Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-2012)
Moderator: Shelby GT-H
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
Frank,
Ik weet niet hoe handig je bent met electra maar de "underdash wiring" heeft niet zo heel veel te lijden, zeker niet vergeleken met die in de enginebay. Met een beetje schoonmaken, hier en daar repareren en opnieuw intapen kun je een boel geld besparen .
Ik weet niet hoe handig je bent met electra maar de "underdash wiring" heeft niet zo heel veel te lijden, zeker niet vergeleken met die in de enginebay. Met een beetje schoonmaken, hier en daar repareren en opnieuw intapen kun je een boel geld besparen .
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
Bij deze is mijn sterke vermoeden dat het niet origineel is bevestigd. Kun je aangeven wat en waarom het beter werkt? Origineel zijn het glijlagers?66hipowannebee schreef:Die kogellagers in de bracket voor je pedaal zijn niet origineel
maar ik kan je vertellen dat het 100 keer beter werkt
ik heb er al heel wat aangepast (wel anders als dit,maar het idee blijft het zelfde)
Tonie
Dat laat ik daarom ook maar voor wat het is1967coupe schreef:Met het spuiten van het dashboard hebben ze ook het tapijt en de stoelen meegenomen
Bedankt!Forza schreef:Proper en georganiseerd werk
Ik ben zeker geen leek op het gebied van elektra, maar een studie in die richting heb ik nu ook weer niet. Kortom, ik moet een eind kunnen komen denk ik.Dakloos schreef:Frank,
Ik weet niet hoe handig je bent met electra maar de "underdash wiring" heeft niet zo heel veel te lijden, zeker niet vergeleken met die in de enginebay. Met een beetje schoonmaken, hier en daar repareren en opnieuw intapen kun je een boel geld besparen .
Om eerlijk te zijn heb ik de draadboom niet heel aandachtig bestudeerd om hier gelijk een oordeel over te vellen. Tegen de tijd dat deze weer ingebouwd moet worden (en dat duurt nog wel even ben ik bang) ga ik mij hier verder in verdiepen. Je suggestie sluit ik dan ook zeer zeker niet uit. Echter wil ik mij eerst op de carrosserie concentreren. Een goede basis is in mijn ogen essentieel om verdere investeringen te doen.
Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
Heel simpel Frank,een kogellager slijt niet(tenminste niet in een pedaal)
origineel zitten er een soort bussen in geperst van heel zacht materiaal,door het vele koppelen word het gat ovaal ipv dat het rond blijft
met alle gevolgen van dien.
Tonie
origineel zitten er een soort bussen in geperst van heel zacht materiaal,door het vele koppelen word het gat ovaal ipv dat het rond blijft
met alle gevolgen van dien.
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
Frank, mocht je bekabeling zoeken in een bepaalde kleur code... kan ik je misschien wel helpen trouwens .
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
Bedankt voor de heldere uitleg Tonie. Klinkt aannemelijk.66hipowannebee schreef:Heel simpel Frank,een kogellager slijt niet(tenminste niet in een pedaal)
origineel zitten er een soort bussen in geperst van heel zacht materiaal,door het vele koppelen word het gat ovaal ipv dat het rond blijft
met alle gevolgen van dien.
Tonie
Super Niels. Mocht het zo ver zijn weet ik je te vinden. Maar zoals reeds aangegeven gaat het waarschijnlijk nog een tijdje duren voordat het zover is...Ghost Rider schreef:Frank, mocht je bekabeling zoeken in een bepaalde kleur code... kan ik je misschien wel helpen trouwens .
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
nou ja, zolang de voorraad strekt zullen we maar zeggen
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
Het spuiten van losse onderdelen.
Na een selectie te hebben gemaakt van onderdelen die van een zijdeglans zwarte laklaag moesten worden voorzien, heb ik deze onderdelen gestraald met glasparels. Het blijft een mooi gezicht om onder de oude laklaag/laklagen mooi blank, ligt opgeruwd metaal tevoorschijn zien komen. Een prima basis om vandaaruit de onderdelen te voorzien van een primer en een 2-componenten eindlak.
Het straalwerk:
Na al het straalwerk te hebben opgehangen is het de beurt om het blanke staal te voorzien van een grondlak.
Na de eindlak te hebben aangemaakt is de grondlak na enige tijd direct overspuitbaar.
Na een selectie te hebben gemaakt van onderdelen die van een zijdeglans zwarte laklaag moesten worden voorzien, heb ik deze onderdelen gestraald met glasparels. Het blijft een mooi gezicht om onder de oude laklaag/laklagen mooi blank, ligt opgeruwd metaal tevoorschijn zien komen. Een prima basis om vandaaruit de onderdelen te voorzien van een primer en een 2-componenten eindlak.
Het straalwerk:
Na al het straalwerk te hebben opgehangen is het de beurt om het blanke staal te voorzien van een grondlak.
Na de eindlak te hebben aangemaakt is de grondlak na enige tijd direct overspuitbaar.
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
Dat knapt weer geweldig op zo! Ik vind het altijd veel meer voldoening geven om een oud onderdeel op te knappen dan om domweg een nieuw onderdeel te kopen...
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
Goed bezig Frank!
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
Direct een stuk properder zo herspoten onderdelen.
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
Mooi werk Frank!
Slim dat je de spuitbusjes links laat staan en voor 'echte' lak gaat.
Slim dat je de spuitbusjes links laat staan en voor 'echte' lak gaat.
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
--> @mistermach1
- FastbackMarc1967
- Berichten: 311
- Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 23:25
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
Prachtig werk Frank,
Ben benieuwd hoever je bent.
Ben benieuwd hoever je bent.
Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20
Thanks heren! Echter, ik weet het... het wordt hoog tijd voor een update. Bovenstaande info was/is nog maar het begin. Ik ga uiteindelijke nog veel verder dan dat ik voor ogen had. Ik hoop op niet al te lange termijn de tijd te hebben om hier een update te plaatsen.
Groeten,
Frank
Groeten,
Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed