Project 2, coupe 1970. VERKOCHT
Moderator: Shelby GT-H
- robbert.b.
- Berichten: 795
- Lid geworden op: zo 19 mar, 2006 12:16
- Locatie: haarlem
Ik volg het nou al ff, maar complimenten. Bijna heel de wagen is opnieuw gemaakt.
(Je moet alleen ff je onderschrift veranderen, want hij staat nog steeds te koop.
En na zoveel werk lijkt het me niet dat ie snel weggaat...)
Piet
(Je moet alleen ff je onderschrift veranderen, want hij staat nog steeds te koop.
En na zoveel werk lijkt het me niet dat ie snel weggaat...)
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Vandaag weer wat gedaan:
Deze kant was lastiger, waarom weet ik niet. Het wou niet vlotten.
Het resultaat:
Even een klus tussendoor, de banden die ik besteld had, waren binnengekomen. Gelijk maar even laten monteren op een setje nieuwe velgen. Van 14" naar 15" gegaan. 215/60 voor en 235/60 achter.
Eerst even ruimte maken
Nog meer ruimte maken
Rotwerk.
En het laatste van de dag, de trunk drop-off vervangen
Morgen gaan we weer verder, vanavond ff bij m'n broertje op de koffie.
Wat ik al wel gezien heb, is dat de wielkast die geleverd is, qua pasvorm ronduit kut is. Dat wordt nog een hele uitdaging om die erin te krijgen. Laat staan de Quarterpanel, als iemand nog advies heeft, is dat van harte welkom.
Deze kant was lastiger, waarom weet ik niet. Het wou niet vlotten.
Het resultaat:
Even een klus tussendoor, de banden die ik besteld had, waren binnengekomen. Gelijk maar even laten monteren op een setje nieuwe velgen. Van 14" naar 15" gegaan. 215/60 voor en 235/60 achter.
Eerst even ruimte maken
Nog meer ruimte maken
Rotwerk.
En het laatste van de dag, de trunk drop-off vervangen
Morgen gaan we weer verder, vanavond ff bij m'n broertje op de koffie.
Wat ik al wel gezien heb, is dat de wielkast die geleverd is, qua pasvorm ronduit kut is. Dat wordt nog een hele uitdaging om die erin te krijgen. Laat staan de Quarterpanel, als iemand nog advies heeft, is dat van harte welkom.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Ja die pasvormen zijn inderdaad niet echt "je van het"
Ik heb er bij mij een quarterpanel repair panel ingezet waar ik eerst de kleine vouw in moest maken die er origineel in zat, was bij dit paneel geeneens aanwezig.
Mocht je nog een oude spatbord molding hebben liggen dan kan je deze in ieder geval gebruiken om in eerste instantie van uit te gaan, (een nieuwe heeft de juiste pasvorm nog niet) Heb er evt nog wel één liggen.
Voor de rest blijft het meten en passen.
Ik heb er bij mij een quarterpanel repair panel ingezet waar ik eerst de kleine vouw in moest maken die er origineel in zat, was bij dit paneel geeneens aanwezig.
Mocht je nog een oude spatbord molding hebben liggen dan kan je deze in ieder geval gebruiken om in eerste instantie van uit te gaan, (een nieuwe heeft de juiste pasvorm nog niet) Heb er evt nog wel één liggen.
Voor de rest blijft het meten en passen.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Ben weer druk geweest, zat niet mee. Heel veel passen, meten, bijwerken etc.
Eerst de binnenste wielkast repareren.
Deur plaatsen, om ervoor te zorgen dat de nieuwe achterscherm goed komt te zitten.
Buitenste wielkastdeel monteren
Passen van het achterscherm.
Na het bewerken.
Trunk drop-off bijgewerkt, zodat de "past" bij het achterscherm.
Dit deel was niet nieuw leverbaar voor de coupe, dus die van de fastback maar laten komen en pas gemaakt.
Boven
Onder.
Eerst de binnenste wielkast repareren.
Deur plaatsen, om ervoor te zorgen dat de nieuwe achterscherm goed komt te zitten.
Buitenste wielkastdeel monteren
Passen van het achterscherm.
Na het bewerken.
Trunk drop-off bijgewerkt, zodat de "past" bij het achterscherm.
Dit deel was niet nieuw leverbaar voor de coupe, dus die van de fastback maar laten komen en pas gemaakt.
Boven
Onder.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Even tijd voor een kleine update. De laatste paar dagen niet veel gedaan, is niet echt lekker werken met dat benauwde weer. Dus meerendeels lekker in het water gelegen.
