Project : '66 5.0HO EFI.
Moderator: Shelby GT-H
Edze,
Ik gooi deze voor jouw nog even in de groep:
De Thunderbirds hebben een IRS setup. Ik kan me indenken dat een aantal mensen hier misschien interesse hebben in de achterwielophanging en bijbehorende componenten. Dus voordat je het wrak bij jouw achter in het kanaal duwt...
En verder: Mooi project! Ben benieuwd en ik kom zeker een keertje kijken en in de weg lopen
Ik gooi deze voor jouw nog even in de groep:
De Thunderbirds hebben een IRS setup. Ik kan me indenken dat een aantal mensen hier misschien interesse hebben in de achterwielophanging en bijbehorende componenten. Dus voordat je het wrak bij jouw achter in het kanaal duwt...
En verder: Mooi project! Ben benieuwd en ik kom zeker een keertje kijken en in de weg lopen
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- Edze
- Retired Moderator
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: wo 08 sep, 2004 11:33
- Locatie: Assen.
- Contacteer:
Daar had ik zelf ook al aan gedacht , dus mocht er liefhebberij voor zijn dan stuur maar een PB.
Achter zitten schijfremmen op en rondom ABS en onafhankelijk.
Dus een echte restomod bouwer kan er zeker iets mee.
Maar het duurt nog wel een tijdje voor ik hem het kanaal in druk hoor.(haha)
En mocht hij er al wel inliggen kunnen we hem altijd weer op vissen(voor onderdelen)
Achter zitten schijfremmen op en rondom ABS en onafhankelijk.
Dus een echte restomod bouwer kan er zeker iets mee.
Maar het duurt nog wel een tijdje voor ik hem het kanaal in druk hoor.(haha)
En mocht hij er al wel inliggen kunnen we hem altijd weer op vissen(voor onderdelen)
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
- the66mustang
- Berichten: 660
- Lid geworden op: zo 11 jul, 2004 11:40
- Locatie: winterswijk
- Contacteer:
nog een tip : er zijn standaard kabelbomen te koop voor de ombouw van een 5.0 efi in een 66 model . ook zijn er megasquirt computers voor deze setup , zelf te programeren met een laptop .
kheb deze nu zelf ook , voor een 6 cyl gebruikt . werkt echt perfect , makkelijk aan te sluiten en de software is ook echt gaaf ervoor en makkelijk te bedienen .
als ik geen 6 cyl liefhebber was , zou ik zekers ook een 5.0 efi erin hebben liggen.
kheb deze nu zelf ook , voor een 6 cyl gebruikt . werkt echt perfect , makkelijk aan te sluiten en de software is ook echt gaaf ervoor en makkelijk te bedienen .
als ik geen 6 cyl liefhebber was , zou ik zekers ook een 5.0 efi erin hebben liggen.
[color=red]i got 6 inline a V8 only 4[/color]
http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
Dag Edze,
Inderdaad heb ik, zoals Roy al zei, ook een 5.0 HO in mijn Fastback liggen.
Dus mocht je es willen weten of kijken hoe dat erin zit, kan dat natuurlijk altijd. Kan ik er ook nog es wat van leren.
Woon in Amsterdam, is niet in de buurt van Assen, maar hoeft geen bezwaar te zijn. Wil ook best naar Assen komen.
Succes in ieder geval
Inderdaad heb ik, zoals Roy al zei, ook een 5.0 HO in mijn Fastback liggen.
Dus mocht je es willen weten of kijken hoe dat erin zit, kan dat natuurlijk altijd. Kan ik er ook nog es wat van leren.
Woon in Amsterdam, is niet in de buurt van Assen, maar hoeft geen bezwaar te zijn. Wil ook best naar Assen komen.
Succes in ieder geval
- Edze
- Retired Moderator
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: wo 08 sep, 2004 11:33
- Locatie: Assen.
- Contacteer:
De rearend IRS setup met bijbehoren trek ik eerst weer uit de verkoop.
Heb er een nacht slecht van geslapen wat er mee te doen.
Na een dagje US forum en PB's ben ik eruit.
Ik ga er eerst toch zelf mee aan het stoeien om hem onder onze mustang te zetten.(wel met hulp hoor)(haha).
