Toch nog een update, gisteren voor het eerst op het circuit.
Wat een ervaring en meteen maar beginnen met een foto. Even snel 1 gepakt van Facebook dus de kwaliteit is niet alles:
De positieve dingen:
- Het vermogen is geweldig, zeker op het rechte stuk (hoewel ik wat problemen had zie minpunten....)
- De remmen werken ook zeer goed, (hoewel de witte velgen ook erg snel zwart worden). Nog steeds geen fading ondanks goed door rijden op circuit zolder (bekend als remmen killer)
- Temperaturen perfect in orde, zowel olie als water temperatuur, geen oliedruk problemen in de bochten enz.
Helaas heb ik meer minpunten...
- Ophanging achter te slap, kan het vermogen niet aan, op een filmpje zie ik de achteras erg veel in 3 richtingen bewegen waar deze slechts alleen verticaal hoort te bewegen.
- Benzine druk, het lijkt dat ik door het vele bochtwerk de carburateur niet goed gevuld kan houden. waardoor ik af en toe een flink stuk vermogen verlies. (Ik verwacht dat het de benzine druk is, anders zou ik het nog niet weten)
- Alternator overleden.
- Straatbanden gaan er heel snel vanaf, voorbanden mogen een maatje kleiner.
- Geluid, 95 db max, zat nieteens volg gas al aan de 102....
Ik ben wel blij dat ik dit nog heb kunnen doen, dan heb ik deze winter de tijd om oplossingen te vinden voor de problemen.
Dus..... 2 grootste uitdagingen zijn nu:
Ophanging: in ieder geval een watt's linkage maken zodat de bladveren op z'n plek blijven en iets verzinnen om het achter nog stugger te maken.
Benzine probleem: ik heb een elektrische holley benzinepomp
https://www.holley.com/products/fuel_sy ... rts/12-150 die zeer geschikt moet zijn met 150GPH.
Bij veel bochtwerk lijkt deze droog te komen, misschien zuigt deze lucht aan, trekt de tank vacuĆ¼m, ik weet het nog niet. Maar ik ben er vrijwel zeker van dat het een benzine toevoer probleem is.
Het grootste probleem is dat ik dit niet even op de openbare weg kan uitproberen...