Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door Dieselhead »

Aangezien er nog wel eens hier en daar een auto verdwijnt. En aangezien ik niet in de meest vriendelijke wijk van een klein plaatsje in Gelderland woon.
Dacht ik net zoals me andere buren. Laat ik me eens verdiepen in IP camera's

Nu zullen er mensen zijn met de vraag "IP camera"" wtf is dat dan?? Dat is een camera die je in je eigen computer netwerk kan aansluiten of draadloos of met een UTP kabel. Ze hebben allemaal een 220volt aansluiting nog dus niet helemaal draadloos. Tevens beschikken ze over goede nachtzicht mogelijkheden. Natuurlijk is het allemaal tot op een zeker nivo maar niet onaardig.

Zelf heb ik wat zitten vechten en puzzelen met de software van mijn camera. Omdat de handleiding niet echt duidelijk is blijft het soms wat vaag. Dus is proberen en testen het enige wat er op zit.

Ik heb mezelf een een ELRO C703IP camera aangeschaft bij de gamma. Dit is gewoon een foscam camera die je ook gewoon kan kopen onder allerlei andere merknamen. Er is zelfs een Smartfoon app voor maar zo smart ben ik nog niet ;-)

beeld met Infra rood in de nacht
Afbeelding

Beeld gewoon overdag met TL lampen aan.
Afbeelding

Enige rare dingen die ik ben tegen gekomen is het opzetten van het versturen van mailtjes middels provider KPN. Maar dat is opgelost.

Andere nadeel is dat als je video's wilt opnemen bij motion detection dat er dan altijd een pc aan moet staan waar de monitor software op draait. Dat is voor mij dus wel even een tegenvaller want eingelijk zet ik liever al me pc's uit.

Nu is mijn gedachte achter dit topic meer een IT gedachte om elkaar te helpen met het aan de praat krijgen van dit soort camera's. Aangezien ik ook toch ff bezig ben geweest om dit gamma ding aan de praat te krijgen. En ja ik draai al een aantal jaren mee in automatiserings land ;-).

Dus niet een discussie over wat beter kan, welk merk beter is of hoe en wat.

Het is gewoon wel cool om van iedere browser gewoon ff te kunnen kijken hoe het er allemaal bij staat..
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door philip »

Ik heb er enkele lopen van Dlink die voorzien zijn van een sd-mini card en dus zelf opnemen bij eventueel motion detection.

Je kunt dan later zelf alles downloaden van de sd-card naar je pc.

Voor de camera's die ik heb zonder sd gebruik ik iSpy om de boel bij te houden op een oude pc.

Je kunt ook alles laten streamen via de site van Dlink zelf (maar dat vertrouw ik toch niet helemaal) en zo alles bekijken zelfs via de browser van je smartphone.
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door Dieselhead »

Ah dat is mooi.

Nog tegen bepaalde problemen aangelopen?

En hoe wordt je dan verwittigd als er een motion detection is? Mail. SMS of anders?
Gebruikersavatar
Chante
Berichten: 356
Lid geworden op: di 25 jul, 2006 07:36

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door Chante »

Was even aan het goog`len
http://www.spywebshop.nl/blog/foscam" onclick="window.open(this.href);return false;

Kwaliteit Foscam camera's:
Foscam IP camera's hebben op dit moment allen een VGA video resolutie wat inhoud dat de videobeelden 640 x 480 pixels hebben. Hoewel deze resolutie die Foscam gebruikt voor de meeste toepassingen geschikt is zijn er toepassingen zoals gezichtsherkenning, kentekenregistratie, bezoekers telling en dergelijke waarvoor men een hogere kwaliteit (IP) camera's nodig heeft dan Foscam camera's.



Werking Foscam (IP) camera's:
Alle camera's die het merk Foscam levert zijn IP camera's. IP camera's zijn camera's die gebruikt maken van het internet protocol voor de doorgave van de videobeelden. De Foscam IP camera's dien je met een netwerkkabel of via het WIFI netwerk met de router te verbinden en hiervoor is enige computer kennis noodzakelijk. Wanneer de Foscam camera op de router is aangesloten is het mogelijk om de beelden van de Foscam camera op te nemen op een computer. Ook is het mogelijk de Foscam IP camera via een smartphone zoals een iPhone te bekijken wanneer je onderweg bent. Hiervoor dienen wel instellingen in de router te worden gedaan die een bepaalde poort doorverwijzen naar de Foscam IP camera. Ook is er voor het bekijken van de beelden van de Foscam camera een App nodig voor Android en iPhone mobiele gsm telefoons.

Alternatieven Foscam camera's:
In hetzelfde segment als Foscam camera's zijn er zeer veel (IP) beveiligingscamera's te koop. Al deze camera's lijken qua uiterlijk sterk op elkaar, maar er kunnen hier wel verschillen zitten in de specificaties van de camera en in de meegeleverde software.



Bekijk hier de VGA IP camera's



IP megapixel camera's:
Wanneer u een situatie hebt waar zaken als gezichtsherkenning, kentekenregistratie of het tellen van bezoekersaantallen een rol spelen is een VGA IP camera zoals die Foscam verkoopt vaak niet toereikend en dient er gekozen te worden voor een Megapixel IP camera. Het verschil tussen (Foscam) VGA IP camera's en megapixel camera's is dat megapixel IP camera's een 4x of hogere resolutie hebben dan (Foscam) VGA IP camera's.

Bekijk hier de IP megapixel camera's
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour.
Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute !
[img]http://www.usflag.org/animate/flagwave2.gif[/img]
Gebruikersavatar
LTD
Berichten: 1186
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32
Locatie: Rotterdam EO
Contacteer:

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door LTD »

je zou een leuk klein pctje kunnen bouwen met een celeron en een h61 chipset mobo met een 19v aansluiting om al die data op te slaan
ik lees her en der dat er mensen zijn die 10 a 15 watt bij idle en 40 watt max belasting halen met dit soort systeempjes
freebsd op een usbstick en een 2,5 2 tb hd en je heb genoeg ruimte voor je beelden

betreft de camera's waarom niet gelijk 720p resolutie camera's ?

zelf heb ik een 720p dome bij mijn voordeur hangen die opneemt op een sdcard deze is bestuurbaar zo kan ik en de wagen zien en degene die aan de deur belt :)
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door Dieselhead »

wat voor merk en type Maarten?

en ik heb wat meer kanten van me huis wat ik wil monitoren. Dit in de garage was een eerste test.

Maar alles heeft z'n prijs en prestaties. Dus vandaar dit ervaringen topic.

Ook al is het helemaal niet mustang gerelateerd maar meer IT en beveiliging. Maar ja..

Ik draai op een 10" atom netbookje de software. dus dat vreet geen brood :-) en nog lekker stil ook
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door Mustang24 »

Ik heb er verleden jaar een geplaatst van Velleman (zie hun website). (zelfs met pan/tilt)
Deze heeft een motion detection die gelinkt is met een GSM systeem dat dan naar de eigenaar een SMS stuurt.
Dan weet hij dat er beweging is, en de camera neemt het op op een SD card (zoals Philip zegt).
Het werkt via IP2GO.
Staat in een villa aan de Haan (aan zee).
Kost wel meer dan 400 euro (het IP systeem met GSM)...

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door Dieselhead »

welke type camera Emiel? want er staan er zovele op de site van velleman :-)

en tja over die SD cardjes in de camera. dat lijkt mij niet wijs. Want dan nemen ze die ook wel mee denk ik zo? Auto weg, SD card weg maar wel alarm op u gsm?

ik zou het lekker op laten slaan naar een klein NAS device (Qnap, Synolgy of eventueel een usb disk aan een router)
Gebruikersavatar
LTD
Berichten: 1186
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32
Locatie: Rotterdam EO
Contacteer:

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door LTD »

bij mij is het dubbelop zowel op de sdcard als op mijn niet zo zuinige server ...
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door Mustang24 »

Dieselhead schreef:welke type camera Emiel?
Deze: http://www.velleman.eu/products/view/?c ... &id=372714

Van dat GSM gedoe heb ik ergens nog een handleiding.
Is een klein metalen kastje, 12Volt voeding, mini antenne en hop... het werkt... :lol:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door Ando »

Van het weekend ben ik aan het experimenteren geweest met een Eminent EM6561. Apparaat doet pan en tilt, vaste netwerkverbinding en WiFi, inclusief infrarood.

Ding is vrij gemakkelijk aan de praat te krijgen, zal zo rond de € 120,00 ex BTW moeten kosten verwacht ik.

WiFi wil het even niet doen, dus hij gaat morgen terug naar de fabrikant. Zal wel een exemplarisch probleem zijn.

Heb nog niet met Motion Detection gespeeld, was nogal wat tijd kwijt met de WiFi die het niet deed...

Heb IP Cam Viewer Pro op m'n Android toestel geïnstalleerd. Werkt op zich goed, je kunt meerdere camera's installeren en uit meerdere merken/typen kiezen. De Pro versie kost € 3,30, de standaard versie is gratis. Ik heb goed beeld via mijn 3G.

Wil je meerdere IP-camera's van buitenaf zichtbaar maken dan moet je wel meerdere poorten in je internet modem/router doorsturen naar de interne IP-nrs van de camera's maar dat is in de meeste modems/routers goed te doen.

Let er wel op dat hoe hoger de resolutie van de camera's wordt hoe groter ook de datahoeveelheid wordt die je gaat streamen en evt. opslaan...

Ben nu nog even in de weer met een Swann IP-cam. Dit is een vaste camera in IR. Heb ik in 2009 al eens gekocht, heb 'm net gereset maar kan 'm met een IPscan niet terug vinden op mijn thuisnetwerk. Dan eerst de gebruiksaanwijzing er maar eens bij googelen... When everything fails, read the instruction!
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door Ando »

Zo, de Swann Max-IP-Cam doet het ook. Kostte wat moeite, had een proggie nodig om 'm te vinden op het netwerk, ding staat standaard niet op DHCP maar vast op één of ander vaag nummer wat natuurlijk buiten mijn thuisnetwerkrange viel. De Swann heeft de zelfde resolutie als de Eminent maar het beeld is kwalitatief wel wat minder. Ook de kijkhoek is een stuk kleiner als die van de Eminent, dat is in geval van 'garage kijken' niet handig. Dat-ie niet beweegt zou geen probleem hoeven zijn als de beeldhoek maar een stuk groter was (minimaal 2x zo groot).

Alleen een wifi-router verziekt: mijn zoon trok de voedingsstekker eruit omdat hij geen Internet had en ik was natuurlijk net een firmware-update aan het doen.... :evil:

Ach, het was nog een 54Mbps ding... vooruit maar weer!

De Eminent zit weer in z'n doossie, die gaat morgen retour fabrikant om de WiFi te laten repareren...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door fuel66 »

Netjes en zeer verstandig!.

Op de nachtfoto lijkt het wel of er allemaal krassen op je wagen zitten?.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door Dieselhead »

dat is de reflectie van een fiets frame :-)
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Beveiliging van de mustangstal met IP camera's

Bericht door Mustang24 »

Dieselhead schreef:dat is de reflectie van een fiets frame :-)
En het FORD logo achteraan is ook weg op de eerste foto.... :lol:

Zoek de 12 verschillen... haha... :smt119
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”