1996 Cobra - project 'handling' (update 3-1-11)
Moderator: Shelby GT-H
1996 Cobra - project 'handling' (update 3-1-11)
Zo, na een tijdje niks met de mustang gedaan te hebben en zelfs serieus gekeken te hebben naar andere auto's (XK8/R, C5) heb ik toch besloten om de Cobra te houden. Vooral omdat ik het eigenlijk zonde vind om iets wat ik altijd wilde, weg te doen.
Reden was dat het weggedrag me begon te irriteren, vooral nu ik er elke dag mee naar m'n werk rij.
De starre achteras is gewoon *** voor een daily driver, en daarnaast is m'n diff toch FUBAR.
Maar hij blijft dus, en daar blijft het niet bij! Om de handling enigszins tegemoet te komen gaat hij onder het mes deze winter!
Hans is zo goed om komend weekend 2 uur te rijden om een complete '03 Cobra IRS voor me op te halen. (compleet met bilsteins, nieuwe bushings, en hardware)
Daarnaast zullen binnenkort een nieuwe aluminium aandrijfas, full length subframe connectors, nieuwe veren (IRS) hun weg naar Holland Ranch zoeken.
Misschien ook een nieuwe IRS catback, als de deal in Duitsland niet doorgaat.
Vóór gaan er nieuwe balljoints in, aluminium steeringrack bushing, en een solid steeringshaft. Caster/Camber plates en bumpsteerkit wacht ik nog even mee omdat ik met de Eibach Pro-kit weinig last van bumpsteer heb tot nu toe.
Ook krijgt hij na de operatie een nieuw likje verf.
Dat is het even tot nu toe, meer updates wanneer de onderdelen binnendruppelen.
Reden was dat het weggedrag me begon te irriteren, vooral nu ik er elke dag mee naar m'n werk rij.
De starre achteras is gewoon *** voor een daily driver, en daarnaast is m'n diff toch FUBAR.
Maar hij blijft dus, en daar blijft het niet bij! Om de handling enigszins tegemoet te komen gaat hij onder het mes deze winter!
Hans is zo goed om komend weekend 2 uur te rijden om een complete '03 Cobra IRS voor me op te halen. (compleet met bilsteins, nieuwe bushings, en hardware)
Daarnaast zullen binnenkort een nieuwe aluminium aandrijfas, full length subframe connectors, nieuwe veren (IRS) hun weg naar Holland Ranch zoeken.
Misschien ook een nieuwe IRS catback, als de deal in Duitsland niet doorgaat.
Vóór gaan er nieuwe balljoints in, aluminium steeringrack bushing, en een solid steeringshaft. Caster/Camber plates en bumpsteerkit wacht ik nog even mee omdat ik met de Eibach Pro-kit weinig last van bumpsteer heb tot nu toe.
Ook krijgt hij na de operatie een nieuw likje verf.
Dat is het even tot nu toe, meer updates wanneer de onderdelen binnendruppelen.
Laatst gewijzigd door Nick op ma 03 jan, 2011 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
Tja Nick, als ik de keuze had tussen een Mustang en een XK8/R dan vrees ik toch voor een afscheid van de Mustang . Da's wel even wat anders....
Maar goed, dat wordt weer wat deze winter voor jou. Ik zou hem maar lekker binnen houden, schorsen en een oude auto inzetten als daily driver. Om in de file te staan maakt het toch allemaal niets uit
Maar goed, dat wordt weer wat deze winter voor jou. Ik zou hem maar lekker binnen houden, schorsen en een oude auto inzetten als daily driver. Om in de file te staan maakt het toch allemaal niets uit
Marc
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
XK reed inderdaad wel heeeeel erg goed Marc! Probleem is dat ze aardig wat kinderziektes hebben en ik liep er tegenaan dat het erg moeilijk was om iets te vinden wat ik vertrouwde en wat aan mijn eisen qua opties voldeed. Een witte mustang cobra daarentegen is iets wat altijd op m'n verlanglijstje stond.
