Project Mach 1 1969 Indian Fire Update: 7-4-2013
Moderator: Shelby GT-H
Project Mach 1 1969 Indian Fire Update: 7-4-2013
Pas op! Heel veul foto's!!
Na lang wachten was het eindelijk zover. Vandaag is het nieuwe project na een lange reis gearriveerd. Het wachten werdt met ongeveer 5 minuten verlengd, omdat de chaffeur vol gas voorbij reed. Hij had niet gedacht dat het hoogste nummer van de straat aan deze kant was
Het afladen ging niet helemaal makkelijk, daar beide achterbanden van de velg lagen. Na een vlugge inspectie van de daadwerkelijke staat van de auto, moet ik zeggen dat het mij erg meevalt. De auto lag vol met onderdelen en opgedroogde bladeren uit TX.
De cowl ziet er nog zeer goed uit. Op de foto lijkt het erger dan dat het in werkelijkheid is. Er lag het een en ander aan rottend blad, dus maar even rap weg gehaald.
We gaan verder met de slechte plekken van de auto:
Vloer R.V.
Seat platform R
Stukkie van achterlichtpaneel. Het mooie is, deze zat bij de partij onderdelen. Nieuw en waarschijnlijk reproductie.
Vloer R.A.
Vloer L.V.
Kofferbak rand tussen tank en achterlichtpaneel.
Quarter panel L.A.
stukkie van Quarter panel R.A.
Stukkie van Seat platform L
Binnenscherm R.V. (uiteraard bij accu)
klein stukkie van bovenste cowl bij de ruit. (links)
Iets groter plekkie, ook bij de Cowl bij de ruit (rechts)
Nu komen we bij het grootste probleem, beide shocktowers zouden vervangen moeten worden. De rechter shocktower is voorzien van zelfgemaakte gaten om de draagarmen te smeren. Tevens is de toren ook beginnen te scheuren op 2 plekken. Ik ga geen risico lopen en daarom maar compleet vervangen.
De linker toren is echt 110% naar de kloten. Denk dat deze foto meer dan genoeg zegt
Die gekke Amerikanen ook, stelletje rednecks
Kan iemand mij vertellen welke achteras dit is?
Al met al, ik heb het een en ander laswerk voor me. Maar naar mijn inziens, is dit voor de zomer klaar en moet de gehele carosserie in de epoxy staan.
D'r is echter nog een tegenvaller. Volgens het Kevin MArti report, zou de auto met Power disc brakes zijn uitgerust. Helaas is dat niet het geval, het blijkt dat er nu trommelremmen voor gemonteerd zijn. Ik heb nu 2 weken vakantie en zal die tijd benutten om alle delen op te ruimen en om alle delen van de carosserie te demonteren.
Wish me luck.
Na lang wachten was het eindelijk zover. Vandaag is het nieuwe project na een lange reis gearriveerd. Het wachten werdt met ongeveer 5 minuten verlengd, omdat de chaffeur vol gas voorbij reed. Hij had niet gedacht dat het hoogste nummer van de straat aan deze kant was
Het afladen ging niet helemaal makkelijk, daar beide achterbanden van de velg lagen. Na een vlugge inspectie van de daadwerkelijke staat van de auto, moet ik zeggen dat het mij erg meevalt. De auto lag vol met onderdelen en opgedroogde bladeren uit TX.
De cowl ziet er nog zeer goed uit. Op de foto lijkt het erger dan dat het in werkelijkheid is. Er lag het een en ander aan rottend blad, dus maar even rap weg gehaald.
We gaan verder met de slechte plekken van de auto:
Vloer R.V.
Seat platform R
Stukkie van achterlichtpaneel. Het mooie is, deze zat bij de partij onderdelen. Nieuw en waarschijnlijk reproductie.
Vloer R.A.
Vloer L.V.
Kofferbak rand tussen tank en achterlichtpaneel.
