roller spring perches gezocht

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
convertible70
Berichten: 280
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
Locatie: Haarlem

roller spring perches gezocht

Bericht door convertible70 »

Een tijd geleden kwam ik op het forum een item tegen waarin iemand zelf roller spring perches kon vervaardigen na inleveren van de oude.
Stond zelfs een aantal mooie foto's bij.
Ik dacht dat het Tonnie was die dit zelf kon, maar zeker weten doe ik het niet meer.
Ik heb toen ook wel gereageerd maar, zoals soms gebeuren kan, geen opvolging aan gegeven.

Weet iemand of deze nog steeds in Nederland door iemand gemaakt worden?

Rits
Gebruikersavatar
mustangman
Berichten: 377
Lid geworden op: za 22 mei, 2004 15:33
Locatie: Zuid Nederland
Contacteer:

Re: roller spring perches gezocht

Bericht door mustangman »

Kwestie van de zoekfunctie gebruiken:

http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=2&t= ... it=perches

Succes, Reiny
Mustangman

California Special 1968 Lime Gold, Shelby GT350 1966 recreation (363ci)
SOLD: Shelby GT350 1968, CJ 428 1968 1/2, Fastback GT 1968, Boss 302 1970, GT 2005, coupe 1995, GT coupe 1965, convertible 1968
Gebruikersavatar
convertible70
Berichten: 280
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
Locatie: Haarlem

Re: RE: Re: roller spring perches gezocht

Bericht door convertible70 »

mustangman schreef:Kwestie van de zoekfunctie gebruiken:

http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=2&t= ... it=perches

Succes, Reiny
Thanks, dit draadje zocht ik dus maar dan met de zoekfunctie roller spring perches.
Bedankt, zal Tonie een mailtje sturen.

Verstuurd vanaf mijn VIE-L09 met Tapatalk
adriaan
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 17 jul, 2009 11:06
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

Re: roller spring perches gezocht

Bericht door adriaan »

zou er niet aan beginnen, dit lijkt leuk maar werkt niet, een kogellager wil ronddraaien en dat gebeurd niet met dit onderdeel. heb ze indertijd van tonie gekocht en ze zelf aan moeten passen vanwege piepen door een nippel erop te maken, is geen succes onderdeel en zonde van het vele geld
66 fastback, 347 T5z
Gebruikersavatar
convertible70
Berichten: 280
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
Locatie: Haarlem

Re: roller spring perches gezocht

Bericht door convertible70 »

Bedankt voor je reactie.

Ik had ondertussen Tonie al een paar maal een mail gestuurd maar geen reactie op verkregen.
De meningen hieromtrent zijn nogal verschillend. De ene kant stelt dat het werkelijk een verbetering is omdat er minder weerstand optreed bij inveren en verdraaien van de veren terwijl de andere kant stelt dat dit verschil bij normaal weggebruik niet gemerkt wordt.
Ik heb dan, na overleg met enkele forumleden, besloten de wielophanging te vervangen door een beduidende betere kwaliteit namelijk de MOOG armen maar verder wel standaard te houden.

Omdat ik ook verder wil met het vervangen van de wielophanging besloten de spring perches dan maar elders te kopen.
Rits
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: roller spring perches gezocht

Bericht door 66hipowannebee »

convertible70 schreef: vr 17 nov, 2017 13:51 Bedankt voor je reactie.

Ik had ondertussen Tonie al een paar maal een mail gestuurd maar geen reactie op verkregen.
De meningen hieromtrent zijn nogal verschillend. De ene kant stelt dat het werkelijk een verbetering is omdat er minder weerstand optreed bij inveren en verdraaien van de veren terwijl de andere kant stelt dat dit verschil bij normaal weggebruik niet gemerkt wordt.
Ik heb dan, na overleg met enkele forumleden, besloten de wielophanging te vervangen door een beduidende betere kwaliteit namelijk de MOOG armen maar verder wel standaard te houden.

Omdat ik ook verder wil met het vervangen van de wielophanging besloten de spring perches dan maar elders te kopen.
Rits
Mijn puter is stuk, dus ik doe alles ff via de foon, plus ik werk 60 uur per week en ik heb nog een gezinsleven
Maar geen probleem, ik raak ze wel weer kwijt, suc6

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: roller spring perches gezocht

Bericht door 66hipowannebee »

adriaan schreef: vr 17 nov, 2017 11:23 zou er niet aan beginnen, dit lijkt leuk maar werkt niet, een kogellager wil ronddraaien en dat gebeurd niet met dit onderdeel. heb ze indertijd van tonie gekocht en ze zelf aan moeten passen vanwege piepen door een nippel erop te maken, is geen succes onderdeel en zonde van het vele geld
Wat een onzin, nog nooit gehoord van piepen, en heb er al heel wat gemaakt, lagers piepen echt niet, zoek het probleem ergens anders ipv mij af te zeiken
Precies waarom ik hier nooit meer kom

Verwijder alsjeblieft mijn account hier

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
convertible70
Berichten: 280
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
Locatie: Haarlem

Re: roller spring perches gezocht

Bericht door convertible70 »

66hipowannebee schreef:
convertible70 schreef: vr 17 nov, 2017 13:51 Bedankt voor je reactie.

