67er Convertible 6zylinder & 427 SO: Waat is nodig ?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
66FBGT
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 09 jan, 2008 11:49

67er Convertible 6zylinder & 427 SO: Waat is nodig ?

Bericht door 66FBGT »

Hoi!

Friend van mei heet noog een 427SO Dual Carb in de kant staan (nee, waart niet verkoopt), een iik heeb noog een 67er Convertible 6zyl, de keen mensch will heben

Waat moet iik ombouwen for dat de 427 daar inpasst? Iik weet, 9Inch rear, een een andere Tranny maar waat gebeurt in de front?
ramon
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 10 okt, 2004 17:27

Bericht door ramon »

grotere radiateur, zwaardere ophanging , dikke swaybar, zeker schijfremmen,5 gaats wielen, andere uitlaat ,shokdempers, enz enz , maar ik wil hem wel hebben voor een leuke prijs.
Gebruikersavatar
Hekkings
Berichten: 492
Lid geworden op: vr 07 okt, 2005 19:25
Locatie: Balkcity
Contacteer:

Bericht door Hekkings »

Ik zou de auto orgineel laten en het blok aan mij verkopen !
Allard. :lol:
Een hobby mag geld kosten, daarom kook ik op gas.


Mustang 1970 hardtop coupé sold.
Mustang 1969 Sportsroof project.
Golf GTI Limited Edition 2009
66FBGT
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 09 jan, 2008 11:49

Bericht door 66FBGT »

Lol iik dacht eet well......

dat dar andere Krachten op werken weet iik, maar heet jemand pics voor me waar een FE in een 67er bineziet? Iik denk an Oliepan, Shocktowers, stueringachs een dat aal

oof zaal he een Heidt´s Frond Eend binnezette?
ramon
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 10 okt, 2004 17:27

Bericht door ramon »

de auto bedoel ik
maar in 67 zatten ook 390 blokken , dus een 427 past wel
66FBGT
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 09 jan, 2008 11:49

Bericht door 66FBGT »

Daat weet ik weel, maar wat is de difference vooan een carrosserie meet FE een 289 cui?
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Bericht door Hennie »

een gewone 427 gaat wel passen, die is identiek qua afmeting aan de 390, dus met de correcte spullen is dat wel pas te maken.
of het wijs is, nee dat denk ik niet. de mustangs waren niet echt gebouwd op de zwaardere FE blokken, en werden alleen nog meer onderstuurd.
ik betwijfel of je een sohc block kwijt kunt tussen de shock towers, en als het wel past moet je wel het hele chassis doorlassen en verstevigen anders scheurt het straks op de naden uit elkaar.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
66FBGT
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 09 jan, 2008 11:49

Bericht door 66FBGT »

Eet is geen SOHC et is maar "aleen" een 427 SideOilier Meduim Riser Dual Carb

He will ook niet sneel raien, maar allen de Motor in de Wagen heben voor....naja, heben..........
ramon
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 10 okt, 2004 17:27

Bericht door ramon »

ik snap er nou geen drol meer van ?? wat zeg je nou ??
Gebruikersavatar
Mustanghenkie
Berichten: 1230
Lid geworden op: di 30 nov, 2004 00:12
Locatie: Joure

Bericht door Mustanghenkie »

een 67er Convertible 6zyl, de keen mensch will heben
Nou dit mens wel hoor, ik vind het zonde van de auto om daar nou zo'n groot blok in te leggen. Een 6 pitter in een convertible is all the speed I need. Daar heb ik geen 427 voor nodig.

GJ
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
66FBGT
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 09 jan, 2008 11:49

Bericht door 66FBGT »

Maybe english is better.....

A friend has a 427 SO left over since a long time, and I have a 67 Convertible nobody ask for,tr< to sell it for 5.500..

Nowhe ask me if it´s possible to rebuild the car, change the front end that the 427 will fit (He don´twant to race, he just want to have it).

Somy question was: What changes i have to made in Steering, Front Axle and Shocktowers / Suspension to get it compatible?
I know that i have to change to 5lug Disc and bigger cooler, but what else?
Gebruikersavatar
mercury
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 20:02

Bericht door mercury »

De 67-er Mustang met een FE 390, heeft een eigen type kop dit ivm het uitlaatspruitstuk boutpatroon.
M
aar een 427 trekt naar mijn mening de hele auto krom, een cabrio is een stuk minder stijf als een gesloten auto.

Een 427 verdient een Fastback naar mijn mening. Dat is erg weinig geld voor een 427 trouwens!!!

Koop het blok zowiezo!!
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
1963
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 17:35

v

Bericht door 1963 »

leuk project ,past allemaal wel en ik heb daar de koppen nog voor (shelby) en kan er zelfs koppen voor maken
BrOkEr
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 16 jan, 2004 22:27
Locatie: Westerlo

Bericht door BrOkEr »

and I have a 67 Convertible nobody ask for,tr< to sell it for 5.500..
I don't think you ever put it up for sale in Belgium/Holland for that money. These are very wanted, even with 200ci's!!
Durango coming up
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”