Groot probleem met identiteit auto

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
RikLoos
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 mar, 2022 15:56

Groot probleem met identiteit auto

Bericht door RikLoos »

Goedendag, ik ben rik loos 20 jaar en ben een mustang coupe uit 1967 aan het opknappen. Maar nu ben ik zo ver dat deze auto technisch helemaal in orde is. Dus ik vandaag naar de rdw. Begon al goed ze hebben waarschijnlijk links voor schade gehad en een nieuw panneel erop gezet. Maarja andere nummers de juiste staan er wel enzo maar daar rijd al een auto mee rond?! Ik heb het orginele type plaatje in de deur mijn auto zitten.ik snap dat deze niet geld als identiteit Maarja ik kan dus niks met deze auto 16-17 duizend euro om naar te kijken vind ik toch wat veel

Dus nu uiteindelijk de vraag 1 waar zitten er allemaal vin nummers in? Of alleen in de linker kant? Vraag 2 is waar kan ik de motor identificatie vinden op mijn 200cu? als ik kan bewijzen dat mijn framenummer echt van mijn auto is kunnen er kentekens op en kan ik rijden want technisch ben ik helemaal op orde...
(Er rijd een belg met de nummers in mijn auto)

Wat mijn opties verder zijn
1.bewijzen dat het mijn nummers zijn
2.frame zien te bemachtigen(of alleen kentekens)
3oud ijzer
4 ander frame halen zonder kenteken maar wel goeie frame nummers en alles over zetten
5 auto in onderdelen verkopen

Ik hoop dus dat iemand mij kan helpen alvast bedankt
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Groot probleem met identiteit auto

Bericht door Dakloos »

Als het goed is zijn er 3 plaatsen waar je de vin kunt vinden…..zie https://www.vintage-mustang.com/thread ... ns.1144212
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Groot probleem met identiteit auto

Bericht door sjirafje »

Het plaatje in de deur is niet onlosmakelijk verbonden met met de koets van de auto dus kan niet gebruikt worden om de auto te identificeren.
Als er al een Belg rondrijdt met jouw vin dan is een of beide omgekat.
Als jij kunt aantonen dat jouw auto legitiem is (rekeningen, oude kentekenbewijzen, historie etc) dan kan de RDW een nieuw chassisnummer inslaan maar daar gaan ze niet lichtzinnig mee om verwacht ik.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
RikLoos
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 mar, 2022 15:56

Re: Groot probleem met identiteit auto

Bericht door RikLoos »

Jongens klopt helemaal. Deze LIJKT nog orgineel verbonden te zijn ben nu de rechter kant met afbijt de lak aan het verwijderen in de hoop dat er een nummer tevoorschijn komt. Zag in eerste instantie niks dus verwacht het niet. Weet iemand toevallig wat de nummers van mijn blok zijn of hoe ik die kan achterhalen. 200cu 6 in lijn motor
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Groot probleem met identiteit auto

Bericht door JaCo »

rechts zul je van onderop moeten werken, het nummer zit onder de lip waar die gebout is aan het binnenscherm,
de motor heeft geen uniek nummer, alleen een casting nummer.
Welke documenten heb je erbij?

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
RikLoos
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 mar, 2022 15:56

Re: Groot probleem met identiteit auto

Bericht door RikLoos »

Goedeavond jaco, hoe bedoel je? Van binnenuit het zijscherm om t zo te zeggen?of waar zou die precies moeten zitten? Ik heb us title invoerpapieren en aankoopbewijs maar van verkeerde nummers, er zijn 3 of 4 verschillende chassi nummers te vinden op de auto
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: Groot probleem met identiteit auto

Bericht door stefke »

Je moet de spatborden verwijderen, daaronder kunnen de andere VIN nr's ingeslagen zijn.
Laatst gewijzigd door stefke op wo 30 mar, 2022 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Groot probleem met identiteit auto

Bericht door peer »

Even samengevat:
Je hebt een mustang met andere nummers dan je papieren.
Het ingeslagen nummer lijkt op de papieren.
Het is een nieuw plaatdeel.
Van je ingeslagen nummer rijd er al 1 rond in belgie?

Is de kans dan niet groter dat ze gewoon het verkeerde nummer hebben ingeslagen?
Dan hoop ik voor je dat het er onder het rechtse spatboard wel degene is van de papieren. Zoniet dan wordt het nog een zware klus, de rdw is hier niet makkelijk mee.
Aan het motor nummer heb je niets, dat heeft geen connectie met het chassisnummer.

Alle ideeën om framenummers over te zetten of andere papieren enz mag niet, komen ze hier achter dan heb je een probleem en mag je op het politiebureau het 1 en ander uit gaan leggen en gaat de mustang de shredder in. Ik heb het 2 jaar geleden nog zien gebeuren met een porsche...
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Groot probleem met identiteit auto

Bericht door JaCo »

Hier bij de rode pijl/vlek
zit het enige echte nummer op het binnenscherm dus (mits dit nooit vervangen is hetgeen aannemelijk is),
alleen zichtbaar in spiegelbeeld van de onderzijde of met gedemonteerd scherm.

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”