Hoog stationair SN95 GT
Moderator: Shelby GT-H
Hoog stationair SN95 GT
Hoi,
Mijn 95er is afgelopen week goedgekeurd na wat kleine reparaties die wel nodig waren om veilig te blijven toeren.
Onder andere de achterremleidingen zijn vervangen en er zit nu koper onder. Hij remt weer als een nieuwe. Er is wel 1 ding wat erg raar is. Na de eerste keer starten direct na het ophalen in de garage is het stationair toerental 1500 rpm. Ik dacht eerst dat het gas bleef hangen maar de kabels zijn slap bij gas los. Als ik het gas in trap en de rpm stijgt naar 2000 of meer dan gaat het toerental maar heel langzaam terug naar 1500 en blijft daar dan op lopen. Ook als ik in de D rijd gaat de auto steeds iets harder rijden waardoor ik moet remmen. Vandaag alle vacuum slangen gecheckt onder de hood maar hier niets aan kunnen vinden wat niet vast zit zoals zou moeten.
Iemand een idee of hier ervaring mee?
Gr. Alex
Mijn 95er is afgelopen week goedgekeurd na wat kleine reparaties die wel nodig waren om veilig te blijven toeren.
Onder andere de achterremleidingen zijn vervangen en er zit nu koper onder. Hij remt weer als een nieuwe. Er is wel 1 ding wat erg raar is. Na de eerste keer starten direct na het ophalen in de garage is het stationair toerental 1500 rpm. Ik dacht eerst dat het gas bleef hangen maar de kabels zijn slap bij gas los. Als ik het gas in trap en de rpm stijgt naar 2000 of meer dan gaat het toerental maar heel langzaam terug naar 1500 en blijft daar dan op lopen. Ook als ik in de D rijd gaat de auto steeds iets harder rijden waardoor ik moet remmen. Vandaag alle vacuum slangen gecheckt onder de hood maar hier niets aan kunnen vinden wat niet vast zit zoals zou moeten.
Iemand een idee of hier ervaring mee?
Gr. Alex
Re: Hoog stationair SN95 GT
Kijk eens bij je throttle body, daar zit een luchtschroef, dacht ik. Deze werkt samen met de IAC, deze regelt het toerental stationair wat bij (warm/koud).
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Re: Hoog stationair SN95 GT
Lijkt het alsof de auto zelf steeds meer gas geeft?
Dat heb ik nl wel eens gehad, dat was opgelost nadat de airco was bijgevuld, vreemd genoeg.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Dat heb ik nl wel eens gehad, dat was opgelost nadat de airco was bijgevuld, vreemd genoeg.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- mustangmania
- Berichten: 844
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Re: Hoog stationair SN95 GT
Een 95 er heeft nog steeds vacuum leidingen her en der verspreid. Kijk even of je ergens een lekje kunt opsporen daar lijkt het namelijk wel erg op.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Re: Hoog stationair SN95 GT
Hoi,
Niet gehinderd door kennis van zake wbt SN95 maar kan je die al obd uitlezen ...wellicht dat je daar wijzer van word.
Mack dat van je airco is niet heel raar: ECU compenseert door toertental te verhogen wanneer de airco inspringt on de extra belasting te compenseren.
Verders met mustangmania eens het lijkt wel heel erg op vacuumlek.
Niet gehinderd door kennis van zake wbt SN95 maar kan je die al obd uitlezen ...wellicht dat je daar wijzer van word.
Mack dat van je airco is niet heel raar: ECU compenseert door toertental te verhogen wanneer de airco inspringt on de extra belasting te compenseren.
Verders met mustangmania eens het lijkt wel heel erg op vacuumlek.
- mustangmania
- Berichten: 844
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Re: Hoog stationair SN95 GT
De 95 heeft volgens mij nog net EEC 4 vrij kort erop werd dat OBD2.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Re: Hoog stationair SN95 GT
Klopt, OBD werd geïntroduceerd met de 4.6 motor in modeljaar 1996.mustangmania schreef: ↑zo 09 jun, 2019 21:31 De 95 heeft volgens mij nog net EEC 4 vrij kort erop werd dat OBD2.
Re: Hoog stationair SN95 GT
Hebben ze het mengsel aangepast voor de APK ?
Als ze niet goed kijken naar de eisen voor je VIN kan het zijn dat ze te lage waarden hebben willen halen om door de meting te komen....
Als ze niet goed kijken naar de eisen voor je VIN kan het zijn dat ze te lage waarden hebben willen halen om door de meting te komen....
Ticking away the moments that make up a dull day......
Re: Hoog stationair SN95 GT
Dank voor de tips. Keep you posted!
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Re: Hoog stationair SN95 GT
Onderssen het nieuwe onderdeel binnen gekregen. De stationair flow klep was versleten. Deze zit op het gasklephuis. Na een goede tip van een collega gt tuffer besteld bij Rock Auto. Hij loopt weer als een zonnetje.
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk