Nieuwkomer
Moderator: Shelby GT-H
- McQueen
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: vr 23 mar, 2007 13:53
- Locatie: Eindhout ( Laakdal ) near Radiator-Springs
- Contacteer:
8000 € voor een harde V8 uit 66 ?
Daar stel ik toch een groot vraagteken achter.
USA import, dus dit moet je er nog aftrekken, zou hij hem dan gratis gekregen hebben in de US ?
Ik zou hem toch eens goed bekijken hoor. Dit is bijna gratis als hij hard is.
Waarom vraagt hij dan geen 7.000 € meer ? Want dat zou dan de prijs ongeveer zijn voor een goede en harde. ( 15.000 )
Maar ind. gaan kijken zou ik zeggen. Je weet nooit dat ze in de US en in NL de prijs niet kennen van een Mustang V8 1966
Ik denk dat het een opgespoten roestbak is, en ze hadden nog enkel rood om te spuiten precies. Binnen en buiten, alles is rood gespoten.
Enkel de hemel ( dakbekleding ) ziet er nieuw uit. Dus aan gewerkt om te kunnen verkopen.
Zo een wagen zou een ( Mustang- ) handelaar niet laten staan, als hij goed zou zijn, voor deze prijs en het dubbele ervoor vragen.
Dus mijn mening : het kan niet kloppen voor een goede en harde Mustang uit 66.
Ik heb al roestbakken met afgebladerde verf gezien van 15.000 €.
Jan.
Daar stel ik toch een groot vraagteken achter.
USA import, dus dit moet je er nog aftrekken, zou hij hem dan gratis gekregen hebben in de US ?
Ik zou hem toch eens goed bekijken hoor. Dit is bijna gratis als hij hard is.
Waarom vraagt hij dan geen 7.000 € meer ? Want dat zou dan de prijs ongeveer zijn voor een goede en harde. ( 15.000 )
Maar ind. gaan kijken zou ik zeggen. Je weet nooit dat ze in de US en in NL de prijs niet kennen van een Mustang V8 1966
Ik denk dat het een opgespoten roestbak is, en ze hadden nog enkel rood om te spuiten precies. Binnen en buiten, alles is rood gespoten.
Enkel de hemel ( dakbekleding ) ziet er nieuw uit. Dus aan gewerkt om te kunnen verkopen.
Zo een wagen zou een ( Mustang- ) handelaar niet laten staan, als hij goed zou zijn, voor deze prijs en het dubbele ervoor vragen.
Dus mijn mening : het kan niet kloppen voor een goede en harde Mustang uit 66.
Ik heb al roestbakken met afgebladerde verf gezien van 15.000 €.
Jan.
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]
.
.
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Bij deze handelaar die zelf zijn spul uit USA haalt zijn wij in het voorjaar wezen kijken. Toen naar een straight six. Vond het toen, en ook met het inzicht dat ik nu heb, een hele nette wagen. Prijs was toen incl RDW keuring, APK en er ging nog wat af. Vergeleken met adverteerder uit Leek een verschil van dag en nacht. gjhet kan niet kloppen voor een goede en harde Mustang uit 66.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
Iedereen bedankt voor het welkomstwoord en zijn reactie.
Heerlijk zo'n forum, iedereen heeft zo zijn eigen mening.
Daarom stelde ik ook mijn vraag, het is als beginner erg lastig om nu de boven en ondergrens te betalen. Maar zo wordt het vanzelf wel duidelijk.
In ieder geval bedankt tot zo ver. Betekend voor mij dat ik even moet door sparen en gewoon geduldig rond kijk.
Maar het belangrijkste voor mij is dat de auto technisch in orde is en dat het een harde auto is. Het vervangen van interieur, extrieur etc en bepalen van de nieuwe kleur vind ik juist het mooie er van.
De auto moet bij mij passen en dus is de kleur voor mij niet belangrijk.
Als ik een Mustang koop wil ik ook een garage, zo dat ze droog staat en ik er gemakkelijk aan kan sleutelen. Een redelijke garage in utrecht in de buurt van mijn huisadres tja das toch lastig. Dit zijn toch krappe garage's waar je niet of nauwlijks wat kan doen. Dus dat vraagt ook nog zo zijn aandacht..
Heerlijk zo'n forum, iedereen heeft zo zijn eigen mening.
Daarom stelde ik ook mijn vraag, het is als beginner erg lastig om nu de boven en ondergrens te betalen. Maar zo wordt het vanzelf wel duidelijk.
In ieder geval bedankt tot zo ver. Betekend voor mij dat ik even moet door sparen en gewoon geduldig rond kijk.
Maar het belangrijkste voor mij is dat de auto technisch in orde is en dat het een harde auto is. Het vervangen van interieur, extrieur etc en bepalen van de nieuwe kleur vind ik juist het mooie er van.
