Project 2, coupe 1970. VERKOCHT
Moderator: Shelby GT-H
Ik zag net dat die Lincoln een rack and pinion heeft is het stuurgedeelte, Dus het to do lijstje is gegroeid. Laatst heb ik een topic gezien dat iemand daar een mal voor maakte, alleen wie was dat ook alweer? Dan kan ik n.a.v. die topic zelf ook iets maken.
- Motor van Lincoln monteren, 5.0 H.O. en de AOD bak die erachter zit.
- Achteras van de Lincoln monteren, met een 4 link systeem (afgekeken van Ben a.k.a. cobra302)
- Draagarmen boven en onder versterken.
- Monte Carlo Bar monteren.
- Alu radiateur met el. ventilatoren.
- Accu verhuizen naar kofferbak.
- LPG opbouwen, wordt een dagelijks auto om mee te rijden.
- Kabelboom vernieuwen en verleggen zodat deze niet zichtbaar is in de motorruimte
- Shelby drop monteren.
- Ombouw naar remschijven voor en monteren van rembekrachtiging, met gebruik van Stahlflex remleidingen.
-Veertorens versterken
-Rack and pinion monteren.
- Motor van Lincoln monteren, 5.0 H.O. en de AOD bak die erachter zit.
- Achteras van de Lincoln monteren, met een 4 link systeem (afgekeken van Ben a.k.a. cobra302)
- Draagarmen boven en onder versterken.
- Monte Carlo Bar monteren.
- Alu radiateur met el. ventilatoren.
- Accu verhuizen naar kofferbak.
- LPG opbouwen, wordt een dagelijks auto om mee te rijden.
- Kabelboom vernieuwen en verleggen zodat deze niet zichtbaar is in de motorruimte
- Shelby drop monteren.
- Ombouw naar remschijven voor en monteren van rembekrachtiging, met gebruik van Stahlflex remleidingen.
-Veertorens versterken
-Rack and pinion monteren.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
@ tonie,
Ja dat was em, dank je voor de link.
@ ben,
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld, hij zit bij de Lincoln aan de voorkant en bij de mustang moet hij erachter komen. Ik denk niet dat de ruimte er is om deze er bij de mustang ook voor te monteren, dan maar op zoek
gaan naar een geschikte exemplaar. Nog suggesties?
Ja dat was em, dank je voor de link.
@ ben,
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld, hij zit bij de Lincoln aan de voorkant en bij de mustang moet hij erachter komen. Ik denk niet dat de ruimte er is om deze er bij de mustang ook voor te monteren, dan maar op zoek
gaan naar een geschikte exemplaar. Nog suggesties?
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Neem eens contact op met Harry,misschien dat die je verder kan helpenstefke schreef:@ tonie,
Ja dat was em, dank je voor de link.
@ ben,
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld, hij zit bij de Lincoln aan de voorkant en bij de mustang moet hij erachter komen. Ik denk niet dat de ruimte er is om deze er bij de mustang ook voor te monteren, dan maar op zoek
gaan naar een geschikte exemplaar. Nog suggesties?
met een mal oid
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Afgelopen weekend niet veel gedaan, moest zaterdag invallen voor een zieke collega. Zondag heb ik de Rockers aan de binnenzijde gerepareerd. Ik had ze eigenlijk willen vervangen voor nieuwe, maar ze zijn helaas niet leverbaar.
Maar eerst even een klein stukje in de linker bovenhoek.
Rockers waren daarna aan de beurt, was nog een lastige klus om de hele handel er pas in te maken. Nadat dat gedaan was heb ik de rockers aan de binnenkant behandel met Fertan, zal van de week eens kijken wat het resultaat is geworden.
Aan het eind van de dag heb ik nog even het schutbord erin gezet.
Deze heb ik vandaag goed gezet en vast gebakken. Het was niet makkelijk en ik kan nu al met 100% zeggen: DIT nooit weer.
Toen dat er eenmaal inzat, heb ik de linker vloerpan erin pasgemaakt en gelast.
Morgen heb ik niet veel tijd over i.v.m. school, dus kan hooguit de rechter vloerpan pas maken en misschien al op de juiste plek vastpunten. Dan las ik hem woensdag wel af.
To be continued........
Maar eerst even een klein stukje in de linker bovenhoek.
Rockers waren daarna aan de beurt, was nog een lastige klus om de hele handel er pas in te maken. Nadat dat gedaan was heb ik de rockers aan de binnenkant behandel met Fertan, zal van de week eens kijken wat het resultaat is geworden.
Aan het eind van de dag heb ik nog even het schutbord erin gezet.
Deze heb ik vandaag goed gezet en vast gebakken. Het was niet makkelijk en ik kan nu al met 100% zeggen: DIT nooit weer.
Toen dat er eenmaal inzat, heb ik de linker vloerpan erin pasgemaakt en gelast.
Morgen heb ik niet veel tijd over i.v.m. school, dus kan hooguit de rechter vloerpan pas maken en misschien al op de juiste plek vastpunten. Dan las ik hem woensdag wel af.
To be continued........
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
PPffuuu
Ben jij even blij dat je dat ijzeren rek hebt gemaakt,anders had dat echt niet goed gekomen
toppie,kijk met plezier uit naar je volgende stappen
Tonie
Ben jij even blij dat je dat ijzeren rek hebt gemaakt,anders had dat echt niet goed gekomen
toppie,kijk met plezier uit naar je volgende stappen
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Het was weer eens etentijds, dus even een korte update.
Zoals eerder vermeld, nu de vloerpan rechts erin gelast.
Nu begint het moeilijke stuk, de reconstrutie van de raamstijl links en rechts aan de hand van een handvol foto's. Ben aan de rechter kant begonnen. Eerst het makkelijkste stukje.
