Welke volgorde??

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Mark1992
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 06 okt, 2019 08:00

Welke volgorde??

Bericht door Mark1992 »

Goedr dag alle

Hierbij mijn vraag hoe jullie het project aangepakt hebben
In welke vologrde en waarom en wie heeft er nog tips voor het beginnen??
Ik denk dat mij project 5/7 jaar gaat duren.
Ik denk zelf om het chassie en carosserie eerst te doen en dan ophanging en als laatste aandrijflijn omdat ik de motor en versnellings bak na revisie niet 5/7 jaar stil wil laten staan is dit een goede werk volgorde??

Mvg mark
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Welke volgorde??

Bericht door Gearz »

Ik denk dat de volgorde juist is Mark, ik zou je echter aanraden om eerst (of wellicht na het uit elkaar halen) een onkosten indicatie te maken van de te verwachten onkosten aangaande nieuw aan te schaffen onderdelen, spuitwerk, revisie werkzaamheden, uit te besteden werk wat je niet zelf kan etc. etc.
Al doende verkrijg je zo enigszins inzicht in wat het gaandeweg gaat kosten en voorkom je dat je daarop vastloopt.
Maak een duidelijk plan van hoe je het gaat aanpakken en nog belangrijker wat het eindresultaat moet gaan zijn, verdeel het plan in stukken en wijk daar niet van af totdat je klaar bent.
Geloof het of niet, de ervaring leert dat je er gemakkelijk minimaal 20% bovenop kunt tellen, "the devil is in the details".
Verlies je jezelf gaandeweg in allerlei upgrades, aanpassingen en andere afwijkingen van je plan, dan dreig je je in de details te verliezen, duurt je project langer en kost het vele malen meer of in het ergste geval, het eindigt als een gestrand project.

Afijn, laat je vooral niet afschrikken, geniet er van en bovenal veel succes, uiteindelijk is het meer dan de moeite waard om een droom tot leven te zien komen !

Michel

Afbeelding
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Mark1992
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 06 okt, 2019 08:00

Re: Welke volgorde??

Bericht door Mark1992 »

Haha ja klopt dat gedachte heb ik ook dat ik wss de helf duurder uitkom dat ik denk het zal geen show model worden maar hij moet wel goed zijn wil eerst alles opknappen en dan miss erna pas upgrades pakken komt het miss duurder uit op het laatst maar heb hem liever rijndend dan niet :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”