Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 15-11-2023 Update

Alle projecten van Members die niet in een jaartal geplaatst kunne worden.
Zoals garage verbouwingen, Motor rebuild, ect ......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Nieuwe Update!

Bericht door Limburger »

sjirafje schreef: za 23 okt, 2021 12:54 De foto's zijn hier helaas niet zichtbaar :(
Raar bij mij werkte ze allemaal. Is het zo wel zichtbaar?
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Nieuwe Update!

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Limburger schreef: za 23 okt, 2021 16:43
sjirafje schreef: za 23 okt, 2021 12:54 De foto's zijn hier helaas niet zichtbaar :(
Raar bij mij werkte ze allemaal. Is het zo wel zichtbaar?
Nope, helaas niet
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Nieuwe Update!

Bericht door Limburger »

Album stond op privé, hopelijk is het nu beter. Nooit eerder problemen mee gehad?
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Nieuwe Update!

Bericht door Limburger »

Na een tijd rondom het huis bezig geweest te zijn en het een en ander op orde maken zijn we weer vol op de pickup gericht.
Ik wou eerst de kabelboom maken zodat ik dit werk klaar had, dit is nog een van de grotere dingen die gebeuren moet. Ik begin compleet opnieuw en dus iedere kabel is nieuw, heb genoeg kabelbomen in de hand gehad om te weten wat werkt en wat niet dus deze probeer ik zo goed als mogelijk te maken. Kom erachter dat het bijna 80% denk werk is hoe de kabels moeten lopen, hoeveel naar punt a moeten en hoeveel van punt A terug naar punt Z moeten. :happy6:

Begin:
Afbeelding

Manier hoe ik kabelbomen maak die buiten de cabine lopen of in de stijl waar ik hem niet voldoende vast kan leggen:
Afbeelding

Work to be continued:
Afbeelding

Ik wil graag de originele klok houden omdat dit nog de originele betreft. Echter ben ik te hollands om andere klokjes te kopen ivm 6v klokken. Ik heb ze met een weerstandskast getest met 6 volt, dit om te kijken wat hun bereik is qua ohmse weerstand. Wat is minimaal midden en maximaal, dit om te kijken of ik een sensor heb die correspondeert met deze waardes. De tankvlotter is een originele dus dit zou moeten functioneren.

12v naar 6v Converter.
Afbeelding

Nieuwe kabelboom gemaakt voor de klok, alles naar een multistekker zodat hij gewoon makkelijk demontabel is.
Afbeelding

Hier is ook te zien dat ik er een dynamo laad lampje bijgemaakt hebt zodat de dynamo ook bekrachtigd word.
Afbeelding

Kabelboom ligt er voor groot gedeelte in, moet nog verlichting naar de voorkant brengen en dan het stukje verlichting nog samen knopen. Hier wil ik een soort knooppunt voor maken. Deze wil ik ergens achter het dashboard netjes wegwerken. Omdat mijn aluminium plaat vol zit moet ik een andere plek zoeken. Echter moet de kachel er nog in wat ook veel ruimte weg neemt. Dus deze moet er eerst in gehangen worden :roll:

Kachel update gok ik woensdag te kunnen plaatsen. Ook deze gaat van 6v naar 12v en variable regelbaar.
Laatst gewijzigd door Limburger op ma 09 jan, 2023 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 8-1-2023 UPDATE

Bericht door JaCo »

NICE,
Eindelijk weer wat leven in de tent :wink:
Zo'n multistekker staat voor mijn mustang nog op het programma,

Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 8-1-2023 UPDATE

Bericht door SanQ »

kan bij mij zijn maar ik zie ook geen één foto....
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 8-1-2023 UPDATE

Bericht door sjirafje »

Hier helaas ook geen foto's zichtbaar.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 8-1-2023 UPDATE

Bericht door Limburger »

sjirafje schreef: ma 09 jan, 2023 12:26 Hier helaas ook geen foto's zichtbaar.
SanQ schreef: ma 09 jan, 2023 08:57 kan bij mij zijn maar ik zie ook geen één foto....
Ik snap er werkelijk niks van :? Ik kan ze op me telefoon ook niet zien maar op me PC wel gewoon?! Ik ga er achteraan!

EDIT: als het goed is werkt het. Vorige post is ook gefikst.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 8-1-2023 UPDATE

Bericht door sjirafje »

Ja, hier doen ze het nu wel.

Die mantel die je gebruikt voor de bekabeling, wordt die vaker in auto's toegepast? Ik ken hem vooral van computers ed.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 8-1-2023 UPDATE

Bericht door saf1908 »

Prachtig, wat een vakwerk!
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 8-1-2023 UPDATE

Bericht door Limburger »

sjirafje schreef: ma 09 jan, 2023 23:06 Ja, hier doen ze het nu wel.