Daarna moest er eerst een stuk van de deurpost vervangen worden i.v.m. doorgeroeste plekken.
Vervolgens weer verder met de raamstijl, die over de deurpost gaat.
En het laatste stukje erin.
Toen was de linkerkant aan de beurt, hier was iets minder laswerk nodig.
Slecht een klein stukje in de deurpost.
Reconstructie van de raamstijl.
En ook links moest net als rechts het deel van de raamstijl over de deurpost gemaakt worden. Deze gaat vanmiddag afgemaakt worden.
Zoals eerder vermeld, nu de vloerpan rechts erin gelast.
Nu begint het moeilijke stuk, de reconstrutie van de raamstijl links en rechts aan de hand van een handvol foto's. Ben aan de rechter kant begonnen. Eerst het makkelijkste stukje.
Daarna moest er eerst een stuk van de deurpost vervangen worden i.v.m. doorgeroeste plekken.
Vervolgens weer verder met de raamstijl, die over de deurpost gaat.
En het laatste stukje erin.
Toen was de linkerkant aan de beurt, hier was iets minder laswerk nodig.
Slecht een klein stukje in de deurpost.
Reconstructie van de raamstijl.
En ook links moest net als rechts het deel van de raamstijl over de deurpost gemaakt worden. Deze gaat vanmiddag afgemaakt worden.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- robbert.b.
- Berichten: 795
- Lid geworden op: zo 19 mar, 2006 12:16
- Locatie: haarlem
Helaas zit m'n vakantie erop en is de beurs geslonken en onze Grande staat weer binnen, dus dit is voorlopig even de laatste update.
Eergisteren heb ik de raamstijl links nog even afgemaakt. Beide kanten zien er uit als nieuw!!
Tot aan hier kan ik aan de voorkant niets meer doen, daar is het laswerk af of ik mis het onderdeel. Dus heb ik vandaag maar het achterlichtpaneel vervangen.
Het oude eruit:
En het nieuwe er weer in:
Er zijn een paar delen die ik pas ga vervangen als ik de Quarter panels links en rechts ga vervangen, zoals de Trunk drop off links en de plekken waar de deur in het slot valt. Je kunt op die plekken er veel beter bij als die panelen gedemonteerd zijn.
Maar tot dan, het ik even alle gelaste plekken weer in de epoxy gezet, zie het resultaat:
Nu is het weer sparen of wachten tot dat ik m'n motor heb verkocht, pas dan kan ik een grote bestelling doen. Dit zal ik t.z.t. bij hollandranch doen i.v.m. de grootte van de delen.
Maar tot dan, bedankt voor de complimenten en stay tuned!!!
Eergisteren heb ik de raamstijl links nog even afgemaakt. Beide kanten zien er uit als nieuw!!
Tot aan hier kan ik aan de voorkant niets meer doen, daar is het laswerk af of ik mis het onderdeel. Dus heb ik vandaag maar het achterlichtpaneel vervangen.
Het oude eruit:
En het nieuwe er weer in:
Er zijn een paar delen die ik pas ga vervangen als ik de Quarter panels links en rechts ga vervangen, zoals de Trunk drop off links en de plekken waar de deur in het slot valt. Je kunt op die plekken er veel beter bij als die panelen gedemonteerd zijn.
Maar tot dan, het ik even alle gelaste plekken weer in de epoxy gezet, zie het resultaat:
Nu is het weer sparen of wachten tot dat ik m'n motor heb verkocht, pas dan kan ik een grote bestelling doen. Dit zal ik t.z.t. bij hollandranch doen i.v.m. de grootte van de delen.
Maar tot dan, bedankt voor de complimenten en stay tuned!!!
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
2 weken geleden heb ik de knoop doorgehakt, het project blijft. Ik heb inmiddels de resterende onderdelen voor de carrosserie besteld (via hollandranch) en hoop dat dit over een week of 4 a 6 binnen is. Het wachten is nog op 2 backorders.
Zoals bekend miste er een paar onderdelen vanaf het begin, als er iemand is die nog iets over heeft, laat het me maar weten.
Het volgende zoek ik nog:
• 1x stoelverstelling
• 1x motorkapscharnier (toch gevonden bij de schuuropruiming vanochtend)
• Armleuning r. deur (zwart)
• Defroster nozzle assembly (mogelijk 1 gevonden in US of A)
• Voorruit
Zoals bekend miste er een paar onderdelen vanaf het begin, als er iemand is die nog iets over heeft, laat het me maar weten.
Het volgende zoek ik nog:
• 1x stoelverstelling
• 1x motorkapscharnier (toch gevonden bij de schuuropruiming vanochtend)
• Armleuning r. deur (zwart)
• Defroster nozzle assembly (mogelijk 1 gevonden in US of A)
• Voorruit
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Na lange tijd, nu eindelijk weer eens een update:
De onderdelen zijn nu alweer enkele weekjes binnen en heb nu maar eens 2 weekjes vrij genomen om alles erin te gaan lassen:
Dit is vandaag aan de beurt geweest:
Eerst een stuk vloer eruit:
Nieuwe er:
Vervolgens de deurstijl weer repareren, oud eruit:
Nieuw erin:
En het laatste stukje erin:
Morgen gaan we weer verder met de andere kant, daar is de deurstijl ook aan vervanging toe.
De onderdelen zijn nu alweer enkele weekjes binnen en heb nu maar eens 2 weekjes vrij genomen om alles erin te gaan lassen:
Dit is vandaag aan de beurt geweest:
Eerst een stuk vloer eruit:
Nieuwe er:
Vervolgens de deurstijl weer repareren, oud eruit:
Nieuw erin:
En het laatste stukje erin:
Morgen gaan we weer verder met de andere kant, daar is de deurstijl ook aan vervanging toe.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project