67er Convertible 6zylinder & 427 SO: Waat is nodig ?
Moderator: Shelby GT-H
67er Convertible 6zylinder & 427 SO: Waat is nodig ?
Hoi!
Friend van mei heet noog een 427SO Dual Carb in de kant staan (nee, waart niet verkoopt), een iik heeb noog een 67er Convertible 6zyl, de keen mensch will heben
Waat moet iik ombouwen for dat de 427 daar inpasst? Iik weet, 9Inch rear, een een andere Tranny maar waat gebeurt in de front?
Friend van mei heet noog een 427SO Dual Carb in de kant staan (nee, waart niet verkoopt), een iik heeb noog een 67er Convertible 6zyl, de keen mensch will heben
Waat moet iik ombouwen for dat de 427 daar inpasst? Iik weet, 9Inch rear, een een andere Tranny maar waat gebeurt in de front?
een gewone 427 gaat wel passen, die is identiek qua afmeting aan de 390, dus met de correcte spullen is dat wel pas te maken.
of het wijs is, nee dat denk ik niet. de mustangs waren niet echt gebouwd op de zwaardere FE blokken, en werden alleen nog meer onderstuurd.
ik betwijfel of je een sohc block kwijt kunt tussen de shock towers, en als het wel past moet je wel het hele chassis doorlassen en verstevigen anders scheurt het straks op de naden uit elkaar.
Hennie
of het wijs is, nee dat denk ik niet. de mustangs waren niet echt gebouwd op de zwaardere FE blokken, en werden alleen nog meer onderstuurd.
ik betwijfel of je een sohc block kwijt kunt tussen de shock towers, en als het wel past moet je wel het hele chassis doorlassen en verstevigen anders scheurt het straks op de naden uit elkaar.
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
- Mustanghenkie
- Berichten: 1230
- Lid geworden op: di 30 nov, 2004 00:12
- Locatie: Joure
Nou dit mens wel hoor, ik vind het zonde van de auto om daar nou zo'n groot blok in te leggen. Een 6 pitter in een convertible is all the speed I need. Daar heb ik geen 427 voor nodig.een 67er Convertible 6zyl, de keen mensch will heben
GJ
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
Maybe english is better.....
A friend has a 427 SO left over since a long time, and I have a 67 Convertible nobody ask for,tr< to sell it for 5.500..
Nowhe ask me if it´s possible to rebuild the car, change the front end that the 427 will fit (He don´twant to race, he just want to have it).
Somy question was: What changes i have to made in Steering, Front Axle and Shocktowers / Suspension to get it compatible?
I know that i have to change to 5lug Disc and bigger cooler, but what else?
A friend has a 427 SO left over since a long time, and I have a 67 Convertible nobody ask for,tr< to sell it for 5.500..
Nowhe ask me if it´s possible to rebuild the car, change the front end that the 427 will fit (He don´twant to race, he just want to have it).
Somy question was: What changes i have to made in Steering, Front Axle and Shocktowers / Suspension to get it compatible?
I know that i have to change to 5lug Disc and bigger cooler, but what else?
De 67-er Mustang met een FE 390, heeft een eigen type kop dit ivm het uitlaatspruitstuk boutpatroon.
M
aar een 427 trekt naar mijn mening de hele auto krom, een cabrio is een stuk minder stijf als een gesloten auto.
Een 427 verdient een Fastback naar mijn mening. Dat is erg weinig geld voor een 427 trouwens!!!
Koop het blok zowiezo!!
M
aar een 427 trekt naar mijn mening de hele auto krom, een cabrio is een stuk minder stijf als een gesloten auto.
Een 427 verdient een Fastback naar mijn mening. Dat is erg weinig geld voor een 427 trouwens!!!
Koop het blok zowiezo!!
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.