Maar wel iets gedaan: Cowl assembly gemonteerd en het hekwerk verwijderd:
Nadat ik een nieuw (nu wel correcte bj) wielhuis heb gekocht, heb ik de buitenste wielhuis gerepareerd. Binnenin was alles nog goed, echter de rand was eruit.
Het enigste wat nu nog moet is het achterscherm, echter die repro spul past voor geen meter. Ik ben d'r nu al 3 dagen aan en af mee aan het klooien en ben het zat. Ik heb hiervoor dan ook de hulp van de cavalerie (mijn oom) ingeroepen. Een dezer dagen als hij tijd heeft komt hij even helpen en dan is de carrosserie klaar!!! Dan kan ik langzaam gaan beginnen aan de naden, motorruimte gladmaken, spuiten van de motorruimte en de binnenkant van de auto etc. etc. etc.
Kortom, het leuke werk komt eraan.
Maar wel iets gedaan: Cowl assembly gemonteerd en het hekwerk verwijderd:
Nadat ik een nieuw (nu wel correcte bj) wielhuis heb gekocht, heb ik de buitenste wielhuis gerepareerd. Binnenin was alles nog goed, echter de rand was eruit.
Het enigste wat nu nog moet is het achterscherm, echter die repro spul past voor geen meter. Ik ben d'r nu al 3 dagen aan en af mee aan het klooien en ben het zat. Ik heb hiervoor dan ook de hulp van de cavalerie (mijn oom) ingeroepen. Een dezer dagen als hij tijd heeft komt hij even helpen en dan is de carrosserie klaar!!! Dan kan ik langzaam gaan beginnen aan de naden, motorruimte gladmaken, spuiten van de motorruimte en de binnenkant van de auto etc. etc. etc.
Kortom, het leuke werk komt eraan.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
- robbert.b.
- Berichten: 795
- Lid geworden op: zo 19 mar, 2006 12:16
- Locatie: haarlem
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Het is wel weer hoog tijd voor een update, schik niet het zijn weer heel veel foto's.
Alle naden binnen en buiten dichtgekit, geen water erin, geen roest erin.
Closeup
2de laag primer
Motorruimte gespoten
Let niet op de vuile lens
Veel vuil werk:
Bodem in de primer
Bodem in kleur
Alle naden binnen en buiten dichtgekit, geen water erin, geen roest erin.
Closeup
2de laag primer
Motorruimte gespoten
Let niet op de vuile lens
Veel vuil werk:
Bodem in de primer
Bodem in kleur
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Vervolg, hopelijk is ie het hoekje om.
Een paar weken terug heb ik de koppen en krukas weggebracht, vorige week vrijdag heb ik ze op kunnen halen.
Nieuwe lagers -0.010"
Krukas terug op z'n plek
Drijfstangen aangesloten
Bovenaanzicht
Oliepomp gemonteerd
En de timing gear,
Cilinderkoppen weer opbouwen met nieuwe seals en uitlaatkleppen.
Cilinderkoppen en klepbediening opgebouwd.
Oude gat van de oliepeilstok afgeplugd, nadat ik er draad in gesneden heb.
Vers laagje dark blue
Motorsteunen van Cobra302 gemonteerd
Ook heb ik de carterpan gespoten, kan helaas nog niet gemonteerd worden. Er moet eerst een gat in de timing cover geboord worden.
De onderste intake ook maar eens gezandstraald, deze wordt waarschijnlijk in silver metallic gespoten.
En EINDELIJK de eerste onderdeel teruggebouwd in de auto.
Een paar weken terug heb ik de koppen en krukas weggebracht, vorige week vrijdag heb ik ze op kunnen halen.
Nieuwe lagers -0.010"
Krukas terug op z'n plek
Drijfstangen aangesloten
Bovenaanzicht
Oliepomp gemonteerd
En de timing gear,
Cilinderkoppen weer opbouwen met nieuwe seals en uitlaatkleppen.
Cilinderkoppen en klepbediening opgebouwd.
Oude gat van de oliepeilstok afgeplugd, nadat ik er draad in gesneden heb.
Vers laagje dark blue
Motorsteunen van Cobra302 gemonteerd
Ook heb ik de carterpan gespoten, kan helaas nog niet gemonteerd worden. Er moet eerst een gat in de timing cover geboord worden.
De onderste intake ook maar eens gezandstraald, deze wordt waarschijnlijk in silver metallic gespoten.
En EINDELIJK de eerste onderdeel teruggebouwd in de auto.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project