Ervaring met Lecwec? Automaat 1996 V6

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 05 jul, 2009 22:48
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Contacteer:

Ervaring met Lecwec? Automaat 1996 V6

Bericht door Stefan »

Ik kamp sinds een tijdje met overmatige olielekkage uit mijn automaatbak. Diagnose is gesteld op de keerring van de ingaande as. De oplossing is wellicht het vervangen van de keerring, maar vanwege slippen tussen 4 -> overdrive is de beste optie revisie of vervangen. Ik overweeg op dit moment een andere optie om te zien of het gebruik van 'Lecwec' de lekkage kan terugdringen tot een voor mij acceptabel niveau. Mits de keerring niet al bijna volledig weg is :roll:

Iemand ervaring met het gebruik hiervan? Mogelijke gevolgen/bijwerkingen? Betreft mijn Mustang V6 uit 1996. Onderstaand een quote van de productbeschrijving:
Dicht lekke keerringen. Voor alle lekke kunststof pakkingen in de:
- motor
- aandrijvingen (ook automatische en schakelaandrijvingen met ATF olie)
- differentieel
- stuurbekrachtiging
- alle machines en hydraulische systemen
- Ook preventief bij oudere objecten.

Gebruiksaanwijzing
Simpelweg door bij de olie van het component te doen. In de verhouding van: 3% van de totale olie-inhoud. Het conditioneert elke kunststofkeerring, beschermt ze tegen uitdroging, hard worden, krimpen en kristalvorming, ter voorkoming van kostbaar olieverlies. Het impregneert de defekte keerring, maakt ze weer elastisch, laat ze opzwellen en sluit olie-lekkage voor lange tijd uit. LECWEC dicht lekke keerringen bij motoren in minder dan 160km rijden, of binnen een week, volledig af. Ook stopt het binnen 10 minuten het zenuwslopende piepen van de stuurbekrachtiging. Precies zo snel en duurzaam werkt LECWEC in de industrie.

Meer informatie: https://www.deolieconcurrent.nl/product ... gKnm_D_BwE
Hoofdredacteur Pony Corral - Team Mustang Center Nederland
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met Lecwec? Automaat 1996 V6

Bericht door NordicDawn »

Persoonlijk zou ik nooit aan dergelijke toevoegingen beginnen, simpelweg omdat het niet alleen op de plek van de oorzaak gaat zitten, maar overal waar de olie zelf ook komt (net als radiateur toevoegingen). Daarnaast kan hij toch gaan slippen door te weinig olie? Dus eerst keerring vervangen en dan verder kijken als hij nog slipt?
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 05 jul, 2009 22:48
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Contacteer:

Re: Ervaring met Lecwec? Automaat 1996 V6

Bericht door Stefan »

NordicDawn schreef: ma 26 mar, 2018 22:04 Persoonlijk zou ik nooit aan dergelijke toevoegingen beginnen, simpelweg omdat het niet alleen op de plek van de oorzaak gaat zitten, maar overal waar de olie zelf ook komt (net als radiateur toevoegingen). Daarnaast kan hij toch gaan slippen door te weinig olie? Dus eerst keerring vervangen en dan verder kijken als hij nog slipt?
Ook als het oliepeil netjes op niveau is dan slipt 'ie voordat hij in de overdrive gaat. Heb er hier vaker over gelezen bij mijn type Mustang, voelt aan alsof je een paar seconden over een klinkerweg rijdt. Dat is puur slijtage waar ik inmiddels aan gewend was - oliepeil bleef immers goed. Nu moet er na ongeveer 250 kilometer toch wat olie bij om hem op een veilig niveau te houden.
Hoofdredacteur Pony Corral - Team Mustang Center Nederland
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Ervaring met Lecwec? Automaat 1996 V6

Bericht door Eric »

Volgens mij is jouw auto van modeljaar 1995. Dat is van belang als je de bak zou willen vervangen, want vanaf modeljaar 1996 zit er een ander type automaatbak in.
Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 05 jul, 2009 22:48
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Contacteer:

Re: Ervaring met Lecwec? Automaat 1996 V6

Bericht door Stefan »

Automaat toch laten repareren, heb nog een fles liggen in een ongeopende verzenddoos. Kan ik er iemand blij mee maken?
Hoofdredacteur Pony Corral - Team Mustang Center Nederland
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”