Project 2, coupe 1970. VERKOCHT
Moderator: Shelby GT-H
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Eindelijk weer een update,
Vanwege de lange koude winter ben ik niet erg druk geweest met het project. Heb echter de laatste 2 maandjes weer het een en ander gedaan.
Het winterprojectje was de heaterbox, deze was oud, verroest en erg smerig.
Tijd om die te voorzien van nieuwe afdichtingen, kachel, motor en verf. Ik heb de diverse delen gezandstraald en in de primer en zwarte verf gezet.
En gemonteerd, ziet dat er zo uit:
Ik heb ook de Shelby drop doorgevoerd, eerst een mal gemaakt en vervolgens de gaten geboord.
Bij mij op het werk ben ik op zoek gegaan naar iets om de 4 oude gaten te dichten. Ik heb wel eens gehoord dat men hiervoor slotbouten gebruikt, maar ik vindt deze oplossing ook wel geslaagd.
Zo, dit is het voor nu eventjes, deel 2 komt er zo aan.
Vanwege de lange koude winter ben ik niet erg druk geweest met het project. Heb echter de laatste 2 maandjes weer het een en ander gedaan.
Het winterprojectje was de heaterbox, deze was oud, verroest en erg smerig.
Tijd om die te voorzien van nieuwe afdichtingen, kachel, motor en verf. Ik heb de diverse delen gezandstraald en in de primer en zwarte verf gezet.
En gemonteerd, ziet dat er zo uit:
Ik heb ook de Shelby drop doorgevoerd, eerst een mal gemaakt en vervolgens de gaten geboord.
Bij mij op het werk ben ik op zoek gegaan naar iets om de 4 oude gaten te dichten. Ik heb wel eens gehoord dat men hiervoor slotbouten gebruikt, maar ik vindt deze oplossing ook wel geslaagd.
Zo, dit is het voor nu eventjes, deel 2 komt er zo aan.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Zo, deel 2:
Eerst iets kleins. In het begin van deze week heb ik s'avonds ff na het werk een paar delen gestraald. Met dit mooie weer wordt dit 1 voor 1 gespoten.
De AOD bak is ook gereviseerd, voorzien van een master rebuild kit inclusief shiftkit. In de shiftkit waren 3 opties in verwerkt, ik heb voor de street optie gekozen.
Veel schoonmaak werk:
Helaas heb ik niet overal een foto van kunnen maken, door het leuke technische werk hieraan is het erbij doorgeschoten.
Tijdens de revisie heb ik van [glow=red]tminus3[/glow] een sonnax snapring weten te bemachtigen en heeft hij me even geholpen met het plaatsen van 2 zuigers in 2 van de 3 koppelinghuizen. De eerste ging er makkelijk in, echter voor die andere 2 kun je niet zonder dat speciale stuk gereedschap.
En zo ziet het eruit gereviseerd en een nieuw laagje verf.
Nu gemonteerd:
Een tijdje terug heb ik een set klepdeksels bij JW op de kop getikt. Zeer mooi, maar hier krijg ik problemen mee. Oplossing zie je zo.
Bovenste intake erop en wat verder afgebouwd.
Kachelbuizen gestraald en gespoten. Fuelrail geschuurd, gebrillood en in blanke lak gezet. Ik hou ebay e.d. in de gaten voor een betere set, zijn moeilijk te krijgen in nieuwstaat.
Zo, deel 3 komt er zo aan!
Eerst iets kleins. In het begin van deze week heb ik s'avonds ff na het werk een paar delen gestraald. Met dit mooie weer wordt dit 1 voor 1 gespoten.
De AOD bak is ook gereviseerd, voorzien van een master rebuild kit inclusief shiftkit. In de shiftkit waren 3 opties in verwerkt, ik heb voor de street optie gekozen.
Veel schoonmaak werk:
Helaas heb ik niet overal een foto van kunnen maken, door het leuke technische werk hieraan is het erbij doorgeschoten.
Tijdens de revisie heb ik van [glow=red]tminus3[/glow] een sonnax snapring weten te bemachtigen en heeft hij me even geholpen met het plaatsen van 2 zuigers in 2 van de 3 koppelinghuizen. De eerste ging er makkelijk in, echter voor die andere 2 kun je niet zonder dat speciale stuk gereedschap.
En zo ziet het eruit gereviseerd en een nieuw laagje verf.
Nu gemonteerd:
Een tijdje terug heb ik een set klepdeksels bij JW op de kop getikt. Zeer mooi, maar hier krijg ik problemen mee. Oplossing zie je zo.
Bovenste intake erop en wat verder afgebouwd.
Kachelbuizen gestraald en gespoten. Fuelrail geschuurd, gebrillood en in blanke lak gezet. Ik hou ebay e.d. in de gaten voor een betere set, zijn moeilijk te krijgen in nieuwstaat.
Zo, deel 3 komt er zo aan!
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Deel 3.
