Blaasjes in de lak

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door RedGt »

Nee die op de foto,dus die van jouw.
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door keesie25 »

RedGt schreef:Portier is een keer eerder gespoten,dit noemt men blistering.oorzaak is vocht in de primer.
Oke, maar hoe weet je dat mijn portier een keer eerder gespoten is? En waarom kan dat geweest zijn? Schade? Dat is mij niet bekend. Is dat 'blistering' dan al bij de eerste keer spuiten gekomen? Of pas bij de tweede keer?
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door fuel66 »

Het begint op een detective te lijken.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door RedGt »

Heb inmiddels 30jaar ervaring met herstelwerkzaamheden aan auto's,veel gezien en meegemaakt.Blistering is een oorzaak van vocht in de primer.Als deze primer wordt gespoten en wordt niet goed gedroogd,of de auto staat in een vochte ruimte zal vervolgens vocht in primer komen.Later de basis (kleur) vervolgens blanke lak.Dus de primer is afgesloten.Vroeg of laat wil het vocht naar buiten en dat zijn de blaasjes op jouw portier.Wil natuurlijk niet zeggen dat je schade auto hebt,denk aan een parkeerdeukje of een kras.
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
67mustangcabrio
Berichten: 673
Lid geworden op: zo 19 sep, 2004 22:41
Locatie: noord limbabwe

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door 67mustangcabrio »

Klopt helemaal wat RedGT verteld
Heb ik namelijk ook lichtelijk last van (wordt wel door de spuiter opgelost hoor :mrgreen: )
Er zit dus vocht in de lak wat er niet van zelf uit gaat jammer genoeg.
Gr Frans
Titanium gray 67er Ford Mustang Cabrio (302 V8.)
Black Chevrolet Pickup C20 1966 (350 V8)
Black Dodge RAM 5,7HEMI sport single cab
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door keesie25 »

Bedankt allemaal, ik zie helemaal geen enkele vroegere schade, portier sluit goed aan voor- en achterzijde aan, en de zaak ziet er strak uit. Als er veranderingen optreden zal ik het melden.
Gebruikersavatar
CAT
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 29 jul, 2011 08:36
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door CAT »

fuel66 schreef:Het begint op een detective te lijken.
:lol: :cop:

Niet zo leuk nieuws voor keesie natuurlijk. :(
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door fuel66 »

Gelukkig heeft ie ook humor :D
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door keesie25 »

Ik wel hoor! Ik laat echt mijn plezier er niet door bederven!!! En als ik opmerkingen van wat voor soort dan ook niet kon hebben, had ik die onderwerpen hier nooit aangekaart.

Hoewel ik wel even wil zeggen dat veel fabrikanten sowieso kwaliteit niet hoog in het vaandel hebben staan. Ik heb daar niet alleen met de Mustang last van, maar ook b.v. met mijn andere trots, een Harley Davidson. Ooit heb ik die nieuw gekocht, maar ik was al direct niet tevreden: allerlei chroomwerk is alleen aan de zichtbare zijde verchroomd, aan de andere kant is het gewoon roestig ijzer. Dat zie je natuurlijk niet (b.v. in een koplampring of onder een voetsteun), maar EENS komt dat roest naar boven, en vreet dan door het chroom. De remedie was: roest er af schuren, en dik in de botenlak zetten). Met nieuwbouwhuizen is dat ook zo: het waaibomenhout dat soms wordt gebruikt gaat 10-15 jaar mee, de verroeste spijkers komen al na een paar jaar door het hout heen.
Het geeft me dan ook de nodige voldoening om in mijn andere hobby (hoewel, bijna WERK), het restaureren van oude -vooral Corgi/Dinky Toys- auto-modellen, 'fabrieksplastic', dat snel kapot gaat, bijvoorbeeld te vervangen door roestvrij staal.

Maar goed, nu gaan we het Oude Jaar uitluiden, prettige jaarwisseling allemaal!!!!!!
Cobra302
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 08 sep, 2003 17:41
Contacteer:

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door Cobra302 »

keesie25 schreef:Bedankt allemaal, ik zie helemaal geen enkele vroegere schade, portier sluit goed aan voor- en achterzijde aan, en de zaak ziet er strak uit. Als er veranderingen optreden zal ik het melden.
je moet eens weten hoeveel auto's er al een keer bijgewerkt of overgespoten zijn die nog geen showroom gezien hebben, en dus gewoon verkocht worden zonder dat de 1ste eigenaar dit weet/ziet of ingelicht wordt...

niet dat dit slecht is... sterker nog, vaak knapt het ervan op zelfs..

maar ga hiermee langs een spuiter, dit wordt alleen maar erger, die deur moet gewoon opnieuw gespoten worden..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door keesie25 »

Dank je, vooralsnog is het voor mij WEL opvallend, maar nog niet onrustbarend genoeg om de deur opnieuw te laten spuiten. Zoals ik al zei, eerst maar even wachten of het zich uitbreidt.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door Mack »

Ik heb gewerkt voor een bedrijf dat een autoterminal bezat, waar dus autoboten aankomen met nieuwe auto's die vanaf daar heel Europe ingaan. Zij hebben een schadeherstel-afdeling waar je u tegen zegt. Zo'n 10% ( :shock: ) van de auto's die zij lossen hebben grote of kleine schades... Soms ligt een complete zijkant van een auto in puin: dat wordt ter plekke herstelt en de auto wordt verkocht als nieuw... Ik heb ze daar ook Subaru Impreza's zien lossen van de boot: met z'n zessen achter elkaar, zo'n 120km/u over de terminal... Het gaf mij in ieder geval een heel andere betekenis van "nieuwe auto"
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door keesie25 »

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat kon melden over de blaasjes in de lak. Dat komt doodeenvoudig omdat er de afgelopen maanden geen veranderingen zijn opgetreden. WEL is er iets anders gebeurd, en ik besloot om dat maar hier te plaatsen.

Een paar weken geleden ging een van de side covers (side scoops) wat los te zitten. Ook vertoonde deze vanaf het begin dat ik de auto heb, al wat scheurtjes. Ik heb begrepen dat het slechts met dubbelzijdig plakband vast zit. Ik besloot om dat maar eens te laten onderzoeken door het schadeherstelbedrijf, voordat ik dat onderdeel zou verliezen. Het plan was om de ene kap te herstellen, en beide kappen opnieuw te laten spuiten. Ik liet ook nog even de blaasjes zien, en dat is volgens hem lucht. Lucht of vocht, maakt niet uit, hij zou dit onderzoeken, doorprikken en herstellen, net als een aantal andere krasjes en beschadigingen in de lak. Ik liet de auto dus achter bij de schadehersteller, en kreeg na demontage van die kappen een telefoontje van hem:

Ik was er 'op tijd' bij......onder een van de kappen zaten bellen in de lak en er was sprake van niet onaanzienlijke roestvorming. Zoals te zien is op de foto's zitten er ook roestplekken op het centrale gladde verticale deel, heel onlogisch. Je zou denken dat het vocht zich dan onderin de kap op hoopt. Onder de kap aan de andere zijde zat overigens geen roest.

Gelukkig kon hij met het herstel binnen het vlak van de kap blijven, dus kon het opnieuw spuiten ook beperkt blijven tot dat gebied. De zwarte GT-lijn wordt ook opnieuw geplaatst.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door keesie25 »

En klaar.

Afbeelding
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door 66hipowannebee »

heb je nu ook gelijk die deur mee laten nemen?

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”