Technische vraag
Moderator: Shelby GT-H
- Thom's Mustang
- Berichten: 217
- Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Technische vraag
Heeft iemand ervaring met een 2.8:1 achteroverbrenging?
ben benieuwd!
gr. Thom
ben benieuwd!
gr. Thom
www.mustanggt1966.nl
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
Re: Technische vraag
Ik had er één in mijn coupe en voor de restauratie had mijn convertible er ook één maar dat is geen technisch antwoord vrees ik....Thom's Mustang schreef:Heeft iemand ervaring met een 2.8:1 achteroverbrenging?
ben benieuwd!
gr. Thom
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Thom's Mustang
- Berichten: 217
- Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Technische vraag
Oké Erwin, weet je toevallig wat dit in toeren scheelde? ik heb er nu een 3.00 in zitten
gr. Thom
gr. Thom
www.mustanggt1966.nl
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
Re: Technische vraag
Als het goed is moet het 2.8 /3.0 = 0.93 dus zo'n 7% minder toeren schelen. Ik had een standaard 2.8 in mijn convertible. Omdat deze slecht was heb ik er een 3.0 ingezet. In de praktijk merk ik nauwelijks verschil.Thom's Mustang schreef:Oké Erwin, weet je toevallig wat dit in toeren scheelde? ik heb er nu een 3.00 in zitten
gr. Thom
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Technische vraag
Van een 3.00 naar een 2.80 is nou niet echt de moeite.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Thom's Mustang
- Berichten: 217
- Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Technische vraag
oké, maar kan je mij vertellen wat dat in toeren uitmaakt bij bijv. 100 km./+/-60 m.Gearz schreef:Van een 3.00 naar een 2.80 is nou niet echt de moeite.
www.mustanggt1966.nl
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
Re: Technische vraag
Ongeveer 7%.....Thom's Mustang schreef:oké, maar kan je mij vertellen wat dat in toeren uitmaakt bij bijv. 100 km./+/-60 m.Gearz schreef:Van een 3.00 naar een 2.80 is nou niet echt de moeite.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Technische vraag
Deze winter is mijn achteras bij de revisie van 2.81 naar 3.00 gegaan. Ik vond het wel jammer, want ik ben meer een liefhebber van lage toeren. Maar er was zo snel geen 2.81 meer te krijgen (en ik had geen tijd om te wachten).
Over de toeren kan ik je niets vertellen. Ik heb geen toerenteller. Na 6 weken stilstaan kon ik ook het verschil in toeren niet horen tussen de verschillende overbrengingen. Ik vind wel dat ie iets sneller optrekt met de 3.00. En op de 1 of andere manier lijkt ie iets zuiniger ?!? Maar wellicht moet ik mijn LPG toevoer weer eens afstellen; hij start tegenwoordig ook minder snel.
Kortom; ik heb de beoogde nadelen van 2.81 naar 3.00 niet kunnen achterhalen, maar trek iets makkelijker op. Ben benieuwd of jij de voordelen behaalt.
Succes, Marc
Over de toeren kan ik je niets vertellen. Ik heb geen toerenteller. Na 6 weken stilstaan kon ik ook het verschil in toeren niet horen tussen de verschillende overbrengingen. Ik vind wel dat ie iets sneller optrekt met de 3.00. En op de 1 of andere manier lijkt ie iets zuiniger ?!? Maar wellicht moet ik mijn LPG toevoer weer eens afstellen; hij start tegenwoordig ook minder snel.
Kortom; ik heb de beoogde nadelen van 2.81 naar 3.00 niet kunnen achterhalen, maar trek iets makkelijker op. Ben benieuwd of jij de voordelen behaalt.
Succes, Marc
- Thom's Mustang
- Berichten: 217
- Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Technische vraag
@ Marc bedankt alleen dit snap ik niet helemaal/ meer toeren en toch zuiniger, zoals je al aangeeft waarschijnlijk iets met de gasafstelling.2008 schreef:Deze winter is mijn achteras bij de revisie van 2.81 naar 3.00 gegaan. Ik vond het wel jammer, want ik ben meer een liefhebber van lage toeren. Maar er was zo snel geen 2.81 meer te krijgen (en ik had geen tijd om te wachten).
Over de toeren kan ik je niets vertellen. Ik heb geen toerenteller. Na 6 weken stilstaan kon ik ook het verschil in toeren niet horen tussen de verschillende overbrengingen. Ik vind wel dat ie iets sneller optrekt met de 3.00. En op de 1 of andere manier lijkt ie iets zuiniger ?!? Maar wellicht moet ik mijn LPG toevoer weer eens afstellen; hij start tegenwoordig ook minder snel.
Kortom; ik heb de beoogde nadelen van 2.81 naar 3.00 niet kunnen achterhalen, maar trek iets makkelijker op. Ben benieuwd of jij de voordelen behaalt.
Succes, Marc
@ Erwin, ik heb het begrepen helemaal goed
Nu de volgende vraag: wie heeft enig idee waar ik zo'n as kan bestellen.
alvast bedankt,
Thom
www.mustanggt1966.nl
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
Re: Technische vraag
2.8 assen zijn volgens mij, nieuw of gereviseerd, wat moeilijker te vinden als de 3.0. Om concours correct te blijven zou je bij een 3.0 moeten blijven Thom!
Voor $ 995 heb je al een gereviseerd 8" diff : klik
Voor $ 995 heb je al een gereviseerd 8" diff : klik
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Thom's Mustang
- Berichten: 217
- Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Technische vraag
Kijk, hier heb ik wat aan, thanks!Dakloos schreef:2.8 assen zijn volgens mij, nieuw of gereviseerd, wat moeilijker te vinden als de 3.0. Om concours correct te blijven zou je bij een 3.0 moeten blijven Thom!
Voor $ 995 heb je al een gereviseerd 8" diff : klik
(alleen jammer dat er geen 2.8 tussenstaat) dat wordt weer verder zoeken, heb je toevallig nog meer adressen?
gr. Thom
www.mustanggt1966.nl
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
Re: Technische vraag
Thom, wees gerust: gisteren was de auto aan de pomp net zo 'on'zuining als voorheen. Dus die verwarring is weggenomen.
Ik heb de as laten reviseren bij http://www.progear.nl/ Maar die konden zo snel geen 2.8 vinden. Geen idee of ze ook hele assen regelen. Maar niet geschoten...
Succes, Marc
Ik heb de as laten reviseren bij http://www.progear.nl/ Maar die konden zo snel geen 2.8 vinden. Geen idee of ze ook hele assen regelen. Maar niet geschoten...
Succes, Marc
- Thom's Mustang
- Berichten: 217
- Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Technische vraag
Bedankt Marc!
ik heb ze een mailtje gestuurd.
ik heb ze een mailtje gestuurd.
www.mustanggt1966.nl
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
- Thom's Mustang
- Berichten: 217
- Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Technische vraag
Tuurlijk Peter, deze ga ik ook even contacten, bedanktsilverbullit schreef:Thom,
Wat zoek je nieuw of gebruikt? Alleen de complete as of alleen de carrier met het diff? Neem eens contact op met Ton blingbling of Hans en Bianca van Holland ranch.
En mogelijk heeft Moviecars of Voorend nog wel iets liggen.
grtz Peter
gr. Thom
www.mustanggt1966.nl
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)