Voorstellen '66 er Mustang
Geplaatst: ma 17 feb, 2020 14:33
Hallo allemaal,
Nu ik mijn Mustang een paar maanden heb zal ik mij ook eens voorstellen. Ik ben Jan-Johann en woon in Zijtaart (brabant) De dag voor kerst ik heb deze geweldige Silver Blue '66-er Mustang gekocht van forumlid Stephan. Naast een aantal Europese klassiekers werd het nu tijd voor een mooie Mustang, stond al lang op mijn verlanglijst.
Het is een heerlijke auto met een super geluid en rijdt super met de 351w motor, inmiddels heb ik al aardig wat miles gereden (gelukkig zat het weer steeds mee) en elke keer is het weer een groot feest!
Ik heb een aantal kleine dingen aangepast en verholpen:
Als eerste heb ik de banden vervangen, er zat weliswaar nog genoeg profiel op maar ze stamden alweer uit 2005. Met het nieuwe rubber eronder rijdt de Mustang een stuk stabieler.
Het Grant stuurwiel kraakte en piepte, alles losgehaald/schoongemaakt/ingevet en weer stevig vastgedraaid. Het bleek dat er twee boutjes niet helemaal vastzaten waardoor er bij het draaien een piep en een kraak te horen waren. Het viel me toen pas op dat er maar 1 claxon werkte, de "low" deed niets meer. Beide uit elkaar gehaald maar de "low" was niet meer te redden, deze was vanbinnen verbrand. Hiervoor dus een nieuwe originele besteld bij Moviecars. De "high" versie heb ik schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakking en boutjes, werkt weer perfect.
Het viel mij op dat vanaf een 80 km/u het windgeruis aan de bestuurderskant irritant begon te worden. Het raam sloot niet mooi aan op de rubber en aan de achterzijde keek je naar binnen. Deurpaneel eraf gehaald en de bescherming eraf gehaald (dit was heel goed gedaan, er kon geen druppel water bij de panelen komen!) en toen alle bouten maar eens losgedraaid en begonnen met afstellen, het raam sluit nu weer goed aan. Wat zijn dat trouwens een nare kleine pinnetjes om het paneel mee vast te klikken.
Toen ik de Mustang kocht zat er een oude radio in, deze vervangen door een retrolook (al heb je eigenlijk geen radio nodig in deze auto ) Gelijk een setje nieuwe kickpanels besteld met speakergaten. De oude had ik geprobeerd te repareren met polyester en bekleed met skai maar dat is het toch net niet.
Verder heb ik nog een paar kleine dingen gedaan zoals RVS wisserbladen gemonteerd, een cowl to hood rubber want die miste en een rubber Mustang mattenset.
Er ligt een 351w motor in, voorzien van een pertronix ontsteking. Deze wil ik misschien nog vervangen voor een volledig elektronische variant. Het blok loopt opzich mooi maar om de paar slagen lijkt hij even over te springen. Daarnaast merk ik bij volgas/kickdown dat hij zich even verslikt,ik ben nog op zoek naar de oorzaak. De vorige eigenaar had de carburateur nog niet zo lang geleden laten afstellen, wellicht staat de ontsteking niet 100%.
Onlangs moest de auto noodgedwongen een nacht in de regen staan en de volgende dag was de bekleding onder het dashboard aan de passagierskant nat, de oorzaak moet ik nog uitzoeken maar ik verdenk de antenne.
Voor het mooie wil ik de motorkap en de deuren nog opnieuw afstellen en eigenlijk de blanke lak van de kofferklep en motorkap wetsanden en polijsten, er zitten kleine bobbeltjes in.
Binnenkort gaat mijn andere project, een Peugeot 504 coupé, naar de spuiter en dan kan ik de Mustang thuis eens rustig op de brug zetten.
Nu ik mijn Mustang een paar maanden heb zal ik mij ook eens voorstellen. Ik ben Jan-Johann en woon in Zijtaart (brabant) De dag voor kerst ik heb deze geweldige Silver Blue '66-er Mustang gekocht van forumlid Stephan. Naast een aantal Europese klassiekers werd het nu tijd voor een mooie Mustang, stond al lang op mijn verlanglijst.
Het is een heerlijke auto met een super geluid en rijdt super met de 351w motor, inmiddels heb ik al aardig wat miles gereden (gelukkig zat het weer steeds mee) en elke keer is het weer een groot feest!
Ik heb een aantal kleine dingen aangepast en verholpen:
Als eerste heb ik de banden vervangen, er zat weliswaar nog genoeg profiel op maar ze stamden alweer uit 2005. Met het nieuwe rubber eronder rijdt de Mustang een stuk stabieler.
Het Grant stuurwiel kraakte en piepte, alles losgehaald/schoongemaakt/ingevet en weer stevig vastgedraaid. Het bleek dat er twee boutjes niet helemaal vastzaten waardoor er bij het draaien een piep en een kraak te horen waren. Het viel me toen pas op dat er maar 1 claxon werkte, de "low" deed niets meer. Beide uit elkaar gehaald maar de "low" was niet meer te redden, deze was vanbinnen verbrand. Hiervoor dus een nieuwe originele besteld bij Moviecars. De "high" versie heb ik schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakking en boutjes, werkt weer perfect.
Het viel mij op dat vanaf een 80 km/u het windgeruis aan de bestuurderskant irritant begon te worden. Het raam sloot niet mooi aan op de rubber en aan de achterzijde keek je naar binnen. Deurpaneel eraf gehaald en de bescherming eraf gehaald (dit was heel goed gedaan, er kon geen druppel water bij de panelen komen!) en toen alle bouten maar eens losgedraaid en begonnen met afstellen, het raam sluit nu weer goed aan. Wat zijn dat trouwens een nare kleine pinnetjes om het paneel mee vast te klikken.
Toen ik de Mustang kocht zat er een oude radio in, deze vervangen door een retrolook (al heb je eigenlijk geen radio nodig in deze auto ) Gelijk een setje nieuwe kickpanels besteld met speakergaten. De oude had ik geprobeerd te repareren met polyester en bekleed met skai maar dat is het toch net niet.
Verder heb ik nog een paar kleine dingen gedaan zoals RVS wisserbladen gemonteerd, een cowl to hood rubber want die miste en een rubber Mustang mattenset.
Er ligt een 351w motor in, voorzien van een pertronix ontsteking. Deze wil ik misschien nog vervangen voor een volledig elektronische variant. Het blok loopt opzich mooi maar om de paar slagen lijkt hij even over te springen. Daarnaast merk ik bij volgas/kickdown dat hij zich even verslikt,ik ben nog op zoek naar de oorzaak. De vorige eigenaar had de carburateur nog niet zo lang geleden laten afstellen, wellicht staat de ontsteking niet 100%.
Onlangs moest de auto noodgedwongen een nacht in de regen staan en de volgende dag was de bekleding onder het dashboard aan de passagierskant nat, de oorzaak moet ik nog uitzoeken maar ik verdenk de antenne.
Voor het mooie wil ik de motorkap en de deuren nog opnieuw afstellen en eigenlijk de blanke lak van de kofferklep en motorkap wetsanden en polijsten, er zitten kleine bobbeltjes in.
Binnenkort gaat mijn andere project, een Peugeot 504 coupé, naar de spuiter en dan kan ik de Mustang thuis eens rustig op de brug zetten.