2015 GT model aanpassingen

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

Tja, waar plaats ik nu dit onderwerp......gewoon maar in de lounge dus.

Kon ik van mijn vorige auto, de 2007 GT geen goed model kopen voor een redelijke prijs, deze keer met de 2015 GT ging dat wel. Het was even zoeken, maar Maisto maakt ze in 1:18, en ook nog ongeveer mijn kleur, racing red. Helaas is het model niet exact hetelfde als mijn echte, maar goed, her en der kost het model een euro of 50-70, maar ik vond hem uiteindelijk voor slechts 30 euro. Omdat ik veel Dinky/Corgi modellen restaureer, durfde ik een paar kleine aanpassingen te doen zodat het WEL ongeveer mijn echte is.

Nou kan ik natuurlijk foto's laten zien uit elkaar halen en weer opbouwen, maar dat is dubbel-op. Ik begin dus met de aanpassingen en daarna de opbouw. Wat wilde ik doen?
- De zwarte wielen moesten zilver/antraciet worden
-er moesten louvres op de kleine zijraampjes
-een achterspoiler

Laat ik beginnen met de wielen. Die zijn anders dan op mijn echte. Ik vond maar liefst 57 sets van vier 1:18 wielen in mijn voorraad, maar geen daarvan kwam in aanmerking. Degene die er op zaten kwamen eigenlijk nog als beste uit de bus. Daarbij kwam ook nog dat de wielen dus NIET van de assen af konden zonder de zaak te breken, en dat wilde ik nou ook weer niet. Daarom kon ik ze ook niet spuiten, en koos ik voor hand-beschilderd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

De auto is met kleine kruiskopschroefjes in elkaar gezet.

Hier de bovenkant en bodemplaat met interieur. Zoals je ziet, Recaro's, en die heb ik niet, en versnellingen, terwijl mijne automaat is, maar dat mag de pret niet drukken.

Raamlijsten, hemeltje, en alle zwarte plastic en ramen zijn 'versmolten' aangebracht. Losmaken betekent beschadiging. Er hoefde ook niets os, dus lekker laten zitten.
Afbeeldingpichost

Geen reservewiel of kit, maar het interieur ziet er verder goed uit. All - uitstekende delen zoals stoelen, stuur, middenconsole en pookje zijn versmolten aangebracht.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 14 jul, 2020 10:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

Zoals je ziet is het de US uitvoering met ventilatie in de motorkap en de mooiere spiegels. Vreemd dat er dan weer geen achterspoiler op zit.
Het dashboard heeft de eerste versie met het kleine navi-scherm, en mijn echte heeft het grote scherm. Zoals je ziet, helemaal zwart met wat chroom beschildering, terwijl de echte lichtgrijze delen heeft. Ik zou dat kunnen wijzigen, maar dan moest ik het dashboard wel op plaatsen uit elkaar halen. Dat zou breken of zagen/dremelen worden met de kans iets te beschadigen. Het komt allemaal omdat veeldelen zoals het dashboard en stoelen plastic gesmolten aan elkaar gezet zijn. Het uiteindelijke resultaat zou niet noemenswaard zijn, en ik besloot om het dashboard maar zo te laten.

Afbeelding

Het voorspoiler deel is identiek aan mijn echte.
Afbeeldinghost image
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

De uitlaat is tweedeling en van voor tot achter verchroomd. De assen zijn aan de onderplaat verankerd met geschroefde elementen.


Afbeeldingphoto hosting
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

Het complete motorblok is ook aan het metaal geseald/ingekikt (plastic in metaal), en ook voor- en achterklap en deuren zijn ingeklikt (metaal in metaal). Dit 'ingeklikt' is eenmalig/one way. Demontage betekent onherroepelijk dat er iets zal afbreken. (Dat gebeurde trouwens met een deur toen ik Ted's model groen moest spuiten)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 14 jul, 2020 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

Hier een foto waar ik voorspoiler, dashboard en stuurkolom weer heb teruggeplaatst.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

Ik zei al, de assen zijn verzegeld aan de wielen. Zandstralen kan niet omdat de wielen van kunststof zijn. Bij spuiten zou het onderliggende materiaal (remmen)ook die kleur krijgen. Ik heb de wielen dus maar handmatig geschilderd. Links de originele, rechts de bewerkte velg, nog niet helemaal klaar. De buitenrand valt grotendeels onder de band.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

Nadat ik de wielen klaar had heb ik de onderplaat met interieur weer vastgeschroefd.

Afbeelding

Veren en assen/wielen weer op hun plek, covers er op vastgeschroefd. De stuurkolom (niet zichtbaar) gaat door een oog op de as. Vervelend klusje om dat weer op zijn plaats te krijgen, maar gelukt met een punttang.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

Uitlaat er weer op geklikt.

Afbeeldingwebsite upload images

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

Dit was al aardig wat werk, maar de grootste klussen kwamen nog. Allereerst de side louvres. Eerst aan mal op papier.

Afbeelding

Stukjes plastic uitgesneden op die maat.

Afbeelding

Potloodstreepjes op het plastic en met de dremel groefjes er in gemaakt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

Dit was een uiterst precies klusje, en kostte meer tijd dan de ECHTE louvres aanbrengen!

De omlijsting komt over de spijltjes heen. Dat kan ik alleen op het model laten zien (zie verder).

Afbeelding


Daarna de achterspoiler. Eerst een papieren mal. Op de helft dubbel gevouwen dan zijn beide uiteinden hetzelfde en weet ik exact het midden. Daarna in vorm geknipt. Daarna overgebracht op kunsstof waarvoor ik oude plastic gordijn lamellen gebruik.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

Zoals op de vorige foto te zien wordt de spoiler op de achterklep bevestigd, maar steekt iets uit over de spatborden, dus hij is daar iets hoger. Dezelfde geldt voor de bovenzijde van de spoiler. De uiteinden liggen hoger dan het middendeel.

Heel veel schuren, vijlen, en her en der alabastine toevoegen.

Afbeeldingkeyboard asus error

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

Na deze foto heb ik nog meer geschuurd......het uitstekende stukje is een los flintertje.......

Afbeelding

En daarna kwam het volgende.....in daglicht het model neergezet en alle spuitbussen erbij gepakt die in aanmerking kwamen.
En toen kwamen er twee schooljongens langs die ik vroeg te helpen kiezen. We hebben de bus gekozen waar de pijl bij staat.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

De plakstripjes zitten op het model om de louvres op hun pek te houden tijdens het drogen.

De spoiler eerst in de primer en daarna in de verf, twee laagjes. Als je echt heel kritisch bent wijkt de kleur iets af, maar het valt niet echt op.

Afbeeldingdell number keys not working on keyboard
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2015 GT model aanpassingen

Bericht door keesie25 »

Klaar! Enne, een maand of zo geleden zei iemand hier over het model: nu alleen nog even de wielen zilver spuiten.........jaja.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”