nieuw op dit Forum

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
ErwinKramer73
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 01 sep, 2023 17:03

nieuw op dit Forum

Bericht door ErwinKramer73 »

Beste allemaal,

mijn naam is Erwin (50jr) en ik sinds vandaag lid op dit forum. Ik ben al jaren fan van Ford Mustang en heb onlangs besloten de komende jaren alles in het werk te zetten om over een jaar of 2-3 een Mustang uit de jaren 60 te bemachtigen.

Zelf ben ik geen technisch persoon dus zoek een Mustang in een redelijke staat t.z.t., maar er mag natuurlijk nog wel wat werk aanzitten.

Wel heb ik een vraag voor dit forum. Welke Mustang is het beste om aan te schaffen als restauratie project, een Mustang automaat of handgeschakeld?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: nieuw op dit Forum

Bericht door saf1908 »

Welkom Erwin!

Veel plezier met de zoektocht. Goed dat je er de tijd voor neemt. Dan maak je niet de fout om direct verliefd te worden op de eerste de beste auto. Ga eens kijken her en der. Via de gebruikelijke adressen kom je er genoeg tegen, zoals E&R Classics, Stolze, Moviecars, enz. Of via Marktplaats/Mobile.

Automaat of handbak hangt echt af van wat je ermee wil doen. Zelf reviseren? Maar los daarvan zou ik eigenlijk vooral kijken wat je uiteindelijk het liefst wil gaan rijden en daar voor gaan.

Overigens moet je je ook niet op de transmissie blind staren. Als je de perfecte auto vindt als automaat, is deze ook relatief eenvoudig om te bouwen tot handbak. Er staan veel video’s over op YouTube.

Succes in ieder geval!
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: nieuw op dit Forum

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Welkom op het DMFF forum.

Bezoek vooral ook meetings om te kijken naar de verschillende modellen, er is zoveel keuze:
- Coupe Fastback/Sportsroof of Convertible
- onderscheid tussen bouwjaren 1964-1966 / 1967-1968 / 1969-1970
Neem bijvoorbeeld een kijkje op de TMCN meeting op zondag 17 september in Katwijk aan Zee https://www.fordmustangclub.nl/evenemen ... y-day-2023
Hier kan je alle mogelijke modellen zien.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1808
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: nieuw op dit Forum

Bericht door Big_fun_58 »

Welkom Erwin.
Wat hiervoor gezegd is klopt. Kijken, kijken en kijken.
Dan zie je zelf wel wat goed en wat slecht is en kan je meer een idee vinden wat je zelf het mooiste vindt.
Ik zou geen project kopen maar een die helemaal klaar is en die lekker naar je zin maken.
Handgeschakeld maakt de belevenis van het optrekken (en afremmen op je motor :mrgreen: ) wat leuker maar een automaat is ook wel makkelijk... Om het even.
Succes met je zoektocht en ga zeker even bij Gevers in Asten langs.
Succes! :)
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Berns
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 24 mar, 2023 12:47

Re: nieuw op dit Forum

Bericht door Berns »

Hoi Erwin,

Toen ik meer dan een jaar geleden eindelijk een Mustang bij me voor de deur reed dacht ik van Mustangs veel te kennen.
Sinds ik kan lezen (ergens midden jaren '70) probeer ik me immers te informeren over deze wagens.

Eénmaal ik er zelf eentje had, merkte ik pas hoe veel er te leren valt over de oldtimer Mustangs, en hoe verschillend elke wagen kan zijn.
Hoe ze verschillen en hoe elke Mustang liefhebber begaan is met zijn wagen merk je ook op de meetings.

Welkom, en succes bij de selectie.
66 San Jose CA GT Convertible
Sauterne Gold with Deluxe Ivy Gold & White Int White Top
289 A Code C4 Tinted Windows (Green), original factory 8-track AM
6R08A1174## Oct 65 Build
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”