Die mantel die je gebruikt voor de bekabeling, wordt die vaker in auto's toegepast? Ik ken hem vooral van computers ed.
Niet echt volgens mij, ik vind hem ideaal. Ziet er netjes uit en beschermt prima tegen schuren en dergelijke.
saf1908 schreef: di 10 jan, 2023 11:19 Prachtig, wat een vakwerk!
Dankje, we doen ons best :)
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 8-1-2023 UPDATE

Bericht door SanQ »

Hier ook ineens foto's zichtbaar :-)

Houd met je DC-DC converter rekening dat deze onder belasting kan inzakken, heb voor een 12v naar 6v project uiteindelijk gekozen om meerdere converters te monteren.
Bij belasting even de temperatuur controleren met een IR thermometer is een goede leidraad of hij het aankan.
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 8-1-2023 UPDATE

Bericht door Limburger »

SanQ schreef: wo 11 jan, 2023 09:30 Hier ook ineens foto's zichtbaar :-)

Houd met je DC-DC converter rekening dat deze onder belasting kan inzakken, heb voor een 12v naar 6v project uiteindelijk gekozen om meerdere converters te monteren.
Bij belasting even de temperatuur controleren met een IR thermometer is een goede leidraad of hij het aankan.
De converter is puur voor de 3 klokjes, deze trekken na genoeg niks dat heb ik gemeten dus gok dat dat wel goed komt. Maar bedankt voor de headsup :thanks:

Nu ik merk dat ik met bedrading de plaats redelijk op heb en ik nog een redelijke weuste kachel moet monteren heb ik eerst de kachel klaar gemaakt zodat deze gemonteerd kan worden waarna ik kan kijken hoe ik kabels kan laten lopen dat deze niet in elkaars weg zitten.
Ik kocht bij de pickup een hele simpele kachel waar niks aan te regelen valt (wel origineel). Maar wou ik de ''fresh air heater'' optie waarmee je dus de keuze kan maken of je cabine lucht of verse buitenlucht wilt aanzuigen. En deze vervolgens kan mikken op de voorraam (defrost) of voeten, of beetje van beide.

Afbeelding

Deze heb ik paar jaar terug ergens kunnen kopen, maar omdat deze origineel met een 6volt motor uitgevoerd werden ging dit dus niet werken. Nu kun je er gewoon simpel weg een 12volt versie van kopen (kachelmotor) maar niet hier in Europa. Tevens zit deze motor aan de achterkant van de kachel en steekt half door het schutbord heen in de motorruimte wat ik dus absoluut niet wilden. Dus we gaan aan het denken :idea:

Het idee.
Afbeelding

Nee dit is niet een "gewone" computer ventilator, deze zou genoeg lucht moeten verplaatsen dat het prima moet werken. Plan is hier een PWM regeling voor te hangen die met potmeter dus de snelheid van de ventilator gaat regelen.

Huis vol geblubberd met Pur.
Afbeelding

Met wat slijpwerk moet dit passend te maken zijn.
Afbeelding

Busjes gedraaid met m6 draad erin.
Afbeelding

Plaatje gemaakt waar de vin aan gemonteerd zit. Mocht het zo zijn dat deze vin niet voldoende blaast heb ik nog een 2e optie die bijna 2x zoveel doet en hier zo in past dus het komt altijd goed :)
Afbeelding

Omdat de originele een centrifugaal ventilator is en de huidige een axiaal klopt de vorm van het huis niet meer. Door de pur in een iets betere vorm te schuren en daarna te bekleden met polyester matten en hars komt er een iets betere flow in het huis.
Afbeelding

Origineel zit de kachel met parkers in elkaar maar dit is waardeloos na zoveel jaren. Dus heb er overal draad achter gelast zodat er gewone inbus boutjes in gedraaid kunnen worden.
Afbeelding

Het front van de kachel zit volop in het zicht in de cabine, en hij ziet er niet bepaald speciaal uit.
Afbeelding

Die wat bewaard heeft wat aan te pakken, ik had nog een stukje plaat liggen waar Ford in gestanst was dus dat eruit geslepen en in de nieuwe kachel gelast. Stuk beter als origineel als je het mij vraagt.
Afbeelding

Afbeelding

More to come :)
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 11-1-2023 UPDATE

Bericht door saf1908 »

Schitterend! Mooi die FORD letters daar.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 350
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 11-1-2023 UPDATE

Bericht door DennisStang »

Heel mooi om te zien! Volg dit project al vanaf het begin en het is elke keer weer mooi om te zien hoe het verloopt en hoe jij dingen aanpakt.

Keep on posting! :D
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Projecten”