Heb er een nacht slecht van geslapen wat er mee te doen.
Na een dagje US forum en PB's ben ik eruit.
Ik ga er eerst toch zelf mee aan het stoeien om hem onder onze mustang te zetten.(wel met hulp hoor)(haha).
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
- Americanhorsepower
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 19 mar, 2004 22:40
- Locatie: Bemmel
- Contacteer:
Hans,Hansl schreef:Dag Edze,
Inderdaad heb ik, zoals Roy al zei, ook een 5.0 HO in mijn Fastback liggen.
Dus mocht je es willen weten of kijken hoe dat erin zit, kan dat natuurlijk altijd. Kan ik er ook nog es wat van leren.
Woon in Amsterdam, is niet in de buurt van Assen, maar hoeft geen bezwaar te zijn. Wil ook best naar Assen komen.
Succes in ieder geval
Helemaal naar assen rijden om een mede forumlid te helpen,zodat hij onder je motorkap kan kijken.SUPER!!!!!!!!!!!!!!
ik vond je al een toffe peer,maar dit getuigt van echte klasse.
Dit is alleen mogelijk door dit geweldige forum.
Roy
Ford Mustang Dealer
American Horse Power
Karstraat 44
6681 LC
Bemmel
Tel: 0481-454004
[url]http://www.americanhorsepower.nl[/url]
info@americanhorsepower.nl
American Horse Power
Karstraat 44
6681 LC
Bemmel
Tel: 0481-454004
[url]http://www.americanhorsepower.nl[/url]
info@americanhorsepower.nl
mocht je dat doen, de T-bird heeft wel een andere steek dan een Mustang, de T-bird heeft 5x4.25, mustang 5x4.5Edze schreef:De rearend IRS setup met bijbehoren trek ik eerst weer uit de verkoop.
Heb er een nacht slecht van geslapen wat er mee te doen.
Na een dagje US forum en PB's ben ik eruit.
Ik ga er eerst toch zelf mee aan het stoeien om hem onder onze mustang te zetten.(wel met hulp hoor)(haha).
maar ook voor de T-bird zijn een compleet gala aan dezelfde velgen leverbaar als een Mustang.
Wat doe je met het interieur eventueel??? mn zus heeft ook een T-bird.. (die Nascar replica), en ze heeft denk ik wel int. in een lederen binnenkantje..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
- Edze
- Retired Moderator
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: wo 08 sep, 2004 11:33
- Locatie: Assen.
- Contacteer:
Ik ben eerst maar eens op zoek gegaan naar een repairmanual voor een '93 t-bird.
Bij deze zoek aktie kwam ik een cd tegen , en gelijk maar besteld.
Vandaag binnen gekregen en ziet er goed uit , echt alles staat er op.
Het is de "Ford 1993 1994 service manual" cd.
Maar echt alle Fords van '93/'94 staan er op.
Dus mochten er liefhebbers zijn die in deze bouwjaren rijden dan wil ik wel een kopie draaien.
Mocht iemand er belangstelling voor hebben stuur maar een PB.
Bij deze zoek aktie kwam ik een cd tegen , en gelijk maar besteld.
Vandaag binnen gekregen en ziet er goed uit , echt alles staat er op.
Het is de "Ford 1993 1994 service manual" cd.
Maar echt alle Fords van '93/'94 staan er op.
Dus mochten er liefhebbers zijn die in deze bouwjaren rijden dan wil ik wel een kopie draaien.
Mocht iemand er belangstelling voor hebben stuur maar een PB.
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
- Edze
- Retired Moderator
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: wo 08 sep, 2004 11:33
- Locatie: Assen.
- Contacteer:
Ik heb het boek gevonden hoor Olaf.
Ben toch nog even op ebay wezen kijken en daar was hij toch goedkoper.
Meteen maar een paar andere boeken erbij besteld(haha).
* Ford Fuel Injection & Electronic Engine Control
* Ford Windsor Small-Block Performance
* How to Tune & Modify Your Ford 5.0-Liter Mustang
* 5.0L Ford Dyno Tests
Deze 4 boeken voor 88,00 euro thuis in de bus.
Dus het kan wel uit om zo nu en dan eens op ebay te snuffelen.