Zoals ik al zei, met die klepdeksel heb ik een probleem. Ze zijn hoger als de oude klepdeksels van de Lincoln. De gaskabel/kickdown beugel past niet in combinatie met deze klepdeksel en EGR huis. Aangezien ik de EGR eraf wil hebben, heb ik een EGR eliminator gemaakt. Je kan zo ook bestellen in de USA, maar voor dat geld, kun je het ook maken in een 3/4 dag.
Stap 1: maak een mal
Stap 2: Haal materiaal, in dit geval een stukje afval wat in de ijzercontainer lag van de papierfabriek tegenaan wonen. Kosten: zip, nada noppes.
Stap 3: Veel zagen, vijlen, schuren.
Stap 4: FF passen.
Stap 5: Gaten boren op het werk met de kolomboor, draad tappen voor de kabelsteun.
Stap 6: Tapeinden inkorten, M8 draad snijden en de boel monteren met RVS kraagmoeren
Stap 7: beugel aangepast, onderzijde van de steun met een afbraamschijf verdunt. Nu is er een minimale ruimte.
Stap 8: Bij de rode cirkel een hoekje eruit geslepen. Bij de groene pijlen de gaten veranderd in sleufgaten m.b..v. de vijl. Verder heb ik ook de bovenste buis van de kachel verwijderd om meer ruimte te krijgen. Die zal nu worden vervangen voor een oudewetse kachelslang.
Ik ben ook begonnen met de kabelboom van de injectie. Diverse kabels moten worden ingekort en verlengd worden. Eerst alle nutteloze kabels en componenten uit de oude kabelboom verwijderen.
Voor:
Na:
Alles maar dan ook alles met de juiste informatie voorzien, vervolgens de EEC stekker er af gehaald.
Eerst maar eens het makkelijke, de draden die rechtstreeks tussen een component en de EEC zitten zonder aftakkingen. Hier zijn dat de injectoren, TPS en een temp. sensor.
Die 2 grote lelijke stekkers worden verwijderd. Mocht het een los moete, kan ik alle stekkers van het blok loshalen of de stekkers onder het dashbord loshalen. Waarom? omdat ik zo weinig mogelijk aan stekkers en kabels in de motorruimte in het zicht wil hebben.
Hier heb ik de MAP sensor verstopt, net daaronder zit nog een klein gat in de schutbord. Daar komt de vacuumslang naar de manifold doorheen.
De kabels van de TFI en bobine neerlegd en naar binnen geloodst.
Hier tot slot nog even de huidige stand van zaken:
Ik ben er nog niet klaar mee met die hele bedrading, dus wordt vervolgd.
Zoals ik al zei, met die klepdeksel heb ik een probleem. Ze zijn hoger als de oude klepdeksels van de Lincoln. De gaskabel/kickdown beugel past niet in combinatie met deze klepdeksel en EGR huis. Aangezien ik de EGR eraf wil hebben, heb ik een EGR eliminator gemaakt. Je kan zo ook bestellen in de USA, maar voor dat geld, kun je het ook maken in een 3/4 dag.
Stap 1: maak een mal
Stap 2: Haal materiaal, in dit geval een stukje afval wat in de ijzercontainer lag van de papierfabriek tegenaan wonen. Kosten: zip, nada noppes.
Stap 3: Veel zagen, vijlen, schuren.
Stap 4: FF passen.
Stap 5: Gaten boren op het werk met de kolomboor, draad tappen voor de kabelsteun.
Stap 6: Tapeinden inkorten, M8 draad snijden en de boel monteren met RVS kraagmoeren
Stap 7: beugel aangepast, onderzijde van de steun met een afbraamschijf verdunt. Nu is er een minimale ruimte.
Stap 8: Bij de rode cirkel een hoekje eruit geslepen. Bij de groene pijlen de gaten veranderd in sleufgaten m.b..v. de vijl. Verder heb ik ook de bovenste buis van de kachel verwijderd om meer ruimte te krijgen. Die zal nu worden vervangen voor een oudewetse kachelslang.
Ik ben ook begonnen met de kabelboom van de injectie. Diverse kabels moten worden ingekort en verlengd worden. Eerst alle nutteloze kabels en componenten uit de oude kabelboom verwijderen.
Voor:
Na:
Alles maar dan ook alles met de juiste informatie voorzien, vervolgens de EEC stekker er af gehaald.
Eerst maar eens het makkelijke, de draden die rechtstreeks tussen een component en de EEC zitten zonder aftakkingen. Hier zijn dat de injectoren, TPS en een temp. sensor.
Die 2 grote lelijke stekkers worden verwijderd. Mocht het een los moete, kan ik alle stekkers van het blok loshalen of de stekkers onder het dashbord loshalen. Waarom? omdat ik zo weinig mogelijk aan stekkers en kabels in de motorruimte in het zicht wil hebben.
Hier heb ik de MAP sensor verstopt, net daaronder zit nog een klein gat in de schutbord. Daar komt de vacuumslang naar de manifold doorheen.
De kabels van de TFI en bobine neerlegd en naar binnen geloodst.
