Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-2012)

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5532
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door Dakloos »

Frank,

Ik weet niet hoe handig je bent met electra maar de "underdash wiring" heeft niet zo heel veel te lijden, zeker niet vergeleken met die in de enginebay. Met een beetje schoonmaken, hier en daar repareren en opnieuw intapen kun je een boel geld besparen :) .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door Frank »

66hipowannebee schreef:Die kogellagers in de bracket voor je pedaal zijn niet origineel

maar ik kan je vertellen dat het 100 keer beter werkt
ik heb er al heel wat aangepast (wel anders als dit,maar het idee blijft het zelfde)

Tonie
Bij deze is mijn sterke vermoeden dat het niet origineel is bevestigd. Kun je aangeven wat en waarom het beter werkt? Origineel zijn het glijlagers?
1967coupe schreef:Met het spuiten van het dashboard hebben ze ook het tapijt en de stoelen meegenomen
:lol: Dat laat ik daarom ook maar voor wat het is :wink:
Forza schreef:Proper en georganiseerd werk :ok:
Bedankt!
Dakloos schreef:Frank,

Ik weet niet hoe handig je bent met electra maar de "underdash wiring" heeft niet zo heel veel te lijden, zeker niet vergeleken met die in de enginebay. Met een beetje schoonmaken, hier en daar repareren en opnieuw intapen kun je een boel geld besparen :) .
Ik ben zeker geen leek op het gebied van elektra, maar een studie in die richting heb ik nu ook weer niet. Kortom, ik moet een eind kunnen komen denk ik.
Om eerlijk te zijn heb ik de draadboom niet heel aandachtig bestudeerd om hier gelijk een oordeel over te vellen. Tegen de tijd dat deze weer ingebouwd moet worden (en dat duurt nog wel even ben ik bang) ga ik mij hier verder in verdiepen. Je suggestie sluit ik dan ook zeer zeker niet uit. Echter wil ik mij eerst op de carrosserie concentreren. Een goede basis is in mijn ogen essentieel om verdere investeringen te doen.

Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door 66hipowannebee »

Heel simpel Frank,een kogellager slijt niet(tenminste niet in een pedaal)

origineel zitten er een soort bussen in geperst van heel zacht materiaal,door het vele koppelen word het gat ovaal ipv dat het rond blijft
met alle gevolgen van dien.

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door Ghost Rider »

Frank, mocht je bekabeling zoeken in een bepaalde kleur code... kan ik je misschien wel helpen trouwens .
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door Frank »

66hipowannebee schreef:Heel simpel Frank,een kogellager slijt niet(tenminste niet in een pedaal)

origineel zitten er een soort bussen in geperst van heel zacht materiaal,door het vele koppelen word het gat ovaal ipv dat het rond blijft
met alle gevolgen van dien.

Tonie
Bedankt voor de heldere uitleg Tonie. Klinkt aannemelijk.
Ghost Rider schreef:Frank, mocht je bekabeling zoeken in een bepaalde kleur code... kan ik je misschien wel helpen trouwens .
Super Niels. Mocht het zo ver zijn weet ik je te vinden. Maar zoals reeds aangegeven gaat het waarschijnlijk nog een tijdje duren voordat het zover is...
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door Ghost Rider »

nou ja, zolang de voorraad strekt zullen we maar zeggen ;)
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Duyck
Berichten: 61
Lid geworden op: za 09 feb, 2013 15:41
Locatie: Ichtegem Belgie

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door Duyck »

Mooie werken!
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door Frank »

Het spuiten van losse onderdelen.
Na een selectie te hebben gemaakt van onderdelen die van een zijdeglans zwarte laklaag moesten worden voorzien, heb ik deze onderdelen gestraald met glasparels. Het blijft een mooi gezicht om onder de oude laklaag/laklagen mooi blank, ligt opgeruwd metaal tevoorschijn zien komen. Een prima basis om vandaaruit de onderdelen te voorzien van een primer en een 2-componenten eindlak.

Het straalwerk:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na al het straalwerk te hebben opgehangen is het de beurt om het blanke staal te voorzien van een grondlak.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de eindlak te hebben aangemaakt is de grondlak na enige tijd direct overspuitbaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door Ando »

Dat knapt weer geweldig op zo! Ik vind het altijd veel meer voldoening geven om een oud onderdeel op te knappen dan om domweg een nieuw onderdeel te kopen...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door 67gt500 »

Goed bezig Frank!
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 104
Lid geworden op: di 07 mei, 2013 20:39

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door Forza »

Direct een stuk properder zo herspoten onderdelen.
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
1969Mach1
Berichten: 3037
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 14:34
Locatie: Veluwe

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door 1969Mach1 »

Mooi werk Frank!
Slim dat je de spuitbusjes links laat staan en voor 'echte' lak gaat.
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Gebruikersavatar
FastbackMarc1967
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 23:25

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door FastbackMarc1967 »

Prachtig werk Frank,
Ben benieuwd hoever je bent.
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Re: Restauratieproject: Motorruimte Fastback 66 GT (19-03-20

Bericht door Frank »

Thanks heren! Echter, ik weet het... het wordt hoog tijd voor een update. Bovenstaande info was/is nog maar het begin. Ik ga uiteindelijke nog veel verder dan dat ik voor ogen had. Ik hoop op niet al te lange termijn de tijd te hebben om hier een update te plaatsen.

Groeten,
Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”