Project 2, coupe 1970. VERKOCHT

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

was eens benieuwd hoe dit uber cool project nog liep ?
any news and pics you might wanna share :D ?
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Bericht door stefke »

Ik zal eens kijken of ik dit weekend een leuk verhaal in elkaar kan zetten. Moet eerst even de juiste foto's op een rij zetten.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Bericht door stefke »

Eindelijk weer een update,

Vanwege de lange koude winter ben ik niet erg druk geweest met het project. Heb echter de laatste 2 maandjes weer het een en ander gedaan.

Het winterprojectje was de heaterbox, deze was oud, verroest en erg smerig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijd om die te voorzien van nieuwe afdichtingen, kachel, motor en verf. Ik heb de diverse delen gezandstraald en in de primer en zwarte verf gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En gemonteerd, ziet dat er zo uit:

Afbeelding

Ik heb ook de Shelby drop doorgevoerd, eerst een mal gemaakt en vervolgens de gaten geboord.

Afbeelding

Bij mij op het werk ben ik op zoek gegaan naar iets om de 4 oude gaten te dichten. Ik heb wel eens gehoord dat men hiervoor slotbouten gebruikt, maar ik vindt deze oplossing ook wel geslaagd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, dit is het voor nu eventjes, deel 2 komt er zo aan.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Bericht door stefke »

Zo, deel 2:

Eerst iets kleins. In het begin van deze week heb ik s'avonds ff na het werk een paar delen gestraald. Met dit mooie weer wordt dit 1 voor 1 gespoten.

Afbeelding

De AOD bak is ook gereviseerd, voorzien van een master rebuild kit inclusief shiftkit. In de shiftkit waren 3 opties in verwerkt, ik heb voor de street optie gekozen.

Veel schoonmaak werk:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas heb ik niet overal een foto van kunnen maken, door het leuke technische werk hieraan is het erbij doorgeschoten.

Tijdens de revisie heb ik van [glow=red]tminus3[/glow] een sonnax snapring weten te bemachtigen en heeft hij me even geholpen met het plaatsen van 2 zuigers in 2 van de 3 koppelinghuizen. De eerste ging er makkelijk in, echter voor die andere 2 kun je niet zonder dat speciale stuk gereedschap.

En zo ziet het eruit gereviseerd en een nieuw laagje verf.

Afbeelding

Nu gemonteerd:

Afbeelding

Afbeelding

Een tijdje terug heb ik een set klepdeksels bij JW op de kop getikt. Zeer mooi, maar hier krijg ik problemen mee. :oops: Oplossing zie je zo.

Afbeelding

Bovenste intake erop en wat verder afgebouwd.

Kachelbuizen gestraald en gespoten. Fuelrail geschuurd, gebrillood en in blanke lak gezet. Ik hou ebay e.d. in de gaten voor een betere set, zijn moeilijk te krijgen in nieuwstaat.

Afbeelding

Afbeelding


Zo, deel 3 komt er zo aan!
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Bericht door stefke »

Deel 3.

Zoals ik al zei, met die klepdeksel heb ik een probleem. Ze zijn hoger als de oude klepdeksels van de Lincoln. De gaskabel/kickdown beugel past niet in combinatie met deze klepdeksel en EGR huis. Aangezien ik de EGR eraf wil hebben, heb ik een EGR eliminator gemaakt. Je kan zo ook bestellen in de USA, maar voor dat geld, kun je het ook maken in een 3/4 dag.

Stap 1: maak een mal
Afbeelding

Stap 2: Haal materiaal, in dit geval een stukje afval wat in de ijzercontainer lag van de papierfabriek tegenaan wonen. Kosten: zip, nada noppes.
Afbeelding

Stap 3: Veel zagen, vijlen, schuren.
Afbeelding

Stap 4: FF passen.
Afbeelding

Stap 5: Gaten boren op het werk met de kolomboor, draad tappen voor de kabelsteun.
Afbeelding

Stap 6: Tapeinden inkorten, M8 draad snijden en de boel monteren met RVS kraagmoeren
Afbeelding

Stap 7: beugel aangepast, onderzijde van de steun met een afbraamschijf verdunt. Nu is er een minimale ruimte.
Afbeelding

Stap 8: Bij de rode cirkel een hoekje eruit geslepen. Bij de groene pijlen de gaten veranderd in sleufgaten m.b..v. de vijl. Verder heb ik ook de bovenste buis van de kachel verwijderd om meer ruimte te krijgen. Die zal nu worden vervangen voor een oudewetse kachelslang.
Afbeelding



