Zoektocht naar Mustang

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 25
Lid geworden op: za 12 okt, 2013 09:05
Locatie: Overbetuwe

Zoektocht naar Mustang

Bericht door Johan »

Hallo allemaal,

Ik ben Johan uit Oosterhout bij Nijmegen en al een lange tijd aan geld sparen om een mooie Mustang te kunnen kopen.

Wie kan mij advies geven.

Ben opzoek naar een Mustang V8 automaat convertible uit 65/66.

Heb laatst een bezoekje gedaan bij geevers, maar had niet het gene wat ik wilde.
Hij kwam mij zeer betrouwbaar over en denk dat je daar niet snel een kat in de zak koopt.

Nu heb ik bij Mister Mustang het volgende gezien op de website:
https://www.mister-mustang.com/product/ ... completed/

Kan iemand mij aan de hand van die paar foto's op de site zeggen of het een juiste Mustang is voor het geld?

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom👍.

Mvg Johan.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Gezocht.

Bericht door edgar »

Te weinig foto’s om goede indruk te krijgen. Vooral om het hele verhaal te onderbouwen. Gewoon even wachten totdat deze in nederland is en dan gaan kijken. Of vragen of er meer foto’s zijn, bijvoorbeeld / bij voorkeur van het restauratie proces.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Gezocht.

Bericht door edgar »

En wat zijn je voorkeuren? Ben je zelf technisch onderlegd? Mag er werk aan zitten of moet het een rijklare auto zijn. Showroomstaat, gebruikssporen. Etc, etc
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 25
Lid geworden op: za 12 okt, 2013 09:05
Locatie: Overbetuwe

Re: Gezocht.

Bericht door Johan »

Dank voor je reactie.
Heb om meerdere foto's gevraagd en ga morgen maar eens een belletje doen om het een en ander te weet te komen.

De Mustang rijklaar is mijn voorkeur.
Ben wel technisch maar niet op het gebied van autotechniek.

Mvg Johan
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Gezocht.

Bericht door Dakloos »

Welkom Johan.

Van die paar foto's zie ik dat ze bij de "volledige restauratie" volgens mij de kap vergeten zijn :wink: . Die ziet er een beetje goor uit en heeft een achterruit die wel erg dof is. Ook mis ik het juiste stuur voor bij een 'pony interior". En wat zijn "Original Styled Steel Wheels, American Racing Torque Thrust Wheels " ??? zal wel een OF tussen moeten. Al met al even wachten totdat je 'm live in Nederland kunt zien zoals Edgar al zegt.

Mocht je een paar aankoop tips willen hebben dan ben je welkom in Huissen, daar kan ik je, met mijn 66 convertible als voorbeeld, wel het één en ander vertellen :D .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 25
Lid geworden op: za 12 okt, 2013 09:05
Locatie: Overbetuwe

Re: Gezocht.

Bericht door Johan »

Erwin,

Bedankt voor je advies en de aankoop tips bij 66er convertible houd ik zeker in gedachten.👍

Mvg Johan
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Gezocht.

Bericht door Gearz »

The Gallery in Brummen heeft er een paar staan.
Wellicht niet HET adres om er eentje te kopen maar wellicht leuk voor een kijk en vergelijk middagje uit.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Gezocht.

Bericht door edgar »

Dakloos schreef: zo 17 okt, 2021 17:00 Van die paar foto's zie ik dat ze bij de "volledige restauratie" volgens mij de kap vergeten zijn :wink: .
Ik hoop een beetje dat dit de foto's van voor de restauratie zijn.

Toch nieuwsgierig geworden en nog een keer gekeken.

- in de wielkast zie je originele (lees: oude) fabriekscoating zitten.
- GT mistlampen missen.
- uitlaten idem.