Hier tot slot nog even de huidige stand van zaken:
Ik ben er nog niet klaar mee met die hele bedrading, dus wordt vervolgd.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Mooi werk Stefke
leuk om te volgen
als je een goed werkschema op tekening hebt voor de kabelboom heb ik wel intresse
Tonie
leuk om te volgen
als je een goed werkschema op tekening hebt voor de kabelboom heb ik wel intresse
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
-
- Berichten: 868
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
- Locatie: limburg
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Project 2, coupe 1970. Update 15-04-2010
Het is weer tijd voor een kleine update.
Ik heb onderdelen in bestelling staan sinds 20-08. 2 delen daarvan zijn helaas nog Back-Order.
O.a. een swaybar van Global West. Hopelijk is deze bestelling 22 Okt. klaar en dan eind van de maand binnen.
In de tussentijd heb ik iets zelf gemaakt: Rollerized spring perches.
Ik heb nog niet alle foto's binnen, m'n collega heeft alle, behalve de laatste foto's gemaakt op het werk.
Dat gebeurd als je de fototoestel thuis laat liggen.
Dit is de oude:
Na het zandstralen en verwijderen van het oude rubber.
De as was aan beide kanten iets ingevreten van de roest, maar voor dit projectje moest de as in diameter worden afgedraaid. Dit i.v.m. de te gebruiken lagers en keerringen.
Hier heb ik een buis gemaakt van eenoude vorkpoot van een BMW motor. Buitenkant is hardverchroomd en heeft de exacte maat om in de Perch geperst te worden. De binnendiameter is weer perfect voor de lagers. De as is inmiddels al afgedraaid en voorzien van de binnenlagers. Eerst de boel centreren en daarna zijn er aan beide zijden groeven ingedraaid voor de borgclip. Wat niet op de foto te zien is, zijn de 2 grote ringen die tussen de lager en borgclip komt.
Hier gaan de naaldlagers erin.
Even een close-up voordat het erin gaat.
En tot slot het eindproduct, gespoten en gemonteerd x2.
En ja, het is een beetje stoffig in de schuur.
Tot binnenkort voor een volgende update.
Ik heb onderdelen in bestelling staan sinds 20-08. 2 delen daarvan zijn helaas nog Back-Order.
O.a. een swaybar van Global West. Hopelijk is deze bestelling 22 Okt. klaar en dan eind van de maand binnen.
In de tussentijd heb ik iets zelf gemaakt: Rollerized spring perches.
Ik heb nog niet alle foto's binnen, m'n collega heeft alle, behalve de laatste foto's gemaakt op het werk.
Dat gebeurd als je de fototoestel thuis laat liggen.
Dit is de oude:
Na het zandstralen en verwijderen van het oude rubber.
De as was aan beide kanten iets ingevreten van de roest, maar voor dit projectje moest de as in diameter worden afgedraaid. Dit i.v.m. de te gebruiken lagers en keerringen.
Hier heb ik een buis gemaakt van eenoude vorkpoot van een BMW motor. Buitenkant is hardverchroomd en heeft de exacte maat om in de Perch geperst te worden. De binnendiameter is weer perfect voor de lagers. De as is inmiddels al afgedraaid en voorzien van de binnenlagers. Eerst de boel centreren en daarna zijn er aan beide zijden groeven ingedraaid voor de borgclip. Wat niet op de foto te zien is, zijn de 2 grote ringen die tussen de lager en borgclip komt.
Hier gaan de naaldlagers erin.
Even een close-up voordat het erin gaat.
En tot slot het eindproduct, gespoten en gemonteerd x2.
En ja, het is een beetje stoffig in de schuur.
Tot binnenkort voor een volgende update.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Re: Project 2, coupe 1970. Update 10-10-2010
Hee da's leuk, rolling spring perches.
Piet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Re: Project 2, coupe 1970. Update 10-10-2010
Het project is verkocht! De nieuwe eigenaar "lee iacoca" zal hier zijn eigen project van maken. De komende tijd gaan de onderdelen gedemonteerd worden en zullen zaken zoals motor, achteras, TCP tower braces, Lokar handrem etc. aangeboden worden.
Riccardo, gefeliciteerd en veel plezier met het sleutelen
Riccardo, gefeliciteerd en veel plezier met het sleutelen
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Project 2, coupe 1970. VERKOCHT
super om te horen !!!
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
- lee iacoca
- Berichten: 601
- Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
- Locatie: drenthe
Re: Project 2, coupe 1970. VERKOCHT
Dank je steffan, een nieuw topic zal nog even op zich laten wachten
Totdat mijn huidige mustang verkocht is dan heb ik weer plek in mijn garage.
Of een andere optie is de auto's in de herfst om te wisselen van stalling en garage.
Maar dat komt allemaal wel terzijnertijd.
Gr riccardo
Totdat mijn huidige mustang verkocht is dan heb ik weer plek in mijn garage.
Of een andere optie is de auto's in de herfst om te wisselen van stalling en garage.
Maar dat komt allemaal wel terzijnertijd.
Gr riccardo
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