Ik heb van het weekend een Ford fiesta of mazda 121 geloof ik, gekocht voor de wintermaanden. Na die sneeuw van vorig jaar was wel duidelijk dat een mustang geen ideale winter auto was, gelukkig had ik toen nog een probe erbij.
Ik heb van het weekend een Ford fiesta of mazda 121 geloof ik, gekocht voor de wintermaanden. Na die sneeuw van vorig jaar was wel duidelijk dat een mustang geen ideale winter auto was, gelukkig had ik toen nog een probe erbij.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
Zozo, grootse plannen! Goed om te horen dat je de cobra toch blijft houden.
Zoals ik begrijp ga je onderdelen van een 03 Cobra gebruiken: komt die hele auto naar NL of alleen de onderdelen die je nodig hebt? Is dat dan een schade-auto ofzo?
Ben benieuwd naar de vorderingen.
Zoals ik begrijp ga je onderdelen van een 03 Cobra gebruiken: komt die hele auto naar NL of alleen de onderdelen die je nodig hebt? Is dat dan een schade-auto ofzo?
Ben benieuwd naar de vorderingen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
alleen de onafhankelijke ophanging van de 2003 Cobra komt hierheen. Deze is niet van een schade auto, maar gewoon van iemand z'n Cobra. Die amerikanen gooien juist weer starre achterassen onder de 03/04 cobra's omdat de IRS niet ideaal is met dragracen. Ze willen nog wel s wheelhoppen met plakkerige banden en harde launch. Niet iets waar ik op weg naar m'n werk smorgens veel last van heb.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
Goed om te horen Nick dat je bij de Cobra blijft, ik snapte het al niet helemaal want het was een droom auto voor je, en daarnaast had je ook net de mooie GT weggedaan om juist deze bak te kunnen kopen. Hulde dus.
Jammer datr je ver weg woont van mij, had dit graag van dichtbij wilen meemaken wat je allemaal gaat veranderen aan de nu al mooie Cobra. Is het weggedrag zo anders dan dan de GT?, want ook dat was je dagelijkse wagen, of heeft het met de power etc. te maken dat je nu meer last hebt van de starre achteras?.
Mocht je nog onderdelen ofzo overhouden die nog in aardige staat zijn, weet je me te vinden. Groeten Sjack.
Jammer datr je ver weg woont van mij, had dit graag van dichtbij wilen meemaken wat je allemaal gaat veranderen aan de nu al mooie Cobra. Is het weggedrag zo anders dan dan de GT?, want ook dat was je dagelijkse wagen, of heeft het met de power etc. te maken dat je nu meer last hebt van de starre achteras?.
Mocht je nog onderdelen ofzo overhouden die nog in aardige staat zijn, weet je me te vinden. Groeten Sjack.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
Persoonlijk kan ik niet zeggen dat ik last heb van die achteras... Ik rij dagelijks met de Stang, maar mijn model is dan ook iets nieuwer.
Blij te horen dat ie wel blijft. Ben benieuwd naar de rest van het project
Blij te horen dat ie wel blijft. Ben benieuwd naar de rest van het project
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
Die '94 GT lag nog slechter op de weg dan de Cobra. Daar reed ik hoogstens nog op een mooie zondag mee, en voor de rest reed ik in de probe.
Misschien ben ik gewoon een zeikerd, maar als je andere auto's rijdt zoals Jags, corvettes, BMW's, etc, dan merk je pas hoe slap en prehistorisch de mustang aanvoelt. Hoogst irritant hoe de hele achterkant opzij stapt zodra 1 wiel over een hobbeltje gaat.
Maargoed, qua charmes en geluid en zeldzaamheid wint de mustang weer, dus ik ga er gewoon het beste van maken.
Misschien ben ik gewoon een zeikerd, maar als je andere auto's rijdt zoals Jags, corvettes, BMW's, etc, dan merk je pas hoe slap en prehistorisch de mustang aanvoelt. Hoogst irritant hoe de hele achterkant opzij stapt zodra 1 wiel over een hobbeltje gaat.