Het is een leuk stukje verkooptekst als je er vatbaar voor bent. Dan neem je wellicht de tekstuele missers ook voor lief. Maar voor een auto van 40K mag er wat meer zorg aan besteed worden vind ik. Ik zeur nu een beetje, dat weet ik ook wel; zo als het er nu staat zal ie ook echt wel verkocht raken :lol:

Ja, gewoon afwachten of er meer info komt en anders kijken tegen de tijd dat deze in Nederland is. En bij twijfel; het is geen eenhoorn; er zijn er nog genoeg die op de markt zijn of komen. Je hoeft echt niet te haasten om volgend jaar een leuke auto in bezit te hebben.

En het aanbod om bij Erwin (Dakloos) langs te gaan zou ik zeker aannemen. Wees wel gewaarschuwd, je bent daarna niet meer dezelfde :P
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1808
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Gezocht.

Bericht door Big_fun_58 »

edgar schreef: zo 17 okt, 2021 19:05 - GT mistlampen missen.
- uitlaten idem.
Het is een leuk stukje verkooptekst als je er vatbaar voor bent. Dan neem je wellicht de tekstuele missers ook voor lief.
Oh ja. De center console genoemd in de tekst zal ook nog gemonteerd moeten worden denk ik... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op ma 18 okt, 2021 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Gezocht.

Bericht door Dakloos »

Er wordt gesproken over een 1965 GT convertible. Alles op de foto's wijst op een (NIET GT!!!) 66'er convertible. Hoezo misleidende advertentie?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Gezocht.

Bericht door mustang66coupe »

Dakloos schreef: zo 17 okt, 2021 20:57 Er wordt gesproken over een 1965 GT convertible. Alles op de foto's wijst op een (NIET GT!!!) 66'er convertible. Hoezo misleidende advertentie?
Inderdaad!
Plus het is moeilijk te bewijzen voor de 65/66ers of het een echte originele GT is. Hoe zat het ook al weer? Op de aankoop bon vanaf fabriek of dealer installed?? Zoiets toch? Geen Marti raporten voor de 65-66ers in ieder geval.
Deze waarschijnlijk geen echte GT. Ook de GT uitlaat aan de achterkant mist.
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Gezocht.

Bericht door peer »

Er is niets GT aan, ja hij heeft schijfremmen maar dat zijn ook geen originele...

Ik kraak geen handelaren af maar wat mij opvalt bij Mister mustang is dat al zijn auto's 'full restauration', 'nuts and bolts', 'frame off' restaurations (wat zeer knap is bij een mustang :roll: ) en meer van dat soort termen zijn.

Bij een handelaar verwacht je dat in ieder geval de advertentie klopt en dit is geen GT.
De coating in de wielkas viel me ook al op, de deur die niet aansluit ook en de kap lijkt me niet netjes. Voor de rest weinig van de zeggen:
- Geen foto onderkant
- Geen foto motor ruimte
- Geen foto kofferbak
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 25
Lid geworden op: za 12 okt, 2013 09:05
Locatie: Overbetuwe

Re: Gezocht.

Bericht door Johan »

Update:

Telefonisch contact gehad met mister Mustang
De foto's zijn van na de restauratie en heb er nog wat meer gekregen.
Helaas waren deze foto's ook niet erg duidelijk maar hij zei dat het een top restauratie betrof en dat van de GT versie zou een foutje zijn.
Dus als de Mustang binnen is ga ik toch maar eens kijken en waarschijnlijk ook een keertje ter oriëntatie.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Zoektocht naar Mustang

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ik raad je aan om eerst naar verschillende auto's te gaan kijken.
Probeer ook enkele bedrijven als Mustang garage en Geevers te bezoeken.
Helaas is het meeting seizoen over, en zal pas in April volgend jaar naar verwachting de eerst volgende meeting zijn.
Bij Mustang Fever komen altijd wel een paar honderd Mustangs op af, waaronder ook veel oudere modellen
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
wstrik
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 05 mei, 2013 11:41

Re: Zoektocht naar Mustang

Bericht door wstrik »

Heb je de auto uiteindelijk gekocht? Ik was bij ze en de auto was verkocht.
Ik ben momenteel ook opzoek, ook bij Geevers geweest en kon bij Mustang Garage niets vinden.
Wat zijn verder nog goede adressen om voor een auto te kijken? En wat zijn goede adressen voor onderdelen?
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”