De auto moet bij mij passen en dus is de kleur voor mij niet belangrijk.
Als ik een Mustang koop wil ik ook een garage, zo dat ze droog staat en ik er gemakkelijk aan kan sleutelen. Een redelijke garage in utrecht in de buurt van mijn huisadres tja das toch lastig. Dit zijn toch krappe garage's waar je niet of nauwlijks wat kan doen. Dus dat vraagt ook nog zo zijn aandacht..
- McQueen
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: vr 23 mar, 2007 13:53
- Locatie: Eindhout ( Laakdal ) near Radiator-Springs
- Contacteer:
Als je eens hier kijkt kan je ongeveer een beetje vergelijken wat je krijgt voor 5000 € en voor 20.000 €. Dit zijn ongeveer normale prijzen naar mijn mening. Verder vul je zelf het plaatje maar in, maar hou dit ongeveer in je gedachte wat de prijzen betreft als je naar een Mustang gaat kijken.
Als je eens naar die gele van 15.000 € kijkt als voorbeeld, zie je dat je een hele nette hebt maar het interieur moet aangepast worden en de achterbumper staat een beetje krom.
Op het eerste zicht niet zo erg allemaal, maar op den duur ga je dit toch vervangen en dan ben je weeral een beetje meer kwijt in het globaal bedrag. En dat zijn dan nog maar de dings die je op een foto ziet, wat zit er nog verscholen ?
Maar op het eerste zicht een mooie wagen en je zal er wel een paar jaar zo mee kunnen rijden, waarom niet.
Is wel een handgeschakelde.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/ge ... el=mustang
Dus : des te korter bij 20.000 € des te minder probs en resto, laat je niets wijsmaken van 8000 € voor een goede Mustang l, maar nogmaals : dit is mijn mening en ik heb respekt voor een ander zijn mening.
En uitzonderingen zijn er altijd.
Maar laat je eigen ervaring hier ook blijken en posten tijdens je zoektocht, wij zullen je wel verder helpen met onze meningen
Veel succes verder met de zoektocht.
Jan.
Als je eens naar die gele van 15.000 € kijkt als voorbeeld, zie je dat je een hele nette hebt maar het interieur moet aangepast worden en de achterbumper staat een beetje krom.
Op het eerste zicht niet zo erg allemaal, maar op den duur ga je dit toch vervangen en dan ben je weeral een beetje meer kwijt in het globaal bedrag. En dat zijn dan nog maar de dings die je op een foto ziet, wat zit er nog verscholen ?
Maar op het eerste zicht een mooie wagen en je zal er wel een paar jaar zo mee kunnen rijden, waarom niet.
Is wel een handgeschakelde.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/ge ... el=mustang
Dus : des te korter bij 20.000 € des te minder probs en resto, laat je niets wijsmaken van 8000 € voor een goede Mustang l, maar nogmaals : dit is mijn mening en ik heb respekt voor een ander zijn mening.
En uitzonderingen zijn er altijd.
Maar laat je eigen ervaring hier ook blijken en posten tijdens je zoektocht, wij zullen je wel verder helpen met onze meningen
Veel succes verder met de zoektocht.
Jan.
Laatst gewijzigd door McQueen op zo 14 dec, 2008 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]
.
.
In de advertentie wordt al aangegeven dat de lak begint te vervagen. Daar ga je je aan storen, is het nu niet, dan wel later. En inderdaad: hoe is dan de rest v.d. auto kwalitatief gezien?
Houd er ook rekening mee dat bv. vanaf 1967 de auto's een gescheiden remsysteem hebben. Wel zo veilig. Sommigen hebben dit aangepast in hun pre-'67. Het is maar net waar je prioriteit ligt.
Zo zijn er nog legio redenen om voor een bepaald model of jaar te kiezen, je kunt het allemaal hier vinden of vragen.
Succes.
Groetjes,
Erwin
Houd er ook rekening mee dat bv. vanaf 1967 de auto's een gescheiden remsysteem hebben. Wel zo veilig. Sommigen hebben dit aangepast in hun pre-'67. Het is maar net waar je prioriteit ligt.
Zo zijn er nog legio redenen om voor een bepaald model of jaar te kiezen, je kunt het allemaal hier vinden of vragen.
Succes.
Groetjes,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Grabber Green/White interior
@ McQueen
Die gele?; http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/ge ... el=mustang Dat is een slecht voorbeeld. Die staat hier in Zaandam. Ben een keer wezen kijken. Volgens de verkoper is het de meest aangeklickte auto van hun site. Ze kunne het weten want volgens mij staat ie er al bijna een jaar. Daar is ook alles mee gezegd.
