Drone/resonantie uitlaat

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BrianGT05
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 25 okt, 2023 20:17

Drone/resonantie uitlaat

Bericht door BrianGT05 »

Dag allen,

Zo rond de 2000 toeren heb ik een donders irritante drone in de auto, een Mustang GT uit 2005. Ik weet de theorie erachter maar wie heeft er hier ervaring met een effectieve manier om dit enigszins betaalbaar en snel te verhelpen? Grtzz
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Drone/resonantie uitlaat

Bericht door SanQ »

Bij JM Tuning in Schagen een no-drone tussendemper laten monteren, heeft hij bij mijn pick-up ook gedaan en is een wereld van verbetering :-)
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 472
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Drone/resonantie uitlaat

Bericht door richard66coupe »

Ik had hier ook last van icm thrush welded duals.(flowmaster 40 clone). Toen heb ik er 2 ronde turbo dempers achteraan bij tussen gezet van Simons. Dit hielp helemaal niks. Het blikkerige geluid was weg maar de drone bleef. Uiteindelijk na wat experimenteren hielp het om door die demper (52 mm)weer een pijp te doen van 48mm met een mof van 52mm zodat het past(zoals een DB killer bij een motorfiets). Voor mij werkt dit perfect. Ik heb hetzelfde geprobeerd zonder demper. Pijp met daarbinnen een pijp als vernauwing maar dat was niet zo effectief.
Ik had me ook verdiept in helmholtz resonators. Dit had ik anders willen proberen maar wou het graag simpel houden.
Misschien kan je er wat mee.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Drone/resonantie uitlaat

Bericht door Eric »

Originele uitlaat er onder zetten
Gebruikersavatar
BrianGT05
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 25 okt, 2023 20:17

Re: Drone/resonantie uitlaat

Bericht door BrianGT05 »

SanQ schreef: wo 01 nov, 2023 16:19 Bij JM Tuning in Schagen een no-drone tussendemper laten monteren, heeft hij bij mijn pick-up ook gedaan en is een wereld van verbetering :-)
Heb inmiddels contact gehad met ze. Zal een update geven als daar iets uit komt.
Gebruikersavatar
BrianGT05
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 25 okt, 2023 20:17

Re: Drone/resonantie uitlaat

Bericht door BrianGT05 »

richard66coupe schreef: wo 01 nov, 2023 20:02 Ik had hier ook last van icm thrush welded duals.(flowmaster 40 clone). Toen heb ik er 2 ronde turbo dempers achteraan bij tussen gezet van Simons. Dit hielp helemaal niks. Het blikkerige geluid was weg maar de drone bleef. Uiteindelijk na wat experimenteren hielp het om door die demper (52 mm)weer een pijp te doen van 48mm met een mof van 52mm zodat het past(zoals een DB killer bij een motorfiets). Voor mij werkt dit perfect. Ik heb hetzelfde geprobeerd zonder demper. Pijp met daarbinnen een pijp als vernauwing maar dat was niet zo effectief.
Ik had me ook verdiept in helmholtz resonators. Dit had ik anders willen proberen maar wou het graag simpel houden.
Misschien kan je er wat mee.
Dank voor de tip. Misschien kan ik er wat mee.
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”