En... weer een nieuw lid!

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Gewoon goed controleren, als ik mijn auto was, lopen er ook een paar druppeltjes het interieur in. Bij aankoop getest hoe erg het was en viel mij reuze mee. Daar heb ik de auto niet voor laten staan. Wel heb ik de vloer gecontroleerd, en die was gewoon goed. Ik rij nooit als het regent. Een mustang die technisch en cosmetisch gewoon goed is, zou ik niet laten staan voor een paar druppels water die er binnenkomen als ik eens in een regenbui terecht zou komen. Komt echter de hele inhoud van de emmer in het interieur, tja, dan zou ik toch verder kijken

Just my 2 cents.

Aron
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Bericht door Dakloos »

Mijn ervaring met vloerplaten is dat je dit absoluut niet goed vanaf de onderzijde van een auto kunt bekijken vooral niet als er een undercoating opzit.

Ik heb een aantal maanden geleden op het punt gestaan een, op het oog, schitterende 66'er GT convertible te kopen. hier een foto van de achterste vloerplaat aan de onderzijde, dik in de undercoating:

Afbeelding

en hier een foto vanaf de binnenzijde:

Afbeelding

en hier nog één:

Afbeelding

Let op de lasnaad!! Deze auto bestond dus uit 2 delen die aan elkaar gelast waren!!! Vanaf de onderzijde was dit absoluut niet te zien! De vloerplaat was op sommige punten zo dun dat je er zo met een schroevendraaier doorheenprikte.

Hier nog een foto van een andere Mustang, een voorste bodemplaat die er aan de onderzijde puntgaaf uitzag:

Afbeelding

Niet door maar door wel erg dun geworden, wat overgens wel te horen was als je er vanaf de onderkant tegenaan klopte. Waarschijnlijk is deze roestvorming ontstaan door een lekke cowlvent.

Moraal van dit verhaal.....als het kan probeer de verkoper zo gek te krijgen om onder de vloerbedekking te mogen kijken of calculeer voor de zekerheid nieuwe vloerplaten in, dan valt het nooit tegen.

Oooh ja, ik wil je niet ontmoedigen, niet alle Mustangs die te koop zijn zijn in slechte staat maar pas op.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
drunay
Berichten: 165
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 12:09
Locatie: Rhenen

Bericht door drunay »

He, hartstikke bedankt voor al jullie tips. Ik zal zeker wat rond tikken met een schroevendraaier en de eigenaar vragen de vloermatten los te halen.

Nog steeds een klein vraagje (er komt hopelijk een dag dat ik zelf een bijdrage kan leveren in dit forum.. haha.. ): hoeveel Euro moet ik ongeveer incalculeren voor nieuwe vloerplaten (en evt. een nieuwe plaat onder de cowlvents)??
Gebruikersavatar
falcongek
Berichten: 899
Lid geworden op: di 16 nov, 2004 17:36
Locatie: Noord Holland

Bericht door falcongek »

Hoi,

Pfff, nieuwe vloerplaten.
Wil je het zelf gaan doen, of laten doen, en moeten het originele vloerplaten zijn?
Ik heb de vloerplaten van m'n falcon zelf gerepareerd, is helemaal niet zo moeilijk als het klinkt en dat kostte mij:
125 euro lasapparaat herstellen (apparaat van m'n pa was niet helamaal kosjer meer).
ong 40 euro lasdraad.
ong 30 euro flesvullingen
ijzerplaat, opgescharreld, dus gratis.
lascursus autoplaat lassen 80 euro (was verjaarscadeau)
100 euro aan plaatwerkgereedschap (verzettang en ponstang)
Veel uurtjes slijpen, hameren en bakken en braden (gratis)

Dus was ik al met al 300 euro kwijt, ongeveer 400 als je de lascursus meetelt.
Ik zou niet weten wat autoplaat vandaag de dag moet kosten, maar ik weet wel heel zeker dat een plaatwerker er iets meer voor zal vragen.
De cowl vent hebben andere forumleden ook al gedaan, maar dan kijk je ook meteen tegen wat spuitwerk aan, omdat die in het zicht zit.
In principe moet je het laswerk makkelijk zelf kunnen doen en als je een beetje handig bent het spuit en plamuurwerk ook.
De bodemplaat heb ik na afdichting van alle oneigenlijke gaten gewoon met de kwast in de rx5 en 10 gezet, lekker dik, roest ie niet!

Succes,

Rinke
Gebruikersavatar
bartuitschaijk
Berichten: 521
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 21:14

Bericht door bartuitschaijk »

laten we niet meteen te negatief zijn he. Hoeveel van ons rijden er niet rond met een cowlvent cover om hun cowl vent nou juist te beschermen. Misschien doet deze eigenaar exact hetzelfde. Stel hem gewoon de vraag over de telefoon, indien hij eerlijk beantwoordt wat er aan de auto mankeert (of niet uiteraard) dan is het toch ook goed. Wat betreft de bodem kun je het inderdaad vrij snel zien door de vloerbedekking op te lichten. Garanties krijg je nooit, maar zorg er voor dat je een onafhankelijk iemand meeneemt bij het bekijken. Je wordt zelf namelijk verliefd en ziet mogelijke gebreken over het hoofd, terwijl iemand die niets met mustangs heeft (of jarenlange ervaring) deze gebreken wel zal opmerken. In elk geval suc6 met de zoektocht.

Bart
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Bericht door Hennie »

Shelby cars heeft een 65er coupe, v8 automaat staan die in je prijsklasse valt.
hij lijkt me op het eerste gezicht redelijk hard, als je wilt kan ik morgen ff met de zaklamp langsgaan en je een mailtje sturen met m'n bevindingen.
na 20 jaar Ford/mustang hobby durf ik je wel een objectief advies te geven.
laat maar weten, de auto staat in de kwakel/aalsmeer langs de N201.
ik kan morgen zo even gaan kijken of we kunnen ook samen gaan als je wilt.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”