Ontsteking

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Arondg
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 30 jun, 2023 23:10

Ontsteking

Bericht door Arondg »

Betreft: mustang 1965

Hoi allemaal, ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het volgende: wanneer de rood/groene kabel van mijn contactslot zit aangesloten op de plus van de bobine (hoe het hoort) en ik de auto probeer te starten, lukt dit niet. Er gebeurt dan letterlijk niks.

Als ik deze kabel van de bobine afhaal, dan kan ik wel de startmotor draaien maar dan start de motor uiteraard niet omdat de bobine niet is aangesloten.. heeft iemand dit meegemaakt en of weet iemand hoe dit überhaupt kan en hoe dit op te lossen valt? Ik denk persoonlijk dat de bobine niet werkt. Maar alle reacties zijn welkom!

Mvg, aron
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1808
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Ontsteking

Bericht door Big_fun_58 »

Het lijkt mij dat er ergens kortsluiting zit of dat er een draad verkeerd aangesloten is. Een doorgebrande "Pink-wire" die kortsluiting maakt?
Het lijkt of dat de spanning die nodig is om het start relais bij de accu te bedienen via de plus aansluiting op de bobine wegloopt.

Ik zou eerst maar eens alles goed doormeten met een spanningsmeter (wat gebeurt er waar als je via de sleutel de wagen probeert te starten).
Anders iemand erna laten kijken die er meer in thuis is..
Succes.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: Ontsteking

Bericht door Hamster »

Déjà vu :?
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Ontsteking

Bericht door Dakloos »

Startrelais klikt ook niet neem ik aan.
Erwin

1966 convertible
Arondg
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 30 jun, 2023 23:10

Re: Ontsteking

Bericht door Arondg »

Ik heb het probleem gevonden!
Op het relais heb je een S & I zitten, en de I moet samen met de plus van de bobine samenkomen in de connector naar je contactslot. En bij mij was dat in dit geval de S.. ze zaten dus omgewisseld op het relais.

In ieder geval bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Ontsteking

Bericht door Dakloos »

Arondg schreef: za 01 jul, 2023 19:38 Ik heb het probleem gevonden!
Op het relais heb je een S & I zitten, en de I moet samen met de plus van de bobine samenkomen in de connector naar je contactslot. En bij mij was dat in dit geval de S.. ze zaten dus omgewisseld op het relais.

In ieder geval bedankt voor de reacties!
Zo'n vermoeden had ik al, vandaar mijn vraag. Mooi dat het opgelost is.
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”