Quarter panel L.A.
stukkie van Quarter panel R.A.
Stukkie van Seat platform L
Binnenscherm R.V. (uiteraard bij accu)
klein stukkie van bovenste cowl bij de ruit. (links)
Iets groter plekkie, ook bij de Cowl bij de ruit (rechts)
Nu komen we bij het grootste probleem, beide shocktowers zouden vervangen moeten worden. De rechter shocktower is voorzien van zelfgemaakte gaten om de draagarmen te smeren. Tevens is de toren ook beginnen te scheuren op 2 plekken. Ik ga geen risico lopen en daarom maar compleet vervangen.
De linker toren is echt 110% naar de kloten. Denk dat deze foto meer dan genoeg zegt
Die gekke Amerikanen ook, stelletje rednecks
Kan iemand mij vertellen welke achteras dit is?
Al met al, ik heb het een en ander laswerk voor me. Maar naar mijn inziens, is dit voor de zomer klaar en moet de gehele carosserie in de epoxy staan.
D'r is echter nog een tegenvaller. Volgens het Kevin MArti report, zou de auto met Power disc brakes zijn uitgerust. Helaas is dat niet het geval, het blijkt dat er nu trommelremmen voor gemonteerd zijn. Ik heb nu 2 weken vakantie en zal die tijd benutten om alle delen op te ruimen en om alle delen van de carosserie te demonteren.
Wish me luck.
Laatst gewijzigd door stefke op zo 07 apr, 2013 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
Als jij dit allemaal nog mee vindt vallen, dan moet je wel er echt zin hebben
Hopelijk komen er niet al te veel verrassingen meer bij.
Veel succes
Hopelijk komen er niet al te veel verrassingen meer bij.
Veel succes
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
Je hoeft je voorlopig niet te vervelen
Veel succes met het project, ga het zeker volgen!
Arjan
Veel succes met het project, ga het zeker volgen!
Arjan
Mustang Hardtop
Built at San Jose
289-2V Engine
Lime Gold Paint, Ford #2041-A
Ivy Gold Standard Bucket Seats
2.79 Standard Axle Ratio
C-4 Select-Shift Cruise-O-Matic
Your car was actually produced on March 2, 1967 -- thirteen days behind schedule.
Built at San Jose
289-2V Engine
Lime Gold Paint, Ford #2041-A
Ivy Gold Standard Bucket Seats
2.79 Standard Axle Ratio
C-4 Select-Shift Cruise-O-Matic
Your car was actually produced on March 2, 1967 -- thirteen days behind schedule.
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
je hoeft je in elk geval niet te vervelen !
Die achter as lijkt me op het oog een 8" te zijn, grootste kans.
Ik zie dat je op de foto van je shocktowers een blauwe cirkel hebt geplaatst, dat is bij mij het zelfde geweest.
Men heeft daar een gat gemaakt om bij de vet nippel van je control arms te komen ! Niet netjes, wel handig
Die achter as lijkt me op het oog een 8" te zijn, grootste kans.
Ik zie dat je op de foto van je shocktowers een blauwe cirkel hebt geplaatst, dat is bij mij het zelfde geweest.
Men heeft daar een gat gemaakt om bij de vet nippel van je control arms te komen ! Niet netjes, wel handig
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
Donders daar zit nog wat werk aan, maar stoer dat je het op gaat pakken.
Ik wens je veel succes en maak er iets moois van.
Ik wens je veel succes en maak er iets moois van.
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
--> @mistermach1
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
Ha die Stefke
Let me wish you luck .
Over het differentieel: als het goed is zit er een typeplaatje aan een van de bouten.
Over de shocktowers: gaten om de smeernippels bij te kunnen zie je heel vaak
Mijn Grande heeft dat volgens mij ook, mijn GT gelukkig niet.
Vergeet niet je onderschrift aan te passen .
Groetjes Willem
Let me wish you luck .
