Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
arjanmustang

Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door arjanmustang » do 09 aug, 2018 15:49

Hallo allen,

Zoals in het voorsteltopic al vermeld heb ik een donkergroen metallic Mustang uit 1966 met een 289 V8.
De auto is nog erg gaaf, heb nog geen rotte plekken kunnen ontdekken. De blanke lak is vooral op de motorkap, dak en achterklep compleet er af gebladerd/gebrand en het interieur is in een slechte staat (op de foto's ziet de Mustang er netter uit dan in het echt..). Maar dit zijn allemaal relatief simpele dingen om te verhelpen. Ik heb al een nieuw interieur, behalve de bovenkant van het dashboard en de vloermat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Mustang lijkt te kloppen met het chassisnummer wat op het plaatje in de deur staat dus een echte C-code, echter ben ik nog wel benieuwd of alles ook klopt met het chassisnummer in het binnenspatbord. Deze hebben we echter nog niet kunnen ontcijferen.. Binnenkort maar eens proberen met wat rigoureuzere schoonmaakmiddelen.
Afbeelding

Bij de aankoop hadden we al gemerkt dat het linker achterscherm behoorlijk vol plamuur zit, hier moet dus een nieuw achterscherm op. Echter toen we hem thuis op de brug zetten kwamen we erachter dat de Mustang ook achterschade heeft gehad, dit is nog zichtbaar in de chassisbalken. Deze zijn boven de achterwielen iets geknikt en door de loop van de tijd iets ingescheurd. Dus mag de Mustang ook nog even op de pijnbank (richtbank) om het chassis aan de achterkant weer recht te krijgen en te verstevigen. Hierdoor komt ook de kont weer iets hoger te staan. Nu ziet hij er aan de achterkant een beetje doorgezakt uit, het oog van de achterveren zitten nu gewoon tegen de carroserie aan, de schommels zitten nagenoeg horizontaal..

Afbeelding

Het is de bedoeling dat jullie de voortgang van deze restauratie via dit topic kunnen volgen. Er zal de komende tijd waarschijnlijk nog weinig nieuws bij komen, zit de komende paar maanden nog veel voor m'n werk in het buitenland dus dan is sleutelen aan de Mustang er niet bij.

Dakloos

Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289

Bericht door Dakloos » do 09 aug, 2018 16:09

Eindelijk weer eens een oldtimerproject :D . Zal het zeker gaan volgen!
Erwin

1966 convertible: http://members.upc.nl/e.pilage5/

arjanmustang

Bericht door arjanmustang » do 09 aug, 2018 18:24

Zat net even op jouw website te kijken, dat is ook wel een serieus project geweest zeg! Met een prachtig resultaat! Ik blijf een cabrio nog het mooist vinden, helemaal zo in het rood.
Hoe lang ben je ongeveer bezig geweest met de restauratie?

Dakloos

Bericht door Dakloos » do 09 aug, 2018 18:58

arjanmustang schreef:
do 09 aug, 2018 18:24
Zat net even op jouw website te kijken, dat is ook wel een serieus project geweest zeg! Met een prachtig resultaat! Ik blijf een cabrio nog het mooist vinden, helemaal zo in het rood.
Hoe lang ben je ongeveer bezig geweest met de restauratie?
Dik 2 jaar. Heel wat avonden in de garage gezeten, slapeloze nachten gehad en veel meer geld uitgeven dan ik dacht uit te gaan geven :wink: :lol: .

De 65 en 66 Mustangs zijn toch wel mijn favoriet en heb de afgelopen 20 jaar daar aardig wat info over verzameld. Mocht je wat willen weten "let me know"!

Succes met je project!
Erwin

1966 convertible: http://members.upc.nl/e.pilage5/

Gearz
Super User
Contacteer:

Bericht door Gearz » do 09 aug, 2018 19:44

Leuk zo'n nieuw project !
Heel veel succes.
Dakloos schreef:
do 09 aug, 2018 18:58
Dik 2 jaar. Heel wat avonden in de garage gezeten, slapeloze nachten gehad en veel meer geld uitgeven dan ik dacht uit te gaan geven :wink: :lol: .
Heel herkenbaar, ik begin nog steeds met mijn oog te trekken en te stotteren als men er over begint :lol: :lol:

Michel.

Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”