Maargoed, qua charmes en geluid en zeldzaamheid wint de mustang weer, dus ik ga er gewoon het beste van maken.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
Ben ook eens benieuwd na de veranderingen van je mustang
klop wat je zegt over het opzij springen van de achterkant Ik heb dit ook met de fox ook zo’n springer Maar ik heb meer het idee dat hij bijna niets van gewicht op de achteras heeft .ook ik ben later vanplan dit aan te pakken heb al het een en ander gezien voor de fox .En volgens mij komt me dat achterasje wat jij nu gekocht hebt bekent voor . Heb deze al eens op een us forum zien staan !! .
klop wat je zegt over het opzij springen van de achterkant Ik heb dit ook met de fox ook zo’n springer Maar ik heb meer het idee dat hij bijna niets van gewicht op de achteras heeft .ook ik ben later vanplan dit aan te pakken heb al het een en ander gezien voor de fox .En volgens mij komt me dat achterasje wat jij nu gekocht hebt bekent voor . Heb deze al eens op een us forum zien staan !! .
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
Da's een mooi project voor koude winteravonden.
Succes!
Onder mijn '07 heb ik van begin af aan Koni-dempers zitten, dus ik kan niet vergelijken met de originele vering, maar zelfs met die Koni's is het bij nat weer behoorlijk link om bochten te nemen. Gelukkig heb ik daarvoor de chirurgische precisie van mijn Seat-raketje.
Mijns inziens zijn dat ook 2 totaal verschillende klasses van auto. De Mustang is mijn cruiser om relaxed rond te glijden, en de Seat is mijn racer hard bochten te nemen en BMW-diesels aan het huilen te maken.
Voor daily driving heb ik niet echt een voorkeur. Ik doe iets van een 10k km per jaar met elk.
Succes!
Onder mijn '07 heb ik van begin af aan Koni-dempers zitten, dus ik kan niet vergelijken met de originele vering, maar zelfs met die Koni's is het bij nat weer behoorlijk link om bochten te nemen. Gelukkig heb ik daarvoor de chirurgische precisie van mijn Seat-raketje.
Mijns inziens zijn dat ook 2 totaal verschillende klasses van auto. De Mustang is mijn cruiser om relaxed rond te glijden, en de Seat is mijn racer hard bochten te nemen en BMW-diesels aan het huilen te maken.
Voor daily driving heb ik niet echt een voorkeur. Ik doe iets van een 10k km per jaar met elk.
2007 GT California Special
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
Van springerig gedrag bij mijn Mustang heb ik geen last, eigenlijk. Maar misschien ben ik gewoon minder kritisch. Ik kan het dan ook niet vergelijken met een Corvette of Jaguar want die heb ik nog nooit gereden
Ik weet wel dat mijn oude 95 V6 veel slechter op de weg ligt dan mijn 98er. Maar de 98er heeft dan ook de volledige ophanging van een 2001 Bullitt Mustang, dus dat mag wel wat schelen. Maar het is een enorm verschil tussen de twee, terwijl het eigenlijk toch hetzelfde type is.
Ik weet wel dat mijn oude 95 V6 veel slechter op de weg ligt dan mijn 98er. Maar de 98er heeft dan ook de volledige ophanging van een 2001 Bullitt Mustang, dus dat mag wel wat schelen. Maar het is een enorm verschil tussen de twee, terwijl het eigenlijk toch hetzelfde type is.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
Dat opzij springen merk ik eigenlijk zelf maar op een plaats... en dat is als ik met snelheid over een stuk autoweg ga, waar een enkele hobbel in zit... Verder merk ik het eigenlijk niet...
Maar ben wel benieuwd naar je ervaringen als het eronder zit
Maar ben wel benieuwd naar je ervaringen als het eronder zit
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
reacties van veel mensen die het al gedaan hebben is erg positief, wereld van verschil zegt men. Qua comfort, maar ook qua wegligging op hobbelige wegen. We zullen zien, als het allemaal klaar is ben je welkom om het zelf te ervaren Neko.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
Ik wil anders ook wel eens van wagen ruilen om een toertje te doen.Nick schreef:als het allemaal klaar is ben je welkom om het zelf te ervaren Neko.
2007 GT California Special
Re: 1996 Cobra - project 'handling'
Ik ben benieuwd
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023