Over het differentieel: als het goed is zit er een typeplaatje aan een van de bouten.
Over de shocktowers: gaten om de smeernippels bij te kunnen zie je heel vaak
Mijn Grande heeft dat volgens mij ook, mijn GT gelukkig niet.
Vergeet niet je onderschrift aan te passen .
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
flink projectje maar dat mag de pret niet drukken
succes met het opknappen!
gr
Frank
neem aan dat je die sowieso wel zou gaan vervangen toch...?!. Volgens het Kevin MArti report, zou de auto met Power disc brakes zijn uitgerust. Helaas is dat niet het geval
succes met het opknappen!
gr
Frank
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
Leuk project, Al ga je toch wel eventjes "zoet" zijn met het lassen !!
Maar eens dat achter de rug is weet je wat je in handen hebt dus
Succes met de werken !!
Mvg Joris
Maar eens dat achter de rug is weet je wat je in handen hebt dus
Succes met de werken !!
Mvg Joris
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
Dat gaat zeker gebeuren. Upgrade naar Power discs en misschien wel groter dan stock met 17" velgen. Het plan is om het blok mild te kietelen en dan wil ik wel met de juiste remmen tot stilstand kunnen komen.frankpost schreef: neem aan dat je die sowieso wel zou gaan vervangen toch...?!
@Willem, als ik er aan toe kom, zal ik morgen de tag eens opzoeken.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- Mustang Den Haag
- †
- Berichten: 4071
- Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
Op zijn minst had hij hem kunnen afleveren met gewoon lucht in de banden dat kost te veel
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
Hebben ze wel geprobeerd, maar omdat de band ver van de velgrand ligt wil dat nooit lukken. Gelukkig waren er een paar nieuwsgierige aagjes bij de papierfabriek die kwamen kijken. Konden ze gelijk hun handen uit hun mouwen halenMustang Den Haag schreef:Op zijn minst had hij hem kunnen afleveren met gewoon lucht in de banden dat kost te veel
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 28 nov, 2006 16:46
- Locatie: Regio Rotterdam & Regio Los Angeles .
- Contacteer:
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
Heb je een foto van de andere kant van de achter as ? ,dan kan ik je vertellen welke je heb .
Ook met laswerk en zo kan en wil ik wel helpen ! .
IIg zeer leuk en mooi projekt .
Ook met laswerk en zo kan en wil ik wel helpen ! .
IIg zeer leuk en mooi projekt .
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
- FastbackMarc1967
- Berichten: 311
- Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 23:25
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
Gefeliciteerd met je aankoop, dit is een prachtig zeg, petje af,
Keep up the good work !
Keep up the good work !
- Mustangdriver
- Berichten: 2517
- Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 11:55
- Locatie: Aalst Belgium
- Contacteer:
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
Succes met je project, goed dat je er vrij optimistisch bij blijft.
Geoffrey
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD
16th Flanders Mustang Event, zondag 23 juni 2013
www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
http://www.mustangdrivers.be/webdesign.html
16th Flanders Mustang Event, zondag 23 juni 2013
www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
http://www.mustangdrivers.be/webdesign.html
Re: Project Mach 1 1969 Indian Fire
mooi project.
zeker de moeite om aan te beginnen, het eindresultaat is gelukkig ook wel behoorlijk wat waard.
vaak doen mensen evenveel laswerk aan een oude lada of opel kadett, die dan uiteindelijk maar amper een paar duizend euro waard zijn, hier is dat wel wat anders...
Succes, en graag véél foto's van het verloop!
zeker de moeite om aan te beginnen, het eindresultaat is gelukkig ook wel behoorlijk wat waard.
vaak doen mensen evenveel laswerk aan een oude lada of opel kadett, die dan uiteindelijk maar amper een paar duizend euro waard zijn, hier is dat wel wat anders...
Succes, en graag véél foto's van het verloop!
Durango coming up