1-wire dynamo conversie 1970
Moderator: Shelby GT-H
- convertible70
- Berichten: 280
- Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
- Locatie: Haarlem
1-wire dynamo conversie 1970
Omdat ik toch een compleet nieuwe bedrading moet aanleggen, en ik ook nog eens een nieuwe 1-wire Tuff Stuff dynamo heb, loop ik tegen een vraag op.
1 Dikke draad naar de accu aansluiten gaat wel lukken en alle bedrading naar de externe spanningsregelaar en de externe spanningsregelaar zelf kunnen vervallen.
Alleen vraag ik mij af of ik ook het laadstroom controle lampje kan gebruiken.
Ik heb een standaard dashboard met een D-C voltmeter aan de linker zijde.
Voor zover ik het schema kan volgen kan het de groen met rode streep bedrading zijn.
Wie heeft hier ervaring mee?
Rits
1 Dikke draad naar de accu aansluiten gaat wel lukken en alle bedrading naar de externe spanningsregelaar en de externe spanningsregelaar zelf kunnen vervallen.
Alleen vraag ik mij af of ik ook het laadstroom controle lampje kan gebruiken.
Ik heb een standaard dashboard met een D-C voltmeter aan de linker zijde.
Voor zover ik het schema kan volgen kan het de groen met rode streep bedrading zijn.
Wie heeft hier ervaring mee?
Rits
Re: 1-wire dynamo conversie 1970
de draad die op de "I" aansluiting op de externe spanningsregelaar zit is degene die de lamp aanstuurd bij een 3g dynamo conversie moet je over de lamp een 560 ohm weerstand zetten (als het lampje stuk gaat laad hij anders niet op)
of dat in jouw geval is weet ik niet maar het kan geen kwaad lijkt me
of dat in jouw geval is weet ik niet maar het kan geen kwaad lijkt me
Laatst gewijzigd door LTD op ma 27 jan, 2014 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Re: 1-wire dynamo conversie 1970
Waar ga je dat vinden... ????LTD schreef: een 560 ohm condensator
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: 1-wire dynamo conversie 1970
oeps foutje ..... moest weerstand zijn uiteraard ......... aangepast
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: 1-wire dynamo conversie 1970
Volgens mij kan je beter een voltmeter plaatsen. Althans ik lees regelmatig dat men dat dan doet.
66 coupe aut. V8 in progress
- convertible70
- Berichten: 280
- Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
- Locatie: Haarlem
Re: 1-wire dynamo conversie 1970
De voltmeter zit al in het dashboard. Voor wat betreft de weerstand is het verhaal mij niet duidelijk.
Immers, zonder de extra draad en zonder de bedoelde weerstand laadt een 1-wire dynamo al op.
Ik zal kijken welke kleur op de I aansluiting zit. Misschien is dat wel de groen/ rode draad en dan ben ik eruit. Op de Tuff Stuff dynamo zit, naar wat nu blijkt, onder een dopje de zogenaamde R aansluiting die ik hiervoor kan gebruiken.
Immers, zonder de extra draad en zonder de bedoelde weerstand laadt een 1-wire dynamo al op.
Ik zal kijken welke kleur op de I aansluiting zit. Misschien is dat wel de groen/ rode draad en dan ben ik eruit. Op de Tuff Stuff dynamo zit, naar wat nu blijkt, onder een dopje de zogenaamde R aansluiting die ik hiervoor kan gebruiken.
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: 1-wire dynamo conversie 1970
Oh sorry. Ben alleen 65-66 gewent en die hebben geen voltmeter in de dashconvertible70 schreef:De voltmeter zit al in het dashboard
66 coupe aut. V8 in progress
Re: 1-wire dynamo conversie 1970
de weerstand is in jouw geval dan overbodig
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
- convertible70
- Berichten: 280
- Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
- Locatie: Haarlem
Re: 1-wire dynamo conversie 1970
thanks,
wij gaan het beleven als de bedrading wordt aangesloten.
wij gaan het beleven als de bedrading wordt aangesloten.
Re: 1-wire dynamo conversie 1970
Hoi Rits,
Ik wil ook een tuf stuff dynamo kopen. Mijn oude originele is overleden.
Nu de vraag waar ik mee zit welke dynamo beugels heb jij gebruikt?
Heb je daar een foto van misschien en waar heb je dat destijds gekocht.
Alvast bedankt!
Mvg
Danny
Ik wil ook een tuf stuff dynamo kopen. Mijn oude originele is overleden.
Nu de vraag waar ik mee zit welke dynamo beugels heb jij gebruikt?
Heb je daar een foto van misschien en waar heb je dat destijds gekocht.
Alvast bedankt!
Mvg
Danny
- convertible70
- Berichten: 280
- Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
- Locatie: Haarlem
Re: 1-wire dynamo conversie 1970
Kan mij niet herinneren andere beugels gebruikt te hebben. Tuff Stuff was identiek aan mijn oude sitiuatie, Moest wel een wat modernere spanningsregelaar gebruiken want mijn zogenaamde 1 wire dynomo bleek dus GEEN 1 wire te zijn. Mocht terug naar USA en daarna zouden zij de juiste sturen. Ja ja.. Hij werkt nu en ik ben dik tevreden.
Re: 1-wire dynamo conversie 1970
Mijn Powermaster one wire hangt gewoon aan de originele bevestiging.
Michel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: 1-wire dynamo conversie 1970
Ok bedankt voor de reacties . Dan ga ik het eerst met de oude beugels proberen.