NielsM schreef: ↑zo 16 mei, 2021 10:23
Toch nog even een vraag over het vacuum meten, ik wil niet de verkeerde conclusie trekken omdat ik verkeerd meet.
De intake heeft twee gescheiden systemen toch(?), barrel 1 gaat naar 4 cilinders en barrel 2 gaat naar de andere 4. Stel, hypothetisch, er zit een lek in systeem 1 en ik meet het vacuum in systeem 2. Het vacuum in systeem 2 is goed en dan concludeer ik dat er geen lek is, maar dat komt omdat ik op de verkeerde plek meet. Klopt deze beredenatie?
Nee! Klopt niet. Voor wat betreft vacuum, is er maar 1 vacuum in het hele blok. Dus geen “2 systemen”
Kijk hier maar eens naar, word je iets wijzer van denk ik.
https://youtu.be/X0uEMeDVxaA
In elk geval even een goede aansluiting vinden voor je vacuummeter. Om het simpel te houden, trek de vacuumslang die naar de vervroeging Van de ontsteking gaat van het vervroegingspotje af. Als je de wagen start en dan die slang lostrekt zal de wagen anders gaan lopen, als dat gebeurt zit je goed. Als er geen verandering optreedt is die “ported “ en moet je op zoek naar een andere aansluiting maar dat verwacht ik niet. De rest kun je uit het fimlpje halen denk ik. Het komt er op neer dat je de beide mengsel schroeven zo instelt dat je vacuum maximaal is. Bij een originele motor zal dat tussen de 17 en 20 liggen, op een toerental van +- 800 a 850.
Als je die waarde niet haalt moet je eerst op zoek naar een lekkage voordat je andere conclusies trekt. Er gaat ook vacuum naar je automaat bak, mits je die hebt maar ook nAar een evt. Rembooster. Dus alleen rond de intake stopt het niet,
Succes!