Zonder enige vorm van voorbewerking is deze auto geel over gespoten. Overblazen is meer het woord. Er zijn Amerikanen die het met meer liefde doen. Zet deze auto een weekend buiten en de vellen hangen er bij. Onderzijde zeer roestig, etc etc.
Erwin;
Heb geduld. Prijzen van de Mustangs zijn aan het dalen. Kostte een goede coupe een half jaar geleden nog 15K, nu zie je ze bij de particulier al voor 12K. De rek is er met de te verwachten economische crisis nog niet uit. Daarnaast is de Mustang mijn inziens een financieel overgewaardeerde auto (doe ik zelf trouwens ook hard aan mee...). Echterrr, de benzine is nu wel absurd laag geprijsd. Het zou jammer zijn als je nu geen Mustang zou rijden.
Succes!
Die gele?; http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/ge ... el=mustang Dat is een slecht voorbeeld. Die staat hier in Zaandam. Ben een keer wezen kijken. Volgens de verkoper is het de meest aangeklickte auto van hun site. Ze kunne het weten want volgens mij staat ie er al bijna een jaar. Daar is ook alles mee gezegd.
Zonder enige vorm van voorbewerking is deze auto geel over gespoten. Overblazen is meer het woord. Er zijn Amerikanen die het met meer liefde doen. Zet deze auto een weekend buiten en de vellen hangen er bij. Onderzijde zeer roestig, etc etc.
Erwin;
Heb geduld. Prijzen van de Mustangs zijn aan het dalen. Kostte een goede coupe een half jaar geleden nog 15K, nu zie je ze bij de particulier al voor 12K. De rek is er met de te verwachten economische crisis nog niet uit. Daarnaast is de Mustang mijn inziens een financieel overgewaardeerde auto (doe ik zelf trouwens ook hard aan mee...). Echterrr, de benzine is nu wel absurd laag geprijsd. Het zou jammer zijn als je nu geen Mustang zou rijden.
Succes!
@2008: Ik hoef geen geduld te hebben, ik heb er al eentje.
Particulier zullen de prijzen best stagneren of wat omlaag gaan omdat men niet zo snel de beurs meer trekt als eerder. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er een eerlijke vergelijking te maken is tussen een half jaar geleden en nu. Tenzij je meerdere voorbeelden hebt van dezelfde Mustang die een half jaar geleden te koop stond en nog, maar nu voor 3.ooo minder. Je kunt daar geen uitspraak over doen omdat het niet dezelfde Mustangs zijn. De tijd zal het leren.
Wel weet ik dat bij de 'dealers' de auto's langer te koop staan.
Ik denk dat iedere olditmer overgewaardeerd is qua prijs. De prijs wordt echter bepaald door vraag, naam en aanbod. Mustangs waren en zijn populair, iedereen kent ze. Als er niet zoveel meer van waren, zouden ze nog duurder zijn.
Snap dus niet zo goed waar je die uitspraak op baseert. Ik bedoel: waarmee vergelijk je de Mustang dan?
Groet,
Erwin
Particulier zullen de prijzen best stagneren of wat omlaag gaan omdat men niet zo snel de beurs meer trekt als eerder. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er een eerlijke vergelijking te maken is tussen een half jaar geleden en nu. Tenzij je meerdere voorbeelden hebt van dezelfde Mustang die een half jaar geleden te koop stond en nog, maar nu voor 3.ooo minder. Je kunt daar geen uitspraak over doen omdat het niet dezelfde Mustangs zijn. De tijd zal het leren.
Wel weet ik dat bij de 'dealers' de auto's langer te koop staan.
Ik denk dat iedere olditmer overgewaardeerd is qua prijs. De prijs wordt echter bepaald door vraag, naam en aanbod. Mustangs waren en zijn populair, iedereen kent ze. Als er niet zoveel meer van waren, zouden ze nog duurder zijn.
Snap dus niet zo goed waar je die uitspraak op baseert. Ik bedoel: waarmee vergelijk je de Mustang dan?
Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Grabber Green/White interior
Na enig zoek werk heb ik vanmiddag de genoemde Mustang uit 1966 gekocht. De auto is hard en rijdt prima. Wel heeft hij enkele beschadigingen. Maar ja wat wil je hij is 42 jaar oud. De auto komt uit florida en is net in NL. Wel heeft hij en werkende airco en stuurbekrachtiging. Ik heb hem gekocht voor € 7700,= en voor dat bedrag heb je wel een goed lopende V8.
Hij krijgt nu een APK en de wiellagers achter worden vervangen. Tevens komen er nieuwe koplampen in en krijgt hij gelijk zijn APK. Waarbij de olie en filters ook worden vervangen. Ik denk dat ik hier een goede koop aan heb.