Ik ben ook begonnen met de kabelboom van de injectie. Diverse kabels moten worden ingekort en verlengd worden. Eerst alle nutteloze kabels en componenten uit de oude kabelboom verwijderen.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Alles maar dan ook alles met de juiste informatie voorzien, vervolgens de EEC stekker er af gehaald.
Afbeelding

Eerst maar eens het makkelijke, de draden die rechtstreeks tussen een component en de EEC zitten zonder aftakkingen. Hier zijn dat de injectoren, TPS en een temp. sensor.
Afbeelding

Die 2 grote lelijke stekkers worden verwijderd. Mocht het een los moete, kan ik alle stekkers van het blok loshalen of de stekkers onder het dashbord loshalen. Waarom? omdat ik zo weinig mogelijk aan stekkers en kabels in de motorruimte in het zicht wil hebben.
Afbeelding

Hier heb ik de MAP sensor verstopt, net daaronder zit nog een klein gat in de schutbord. Daar komt de vacuumslang naar de manifold doorheen.
Afbeelding

De kabels van de TFI en bobine neerlegd en naar binnen geloodst.

Hier tot slot nog even de huidige stand van zaken:
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er nog niet klaar mee met die hele bedrading, dus wordt vervolgd.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Bericht door 66hipowannebee »

Mooi werk Stefke

leuk om te volgen
als je een goed werkschema op tekening hebt voor de kabelboom heb ik wel intresse :D

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Bericht door capri v8 driver »

dat ziet er netjes uit.

Tonie, welk schema heb je nodig?
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

dat zit er lekker uit !
mooi blok zo zeg !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

Nou Stefke, respect hoor, ziet er goed uit en handige oplossingen.
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Goed bezig.

Ziet er allemaal super uit.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: Project 2, coupe 1970. Update 15-04-2010

Bericht door stefke »

Het is weer tijd voor een kleine update.

Ik heb onderdelen in bestelling staan sinds 20-08. 2 delen daarvan zijn helaas nog Back-Order.
O.a. een swaybar van Global West. Hopelijk is deze bestelling 22 Okt. klaar en dan eind van de maand binnen.

In de tussentijd heb ik iets zelf gemaakt: Rollerized spring perches.

Ik heb nog niet alle foto's binnen, m'n collega heeft alle, behalve de laatste foto's gemaakt op het werk.
Dat gebeurd als je de fototoestel thuis laat liggen.

Dit is de oude:
Afbeelding

Na het zandstralen en verwijderen van het oude rubber.
Afbeelding

De as was aan beide kanten iets ingevreten van de roest, maar voor dit projectje moest de as in diameter worden afgedraaid. Dit i.v.m. de te gebruiken lagers en keerringen.

Hier heb ik een buis gemaakt van eenoude vorkpoot van een BMW motor. Buitenkant is hardverchroomd en heeft de exacte maat om in de Perch geperst te worden. De binnendiameter is weer perfect voor de lagers. De as is inmiddels al afgedraaid en voorzien van de binnenlagers. Eerst de boel centreren en daarna zijn er aan beide zijden groeven ingedraaid voor de borgclip. Wat niet op de foto te zien is, zijn de 2 grote ringen die tussen de lager en borgclip komt.
Afbeelding

Hier gaan de naaldlagers erin.
Afbeelding

Even een close-up voordat het erin gaat.
Afbeelding

En tot slot het eindproduct, gespoten en gemonteerd x2.
Afbeelding

En ja, het is een beetje stoffig in de schuur. :oops:

Tot binnenkort voor een volgende update.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: Project 2, coupe 1970. Update 10-10-2010

Bericht door Claire »

Hee da's leuk, rolling spring perches.
Piet :cool1:
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: Project 2, coupe 1970. Update 10-10-2010

Bericht door stefke »

Het project is verkocht! De nieuwe eigenaar "lee iacoca" zal hier zijn eigen project van maken. De komende tijd gaan de onderdelen gedemonteerd worden en zullen zaken zoals motor, achteras, TCP tower braces, Lokar handrem etc. aangeboden worden.

Riccardo, gefeliciteerd en veel plezier met het sleutelen :D
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Project 2, coupe 1970. VERKOCHT

Bericht door Ghost Rider »

super om te horen !!!
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: Project 2, coupe 1970. VERKOCHT

Bericht door lee iacoca »

Dank je steffan, een nieuw topic zal nog even op zich laten wachten
Totdat mijn huidige mustang verkocht is dan heb ik weer plek in mijn garage.
Of een andere optie is de auto's in de herfst om te wisselen van stalling en garage.
Maar dat komt allemaal wel terzijnertijd.

Gr riccardo
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”