Rondje Histocup Salzburgring
Moderator: Shelby GT-H
Rondje Histocup Salzburgring
Rondje Histocup op de Salzburgring en Monza met Hubert Färber en zijn Mustang Shelby GT-350R
[youtube]oC_fxED5eX0[/youtube]
[youtube]WpMw_bxBey8[/youtube]
Michel.
[youtube]oC_fxED5eX0[/youtube]
[youtube]WpMw_bxBey8[/youtube]
Michel.
Laatst gewijzigd door Gearz op zo 24 feb, 2013 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Rondje Histocup Salzburgring
Michel,
Dit is echt cool om te zien, en wat een geluid
het 1e filmpje is echter overduidelijk Monza
Dit is echt cool om te zien, en wat een geluid
het 1e filmpje is echter overduidelijk Monza
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Re: Rondje Histocup Salzburgring
Klopt Ronald !
Monza en Salzburgring.
thnx
Monza en Salzburgring.
thnx
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- 65-fastback
- Berichten: 2596
- Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
- Locatie: westland
Re: Rondje Histocup Salzburgring
Cool,
Iets bekend over de motor?
klinkt goed, bene benieuwd naar Hp en max RPM
Iets bekend over de motor?
klinkt goed, bene benieuwd naar Hp en max RPM
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Rondje Histocup Salzburgring
Lekkere filmpjes, maar hoeveel procent is dit nog mustang? volgens mij gewoon een buizenchassis met fastback bodywork er aan?
Maar als ik het verkeerd zie dan hoor ik het graag
Maar als ik het verkeerd zie dan hoor ik het graag
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Rondje Histocup Salzburgring
Gaaf om te zien. Alleen nu maar hopen dat het geen originele GT350 R was want dan spoor je niet om die zo te verbouwen
66 coupe aut. V8 in progress
Re: Rondje Histocup Salzburgring
Volgens de Histo-cpu lijst betreft het een 806 PK sterke 358 cui motor.65-fastback schreef:Cool,
Iets bekend over de motor?
klinkt goed, bene benieuwd naar Hp en max RPM
Klasse : Spezialtourenwagen über 4000ccm bis 1981, V8 Historic
Oltdimerrallies, Bergrennen und Rundstrecke seit 1997
2006 und 2007: sporadische Einsätze im Histo-Cup Austria
2008: Zweiter der Klasse STW über 4000ccm
2009: Zweiter der Klasse STW über 4000ccm
2010: Fünfter der Klasse STW über 4000ccm
2011: Fünfter V8 Historic
2012: Sieger V8 Historic ex aequo mit Gerhard Jörg
En inderdaad, het betreft een replica Shelby.
[youtube]VbyTU_9Fun0[/youtube]
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Rondje Histocup Salzburgring
Helemaal geweldig...... maar dat moet je gewoon live meemaken!
Ook al is er weinig of niks origineel, het blijft gewoon een mooi model.
Mooi opgebouwd, motorblok ver naar achteren voor een betere gewichtsverdeling, knap bedacht om zo de warmte af te voeren van de radiateur!
Alleen die achterspoiler... dat moet toch een hoop luchtweerstand genereren!?
Ook al is er weinig of niks origineel, het blijft gewoon een mooi model.
Mooi opgebouwd, motorblok ver naar achteren voor een betere gewichtsverdeling, knap bedacht om zo de warmte af te voeren van de radiateur!
Alleen die achterspoiler... dat moet toch een hoop luchtweerstand genereren!?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Rondje Histocup Salzburgring
Het genereert een soortement van draaiende bal met lucht welke een grotere downforce op de kont geeft, tevens zorgt die bal er voor dat de lucht die over het dak komt hoger en verder achter de auto uitkomt, de lucht die over het dak naar achter stroomt wil de draaiende "bal" met lucht en dus ook de komt naar beneden drukken. Het creeërd dus niet echt meer luchtweerstand maar wel meer werveling achter de wagen wat een groter (en eveneens nadelig) vacuüm geeft. De downforce winst is in deze groter dan het verlies van aerodynamica. Het is een beetje hetzelfde maar dan omgedraaide effect als dat van een cowlhood induction scoop.Ando schreef:Alleen die achterspoiler... dat moet toch een hoop luchtweerstand genereren!?
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Rondje Histocup Salzburgring
Hoe pakt hij z'n lucht ovor de aircleaner eigenlijk, via de raam terug naar binnen ?
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: Rondje Histocup Salzburgring
Klopt, dat is het cowl hood ram air effect, voor het raam circuleert eveneens een bal met lucht die door de over de motorkap en dak stromende lucht omlaag word geduwd en daardoor in en via de scoop in de airbox komt.
Michel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Re: Rondje Histocup Salzburgring
Supergave racebak. Technisch heel smakelijk, en 806pk uit een 5.9 liter smallblock V8 is helemaal niet misselijk. Maar heeft inderdaad niet veel meer met een klassieke Mustang of Shelby te maken.
Eigenlijk is het wel jammer dat er nauwelijks beperkingen zijn in het technisch regelement van de Histo-Cup. De kosten en het vermogen van de auto's lopen zo langzamerhand de spuigaten uit. Het gebruik van de originele carrosserie met verbeterde ophanging/remmen, en produktie motorblokken met vrijstellen van draaiend gedeelte/koppen ( beetje als bij de Australische Touring Car Masters) houd de kosten en snelheden een beetje in de hand. En het levert spannende races op;
https://www.youtube.com/watch?v=Ji-hCTy ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenlijk is het wel jammer dat er nauwelijks beperkingen zijn in het technisch regelement van de Histo-Cup. De kosten en het vermogen van de auto's lopen zo langzamerhand de spuigaten uit. Het gebruik van de originele carrosserie met verbeterde ophanging/remmen, en produktie motorblokken met vrijstellen van draaiend gedeelte/koppen ( beetje als bij de Australische Touring Car Masters) houd de kosten en snelheden een beetje in de hand. En het levert spannende races op;
https://www.youtube.com/watch?v=Ji-hCTy ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Rondje Histocup Salzburgring
Inderdaad de Touring Car Masters heb ik vorig jaar met eigen mogen zien op Bathurst.tminus3 schreef:Supergave racebak. Technisch heel smakelijk, en 806pk uit een 5.9 liter smallblock V8 is helemaal niet misselijk. Maar heeft inderdaad niet veel meer met een klassieke Mustang of Shelby te maken.
Eigenlijk is het wel jammer dat er nauwelijks beperkingen zijn in het technisch regelement van de Histo-Cup. De kosten en het vermogen van de auto's lopen zo langzamerhand de spuigaten uit. Het gebruik van de originele carrosserie met verbeterde ophanging/remmen, en produktie motorblokken met vrijstellen van draaiend gedeelte/koppen ( beetje als bij de Australische Touring Car Masters) houd de kosten en snelheden een beetje in de hand. En het levert spannende races op;
https://www.youtube.com/watch?v=Ji-hCTy ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Super gaaf, en het ging er bepaals niet zachtzinnig aan toe.
Na afloop van een race moest menig Klassieker weer in model worden geklopt met een zware hamer
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022