Winter project

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 25
Lid geworden op: za 12 okt, 2013 09:05
Locatie: Overbetuwe

Winter project

Bericht door Johan »

Winter project ligt gereed om aan begonnen te worden.
Nu nog goed inlezen en wat youtube filmpjes bekijken voor tips en andere handigheidjes.

Afbeelding


Johan
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Winter project

Bericht door sjirafje »

Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 25
Lid geworden op: za 12 okt, 2013 09:05
Locatie: Overbetuwe

Re: Winter project

Bericht door Johan »

Bedankt Sjirafje,

Op die site staat het mooi en duidelijk uitgelegd.
De voorbereiding wordt steeds beter. :)

Johan
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 472
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Winter project

Bericht door richard66coupe »

Dat is een mooie complete set. Alweer een jaar of 6 geleden heb ik ook zo’n set geïnstalleerd en nog geen moment spijt van gehad.
Het installeren is goed te doen met de handleiding en je er goed in te verdiepen. Ik weet nog wel dat ik moeite had om hem lekvrij te krijgen. De bovenkant van de gietijzeren hoofdremcylinder was bij mij zeer oneffen waardoor het niet afdichte. Ik heb een nieuwe gekregen maar was ook op te lossen door hem te vlakken voordat je hem installeert.
Verder weet ik nog dat de rem schakelaar het niet deed. Dit heb ik opgelost door een plaatje erbij tussen te doen zodat ie de schakelaar goed indrukt.

Succes!
Gebruikersavatar
Roel1957
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 05 aug, 2020 20:39
Locatie: Berkelland

Re: Winter project

Bericht door Roel1957 »

Inderdaad een goede set was ook mijn ervaring.
Vooraf monteren in je ride wel de hoofdremcilinder ontluchten met de meegeleverde buisjes..!

Meeste werk was montage ander pedaal en idd. stoplicht schakelaar onder het dashboard.
Daarom stoel er uit om er bij te kunnen :shock:

Echt goed remmen deed de auto niet meteen, later wel na wat km's.

Heb de Mustang niet meer.. ingeruild tegen een '59 Thunderbird die ik ook wil upgraden met schijven.
Een heel wat lastiger project..!
'67 Mustang 302 Coupé
'59 Thunderbird 352 Hardtop
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 25
Lid geworden op: za 12 okt, 2013 09:05
Locatie: Overbetuwe

Re: Winter project

Bericht door Johan »

richard66coupe schreef: zo 26 nov, 2023 15:23 Dat is een mooie complete set. Alweer een jaar of 6 geleden heb ik ook zo’n set geïnstalleerd en nog geen moment spijt van gehad.
Het installeren is goed te doen met de handleiding en je er goed in te verdiepen. Ik weet nog wel dat ik moeite had om hem lekvrij te krijgen. De bovenkant van de gietijzeren hoofdremcylinder was bij mij zeer oneffen waardoor het niet afdichte. Ik heb een nieuwe gekregen maar was ook op te lossen door hem te vlakken voordat je hem installeert.
Verder weet ik nog dat de rem schakelaar het niet deed. Dit heb ik opgelost door een plaatje erbij tussen te doen zodat ie de schakelaar goed indrukt.

Succes!
Bedankt voor de tips, ga ik in de gaten houden.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”