Carburateur 2V 1966 coupe

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
RikHolleman
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 11 dec, 2023 21:32

Carburateur 2V 1966 coupe

Bericht door RikHolleman »

Ik had een paar opmerkingen aan de wat meer ervaren monteurs onder ons, ik ben sinds kort trots eigenaar van een Ford mustang coupe uit 1966 met een mooie 289ci V8, Ik heb alleen enige opmerkingen gedaan aan de carburateur op het motorblok:

1. Zo is er een los slangetje dat met een bout is afgedopt, weet iemand waar deze voor dient? Tevens zit er ook een ongebruikte nippel op de carburateur.Image Image

2. Mijn acceleratie membraam lekt benzine als ik het gaspedaal bedien, er zitten 2 pakkingen tussen hoort dit of moet er maar 1 pakking tussen zitten?Image

Als iemand enig verstand hiervan heeft dan hoor ik dit graag! :D
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Carburateur 2V 1966 coupe

Bericht door Dakloos »

Welkom Rik,

Die afgedopte slang hoort niet ergens aan de carburateur te zitten. Zo te zien is dat de slang voor de vacuümaansluiting van de automaat.

Er hoort maar 1 pakking bij de acceleratie membraan te zitten. Het dekseltje waar de membraan achter zit wordt vaak te hard aangedraaid waardoor het ding kromtrekt en gaat lekken. Men probeert het dan met een extra pakking dicht te krijgen. Het dekseltje is goed te vlakken door het over een vlak liggend stuk schuurpapier te halen.

Mocht je foto's nodig hebben van hoe het hoort te zitten dan hoor ik het wel......
Erwin

1966 convertible
RikHolleman
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 11 dec, 2023 21:32

Re: Carburateur 2V 1966 coupe

Bericht door RikHolleman »

Dakloos schreef: di 23 jan, 2024 06:54 Welkom Rik,

Die afgedopte slang hoort niet ergens aan de carburateur te zitten. Zo te zien is dat de slang voor de vacuümaansluiting van de automaat.

Er hoort maar 1 pakking bij de acceleratie membraan te zitten. Het dekseltje waar de membraan achter zit wordt vaak te hard aangedraaid waardoor het ding kromtrekt en gaat lekken. Men probeert het dan met een extra pakking dicht te krijgen. Het dekseltje is goed te vlakken door het over een vlak liggend stuk schuurpapier te halen.

Mocht je foto's nodig hebben van hoe het hoort te zitten dan hoor ik het wel......
Hallo Erwin,
dankjewel voor de snelle reactie! Die vacuüm aansluiting naar de automaatbak is het noodzakelijk dat deze is aangesloten? En deze vrije nippel op het carburateur, weet je toevallig waar deze voor dient? Heel erg bedankt voor de tip over het membraam! Ik ga het even proberen of het werkt! Een (of meerdere) foto('s) van hoe het hoort te zitten zou erg fijn zijn! Enorm bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Carburateur 2V 1966 coupe

Bericht door Dakloos »

Rik,

En zo heurt het :D :

Niet aangesloten nippel hoort op een aansluiting te zitten op het uitlaatspruitstuk. Lucht wordt aangezogen door een gefilterd kanaal in het uitlaat spruitstuk, wordt verwarmd en gaat via een ander pijpje richting het chokehuis.

Afbeelding

Afbeelding

Achter het blok hoort een vacuümbuis te lopen naar vaccum modulator op de automaat. Het ding schakelt voor geen meter zonder deze aansluiting.

Afbeelding

Dit is die vacuüm modulator. Rechts achter op de bak.

Afbeelding

Krom dekseltje van de "power valve" na het een paar keer over een schuurpapiertje gehaald te hebben:

Afbeelding

Zelfde dekseltje samen met die van de acceleratiepomp na het vlakken:

Afbeelding


Groet,

Erwin
Erwin

1966 convertible
RikHolleman
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 11 dec, 2023 21:32

Re: Carburateur 2V 1966 coupe

Bericht door RikHolleman »

Hallo Erwin, super bedankt voor de foto's, duidelijke uitleg en snelle reactie!! Ik ga maar eens wat sleutel werk verrichten. :D
Plaats reactie

Terug naar “How to”