Revisie v8 motor 289
Moderator: Shelby GT-H
- Mustang Den Haag
- †
- Berichten: 4071
- Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08
Re: Revisie v8 motor 289
Als je lid ben ben van TMCN, en als je dat zegt dan krijg je nog wat extra dingen er bij. Zeg maar dat ik je naar EPS heb gestuurd,hij zou nog een lijst maken wat Ford motoren voor ons zullen gaan kosten.Ik heb goede ervaringen met EPS.loekie schreef:Hallo,
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de revisie van een V8 289 motor ongeveer zou moeten kosten?
Heb een offerte gekregen van 3800 euro maar dat lijkt me wat aan de hoge kant?
Alvast bedankt!
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
1 seconde op googleeasy1 schreef:Heeft EPS een site?
Verkopen die ook short blocks? Strokers?
http://www.uitlaten.com/usacars/main.html
tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Aron,Aron66 schreef:Welkom Loekie,
Een andere oplossing is een revisieblok kopen, heb ik ook gedaan bij EPS, goedkoopste variant incl. btw en garantie was vorig jaar rond 2500 euro.
In de VS staan ze voor 1200 usd, maar die zou ik mooi laten staan.
Aron
Wat krijg je dan precies als je een revisie blok koopt? Mijn motor moet de komende tijd toch echt onderhanden genomen worden. Maar ik vind het zonde om een revisie motor te kopen als de mijne nog goed is. (Hij liep lekker inmiddels 1,5 jaar geleden). Kun je bij EPS ook eerst je oude motor laten nakijken en daarna eventueel toch voor een revisie motor beslissen?
Gr,
Ruud.
Gr,
Ruud
'67 Mustang V8 coupe
Ruud
'67 Mustang V8 coupe
Hi
It depends on what you wanna do....
Just a standart Ovberhaul is less than 1500 Euro
That means: Bore, Hohne, new Cast Pistons, Cam, Lifters, Cam chain Gaskets and so on new, Polish the crank (Grinding is often not neccesary) and some other stuff
I have bought a new overhauled Engine in USA from a very good company (they deliver the Company I work for with Engines) for 2.500 without give my old engine
If you go and take HE-Pistons you need to balance the engine.
My Tip: Check what you realy wanna do with your car. Be real to yourself. Than get that into balance with the Money you wanna spend.....
Just remember: No matter what a lot of "specialist" tell you: And Engine with Cast pistons, cheap cam and all that stuff was original and rides for over 200.000 km sometimes, so that parts can´t be bad. Stay away from Edelbrock and such if you just wanna stay on street...
It depends on what you wanna do....
Just a standart Ovberhaul is less than 1500 Euro
That means: Bore, Hohne, new Cast Pistons, Cam, Lifters, Cam chain Gaskets and so on new, Polish the crank (Grinding is often not neccesary) and some other stuff
I have bought a new overhauled Engine in USA from a very good company (they deliver the Company I work for with Engines) for 2.500 without give my old engine
If you go and take HE-Pistons you need to balance the engine.
My Tip: Check what you realy wanna do with your car. Be real to yourself. Than get that into balance with the Money you wanna spend.....
Just remember: No matter what a lot of "specialist" tell you: And Engine with Cast pistons, cheap cam and all that stuff was original and rides for over 200.000 km sometimes, so that parts can´t be bad. Stay away from Edelbrock and such if you just wanna stay on street...
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Ruud, mijne liep ook goed, compressie was ook goed, behalve op 1 cilinder, daar wasgeen compressie meer. Omdat ik zelf niet technisch ben, had ik geen zin om het zelf te doen. Mijn motorblok was toch niet matching numbers. Was dit wel het geval geweest dan had ik de boel laten reviseren.eleanor schreef:Aron,Aron66 schreef:Welkom Loekie,
Een andere oplossing is een revisieblok kopen, heb ik ook gedaan bij EPS, goedkoopste variant incl. btw en garantie was vorig jaar rond 2500 euro.
In de VS staan ze voor 1200 usd, maar die zou ik mooi laten staan.
Aron
Wat krijg je dan precies als je een revisie blok koopt? Mijn motor moet de komende tijd toch echt onderhanden genomen worden. Maar ik vind het zonde om een revisie motor te kopen als de mijne nog goed is. (Hij liep lekker inmiddels 1,5 jaar geleden). Kun je bij EPS ook eerst je oude motor laten nakijken en daarna eventueel toch voor een revisie motor beslissen?
Gr,
Ruud.
In dit topic staat meer over mijn nieuwe motor, ook wat er allemaal bij zit. Dus compleet motorblok, met koppen, pakkingset etc. De rest gebruik ik van het oude blok, tenminste wat nog goed is. Wel nieuwe waterpomp gekocht, de oude draaide bijna niet meer rond. Mocht je eens een kijkje willen komen nemen, de auto staat in belfort. Over enkele weken gaat de motor terug op zijn plek.
Hetzelfde verhaal met mijn versnellingsbak, werkte ook perfect naar mijn idee. Totdat alles uit elkaar lag, en te zien was dat alles tot op de bodem versleten was.
Aron
Ik heb mijn motor en andere techniek laten reviseren en tunen door Dick van US Multiparts en hij heeft het fantastisch gedaan.
De motor loopt als een zonnetje, en ik weet uit ervaring dat hij je niet het vel over de neus haalt.
Hier een link naar zijn site.
en het eindreslutaat van mijn motor
De motor loopt als een zonnetje, en ik weet uit ervaring dat hij je niet het vel over de neus haalt.
Hier een link naar zijn site.
en het eindreslutaat van mijn motor
Laatst gewijzigd door vozzy op vr 15 aug, 2008 06:18, 1 keer totaal gewijzigd.
1966 Ford Mustang convertible automatic 302
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
Zeer mooi !!!!!!!
Maar... op het rechter kleppendeksel (gezien vanop de foto) loopt er een slang van de PCV valve naar... ?
Op het andere kleppendeksel staat er vanachter ook een PCV valve... waar gaat die slang naartoe ?
En ook: waar vul je de olie bij ?
Kan je nog enkele fotos maken, links, rechts en vanachter ?
Emiel
Maar... op het rechter kleppendeksel (gezien vanop de foto) loopt er een slang van de PCV valve naar... ?
Op het andere kleppendeksel staat er vanachter ook een PCV valve... waar gaat die slang naartoe ?
En ook: waar vul je de olie bij ?
Kan je nog enkele fotos maken, links, rechts en vanachter ?
Emiel
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Revisie v8 motor 289
Deze reacties zijn al ouder, maar doet dick nog steeds revisie ?
Zijn er contact gegevens van deze meneer?
Of weet iemand een goed adres voor revisie
Zijn er contact gegevens van deze meneer?
Of weet iemand een goed adres voor revisie
Re: Revisie v8 motor 289
Dick is helaas niet meer onder ons