en een remdrukverdeler hoor ik het wel ;) .
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
bartk92
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 14 mar, 2022 12:14

Re: Project 1970 Coupe - Part 2

Bericht door bartk92 »

willem_nog_niks schreef: zo 17 sep, 2023 20:07 Gaaf man. Er zit series schot in de zaak.
Mocht ik je blij kunnen maken met een zijruit en een remdrukverdeler hoor ik het wel ;) .
Groetjes Willem
Bedankt Willem! Het begint idd op te schieten gelukkig!
Ik ben al voorzien, maar wel bedankt! :D
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”