Binnenkort dan lekker rijden met de Mustang
Hij krijgt nu een APK en de wiellagers achter worden vervangen. Tevens komen er nieuwe koplampen in en krijgt hij gelijk zijn APK. Waarbij de olie en filters ook worden vervangen. Ik denk dat ik hier een goede koop aan heb.
Binnenkort dan lekker rijden met de Mustang
Voor goofy079 maar even hier verder lezen http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic. ... 057#152057
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
20%
Het viel me wat laat op, maar ik zag dat Erwin gereageerd had op mijn post. Leuk!
Ten eerste Goofy079 gefeliciteerd met de aanschaf! Ik ben erg benieuwd naar de mee- en tegenvallers van een Mustang van 7700 euro.
Daarnaast de vraag waarop mijn, ervaren, 20% waarde daling gebaseerd was. Mijn uitgangspunt was de overwaardering. Volgens Erwin wordt de waarde echter bepaald door "vraag, naam en aanbod". Daar zet ik sterk mijn vraagtekens bij. Dat is bijna de theorie van de homo economicus. Maar als de recente ontwikkeling op de aandelenmarkt ons iets heeft geleerd is het wel dat de mens niet alle beschikbare informatie heeft om een "afgewogen" beslissing te maken. Met de Mustangs is dat niet anders.
Maar het maakt het allemaal een stuk inzichtelijker wanneer er inderdaad een lijstje met Mustangs op tafel komt die werkelijk in waarde gewijzigd zijn. Vooralsnog baseer ik het op verschillende momenten (begin en eind 2008) en verschillende Mustangs. Mustangs die ik gelijkwaardig acht, maar wie ben ik...
Op zoek naar de feiten. De oude prijs stond natuurlijk niet altijd nog op de site, maar indien verkeerd, weten jullie mij wel te corrigeren.
Web Page Name
Was 14750, nu 12750 = -14 %
Web Page Name
Was 13950, nu 11950 = -14%
En (linkje lukte niet). Die zwarte van California Import
Was 14500, naar 12500 = -14% Maarrrrrr; net verkocht! Toch benieuwd voor hoeveel !?! Wie is de trotse eigenaar?
En niet te vergeten onze V6 vriend... (deze nam ik niet serieus, maar toch leuk om te vermelden)
Web Page Name
Was 17500, nu 13900 = 21%
Het is duidelijk; mijn ervaring van -20% laat zich inderdaad nog niet zien in de, gevraagde (!), verkoopprijs. 14% Is hier de maat. Maar er vanuit gaande dat iedereen er toch wel minimaal 10% vanaf weet te halen....
Benieuwd naar jullie reacties!
Ten eerste Goofy079 gefeliciteerd met de aanschaf! Ik ben erg benieuwd naar de mee- en tegenvallers van een Mustang van 7700 euro.
Daarnaast de vraag waarop mijn, ervaren, 20% waarde daling gebaseerd was. Mijn uitgangspunt was de overwaardering. Volgens Erwin wordt de waarde echter bepaald door "vraag, naam en aanbod". Daar zet ik sterk mijn vraagtekens bij. Dat is bijna de theorie van de homo economicus. Maar als de recente ontwikkeling op de aandelenmarkt ons iets heeft geleerd is het wel dat de mens niet alle beschikbare informatie heeft om een "afgewogen" beslissing te maken. Met de Mustangs is dat niet anders.
Maar het maakt het allemaal een stuk inzichtelijker wanneer er inderdaad een lijstje met Mustangs op tafel komt die werkelijk in waarde gewijzigd zijn. Vooralsnog baseer ik het op verschillende momenten (begin en eind 2008) en verschillende Mustangs. Mustangs die ik gelijkwaardig acht, maar wie ben ik...
Op zoek naar de feiten. De oude prijs stond natuurlijk niet altijd nog op de site, maar indien verkeerd, weten jullie mij wel te corrigeren.
Web Page Name
Was 14750, nu 12750 = -14 %
Web Page Name
Was 13950, nu 11950 = -14%
En (linkje lukte niet). Die zwarte van California Import
Was 14500, naar 12500 = -14% Maarrrrrr; net verkocht! Toch benieuwd voor hoeveel !?! Wie is de trotse eigenaar?
En niet te vergeten onze V6 vriend... (deze nam ik niet serieus, maar toch leuk om te vermelden)
Web Page Name
Was 17500, nu 13900 = 21%
Het is duidelijk; mijn ervaring van -20% laat zich inderdaad nog niet zien in de, gevraagde (!), verkoopprijs. 14% Is hier de maat. Maar er vanuit gaande dat iedereen er toch wel minimaal 10% vanaf weet te halen....
Benieuwd naar jullie reacties!