Ik had ondertussen Tonie al een paar maal een mail gestuurd maar geen reactie op verkregen.
De meningen hieromtrent zijn nogal verschillend. De ene kant stelt dat het werkelijk een verbetering is omdat er minder weerstand optreed bij inveren en verdraaien van de veren terwijl de andere kant stelt dat dit verschil bij normaal weggebruik niet gemerkt wordt.
Ik heb dan, na overleg met enkele forumleden, besloten de wielophanging te vervangen door een beduidende betere kwaliteit namelijk de MOOG armen maar verder wel standaard te houden.

Omdat ik ook verder wil met het vervangen van de wielophanging besloten de spring perches dan maar elders te kopen.
Rits
Mijn puter is stuk, dus ik doe alles ff via de foon, plus ik werk 60 uur per week en ik heb nog een gezinsleven
Maar geen probleem, ik raak ze wel weer kwijt, suc6

Tonie
Je mag mij echt wel bellen hoor.

Forum is inderdaad vaak verwarrend maar zitten zeker meer fijne Mustang liefhebbers bij die wel constructief meedenken.


Verstuurd vanaf mijn VIE-L09 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: roller spring perches gezocht

Bericht door Mustang24 »

66hipowannebee schreef: wo 22 nov, 2017 13:00 ipv mij af te zeiken
Precies waarom ik hier nooit meer kom

Tonie
Tonie... weet dat als er één zeiker is, er tien anderen zijn die uw werk waarderen !

Dus blijf maar, want jij hebt een bagage aan kennis die hier altijd nuttig is !

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
convertible70
Berichten: 280
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
Locatie: Haarlem

Re: roller spring perches gezocht

Bericht door convertible70 »

Opbouwende kritiek is iets anders dan afzeiken.

Zit nu al wat jaartjes op het forum en moet eerlijk zeggen dat juist dankzij het forum ik steeds weer een stapje verder kwam en er oplossingen werden aangedragen. Het is natuurlijk wel prettig als ervaringen worden gedeeld zodat een ieder daar het zijne van mag vinden.
Het zou inderdaad erg jammer zijn als je dit forum wilt verlaten want weet, je kennis en input wordt absoluut gewaardeerd.
Rits
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: roller spring perches gezocht

Bericht door Ando »

adriaan schreef:zou er niet aan beginnen, dit lijkt leuk maar werkt niet, een kogellager wil ronddraaien en dat gebeurd niet met dit onderdeel. heb ze indertijd van tonie gekocht en ze zelf aan moeten passen vanwege piepen door een nippel erop te maken, is geen succes onderdeel en zonde van het vele geld
Piepende lagers? Dat is vreemd, die dingen zijn gesmeerd. Gammele lagers heb ik wel horen kraken en rammelen maar piepen? En ik vraag me eerlijk gezegd af of kogellagers piepen op die kleine slag die ze daar maken.. Weet je zeker dat het niets anders is wat piept?
Zelf had ik een setje imitatie perches gemonteerd maar die lagen na nog geen drie jaar al weer uit elkaar...dat is echt drama zooi!
Laatst gewijzigd door Ando op do 23 nov, 2017 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 470
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: roller spring perches gezocht

Bericht door richard66coupe »

Ik heb ook al jaren roller spring perches.
Ze bevallen mij prima, maakt de ophanging merkbaar soepeler en zonder gepiep of gekraak.
Het leek mij in eerste instantie ook een beetje overkill en had eerst standaard perches gekocht maar na een paar maand schuurde hij al tegen de draagarm doordat de zgn. gevulkaniseerde bus was verschoven. Dit gaf wel een piepend/krakend geluid.
Gebruikersavatar
convertible70
Berichten: 280
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
Locatie: Haarlem

Re: roller spring perches gezocht

Bericht door convertible70 »

Mocht iemand op dit forum het telefoonnummer van Tonie hebben en deze in een pb aan mij bekend maken, zou ik dat zeer op prijsstellen.
Dit omdat Tonie zelf heeft aangegeven niet meer op dit forum te willen verschijnen.
Ik kan dan ook niet met hem in contact komen.

Rits
Gebruikersavatar
convertible70
Berichten: 280
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
Locatie: Haarlem

Re: roller spring perches gezocht (niet meer)

Bericht door convertible70 »

Toppic mag gesloten worden.
Niet meer gelukt enige reactie van Tonnie te krijgen..
Ondertussen Vector coil over systeem gekocht van Speeddirect USA.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”