Ben toch nog even op ebay wezen kijken en daar was hij toch goedkoper.
Meteen maar een paar andere boeken erbij besteld(haha).
* Ford Fuel Injection & Electronic Engine Control
* Ford Windsor Small-Block Performance
* How to Tune & Modify Your Ford 5.0-Liter Mustang
* 5.0L Ford Dyno Tests
Deze 4 boeken voor 88,00 euro thuis in de bus.
Dus het kan wel uit om zo nu en dan eens op ebay te snuffelen.
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
- Edze
- Retired Moderator
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: wo 08 sep, 2004 11:33
- Locatie: Assen.
- Contacteer:
Een kleine update :
Vandaag heb ik met hulp van Robert(forumlid uit Assen) het blok en de bak uit de mustang gehaald.
's Morgens in alle vroegte kwam Robert voorrijden met een autoambulance.:gewond:
Hier op moest de mustang vervoerd worden naar de garage waar zij de operatie zou ondergaan.
Dus eerst half slaperig de mustang op de ambulance trekken en vastzetten.
Bij de garage stond de lege brug al op zijn patient te wachten.
Het blok zelf stelde niet zoveel meer voor omdat ik zelf de meeste onderdelen al had verwijderd.
Het onderblok hing dus ook al vrij vlot in de motortakel , het einde van een 39 jarig huwelijk.:cry2:
Toen was de C4 aan de buurt , dus de auto omhoog en de transmissiekrik eronder.
Ook dit viel mee en de C4 lag snel weer naast het blok waar hij 39 jaar achter had gehangen.
Al met al viel de operatie ons heel erg mee.
Zo zonder blok lijkt het wel een terreinwagen(zo hoog in de veren)
Toen was het tijd om de mustang naar haar nieuwe onderkomen te brengen.
De mustang gaat de komende maanden ergens anders slapen :slaap: , dan heb ik hier weer ruimte voor de donor t-bird in de garage.
Nu maandag maar eens gaan regelen dat de donor t-bird hier wordt bezorgd.
Wordt vervolgd .............
Vandaag heb ik met hulp van Robert(forumlid uit Assen) het blok en de bak uit de mustang gehaald.
's Morgens in alle vroegte kwam Robert voorrijden met een autoambulance.:gewond:
Hier op moest de mustang vervoerd worden naar de garage waar zij de operatie zou ondergaan.
Dus eerst half slaperig de mustang op de ambulance trekken en vastzetten.
Bij de garage stond de lege brug al op zijn patient te wachten.
Het blok zelf stelde niet zoveel meer voor omdat ik zelf de meeste onderdelen al had verwijderd.
Het onderblok hing dus ook al vrij vlot in de motortakel , het einde van een 39 jarig huwelijk.:cry2:
Toen was de C4 aan de buurt , dus de auto omhoog en de transmissiekrik eronder.
Ook dit viel mee en de C4 lag snel weer naast het blok waar hij 39 jaar achter had gehangen.
Al met al viel de operatie ons heel erg mee.
Zo zonder blok lijkt het wel een terreinwagen(zo hoog in de veren)
Toen was het tijd om de mustang naar haar nieuwe onderkomen te brengen.
De mustang gaat de komende maanden ergens anders slapen :slaap: , dan heb ik hier weer ruimte voor de donor t-bird in de garage.
Nu maandag maar eens gaan regelen dat de donor t-bird hier wordt bezorgd.
Wordt vervolgd .............
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
Leuke update, Edze!
De aankomst van de zwaar invalide T-bird zien we straks natuurlijk ook graag in beeld gebracht
Jouw plannen kennende viel mijn oog eerder deze avond op een bericht van iemand die een '89 Crown Victoria 5.0 EFI in zijn '66 Mustang heeft gepropt. Voor de aardigheid:
http://forums.vintage-mustang.com/forum ... =0#1311528
Marc
De aankomst van de zwaar invalide T-bird zien we straks natuurlijk ook graag in beeld gebracht
Jouw plannen kennende viel mijn oog eerder deze avond op een bericht van iemand die een '89 Crown Victoria 5.0 EFI in zijn '66 Mustang heeft gepropt. Voor de aardigheid:
http://forums.vintage-mustang.com/forum ... =0#1311528
Marc
Marc