Jullie mening over een 2024 USA Mustang verhuizen (of een Shelby)

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Luuk308
Berichten: 1
Lid geworden op: do 21 sep, 2023 23:04

Jullie mening over een 2024 USA Mustang verhuizen (of een Shelby)

Bericht door Luuk308 »

Beste Mustang liefhebbers,

Ik heb gelezen dat er al erg veel vragen voorbij zijn gekomen over het importeren van een auto uit de USA. Ik ben bekend met de regelgeving en wil zelf binnenkort ook een auto meenemen als verhuisgoed met mijn verhuizing terug naar NL. Dat het een Amerikaanse muscle car gaat worden is zeker, welke is nog de vraag.

Ik heb deze post gemaakt omdat ik nieuwsgierig ben naar de mening en het enthousiasme van liefhebbers en kenners. Vandaag stond ik bij de Ford dealer in Phoenix en toevallig stond deze GT daar (is meteen ook verkocht binnen een dag). Voor mij de eerste keer dat ik het 2024 model in levende lijve gezien heb, ze rijden hier pas net rond. Afgelopen vrijdag kwam er ook een Dark Horse binnen die daarna binnen een uur verkocht was. Ik was persoonlijk wel gecharmeerd van het nieuwe model, maar ben benieuwd naar jullie mening. Mijn plan is om er een tijdje veel plezier van te hebben in de USA en NL, maar op ten duur ook te verkopen. Op het moment twijfel ik over deze 3 opties:

- Nieuwe 2024 Mustang GT (Veel opties, recaro seats etc, gaat hier ongeveer voor 68.000 USD weg na alle belastingen)
- Nieuwe 2024 Mustang Dark Horse (richting de 90.000 USD en moeilijk aan te komen)
- Gebruikte Mustang Shelby GT500 (2e hands 2020-2022 model, ongeveer 5-15k op de teller. Deze gaan richting de 100.000USD)

Als bonus had de dealer ook nog een Shelby GT500 Hennessey Venom in een andere vesting staan. 1000 pk voor een luttele 115.000 USD na belastingen. Persoonlijk heb ik geen idee of hier enige interesse voor is in Nederland.

Ik hoor graag wat jullie van het nieuwe model vinden en of het hart toch sneller gaat kloppen van een Shelby GT500. Suggesties en goeie ideeën zijn altijd welkom!

Met vriendelijke groet,

Luuk


Image
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Jullie mening over een 2024 USA Mustang verhuizen (of een Shelby)

Bericht door peer »

Deze vraag is meerdere keren voorbij gekomen en het komt altijd neer op je doel. (vanuitgaande dat je de regels weet betreft minimaal 6 maanden eigenaar (en daadwerkelijk gebruikt, er moeten wat km's op de teller staan) in de US en minimaal 1 jaar in nederland eigenaar zijn voor eventuele verkoop.)

Wil je de auto hier ook daadwerkelijk blijven rijden (langer dan het verplichte jaar, je mag deze niet een jaar stallen, hij moet daadwerkelijk gebruikt worden) of doe je het echt voor de verkoop/winst.

Voor de verkoop/winst dan moet je eigenlijk echt een zo nieuw mogelijke auto meenemen, 2024 model, oudere auto's/ oudere modelen zijn niet echt intressant zelfs niet de shelby's. Hoe ouder de auto hoe meer concurentie je hebt uit bijvoorbeeld duitsland omdat de rest bpm daalt. Maar reken je niet rijk, de markt voor dit soort auto's is klein, en al helemaal bij mensen die zo'n auto van een particulier willen kopen. Je koopt hier nu ook een Shelby 2021 voor onder 100k. En elke maand dat ie te koop staat daalt de waarde omdat de rest bpm ook daalt. Dit is en blijft een flinke gok zeker met de enorm stijgende benzine prijzen. De enige manier (in mijn ogen) is met bijvoorbeeld een 2024 dark horse. Maar dit blijft een flinke gok.

Met een gewoon model 2024 gt is geen echte winst te halen met de extra kosten die je gaat krijgen met verzekering, verscheping en invoeren enz. Met name omdat je de auto minimaal 1,5 jaar in bezit moet hebben. Vanuitgaande dat je niet meteen na 6 maanden naar nederland verhuist zit je al snel met een 2 jaar 'oude' auto. En heb je hier al terug concurentie met EU modellen. Als je nu kijkt koop je voor 35K al een 2 jaar oude GT in duitsland, nog 20k bpm erop en je hebt onder de 60k een GT in NL. Dit is een goede vergelijking in wat er kan gebeuren met je investering. Maar er is nauwelijks echt een verdienmodel.

Mijn advies (en ervaring) Koop/rij wat je leuk vind en geniet ervan. Doe je het voor de winst, kijk naar andere auto's of begin er niet aan tenzij je bereid bent om het risico te nemen verlies te maken.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Jullie mening over een 2024 USA Mustang verhuizen (of een Shelby)

Bericht door Eric »

Eens met wat Peer hier boven schrijft. De kans dat je er daadwerkelijk iets aan gaat over houden is niet groot, want de nieuwprijzen gaan inmiddels door het dak, waardoor de hoeveelheid potentiele kopers, die toch al niet groot was, nog veel harder daalt. En mensen die 60-70K uit hun knip kunnen en willen trekken voor een 2 jaar oude Mustang waar geen BPM voor is betaald willen niet zomaar een exemplaar, maar precies een uitvoering naar eigen wens. Coupé of cabrio, wel of geen automaat, wel of geen Performance Pack, wel of geen Recaro's, kleur, je doet het al snel verkeerd. En je neemt dus een behoorlijk financieel risico.

Persoonlijk begrijp ik overigens niet waarom je zo'n auto uberhaupt zou willen verkopen. Als je de kans hebt om er een mee te nemen uit de VS dan is dat toch een geweldige manier om de komende 10 jaar in een nieuw aangeschafte Mustang te rijden? Ik wist het wel.

Als je het toch doet voor de verkoop dan zou ik zeker een 2024 nemen. Niet omdat dat nou zo'n geweldig geslaagd model is, maar simpelweg omdat je daarmee véél minder concurrentie hebt op de markt als je er tzt vanaf wilt. En neem vooral een GT. De Dark Horse is niet meer dan een GT met 1% betere specificaties en vooral een hoop gebakken lucht. En veel ADM gezeik, net zoals bij de GT350/500.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Jullie mening over een 2024 USA Mustang verhuizen (of een Shelby)

Bericht door sjirafje »

Als je het voor het geld doet, moet je je afvragen of je wel voor een Mustang moet gaan. Is het misschien verstandiger om voor een auto gaan waar een grotere markt voor is?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”