vraagje over plaatwerk

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
plaggenmanschaft
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 10 nov, 2019 13:37

vraagje over plaatwerk

Bericht door plaggenmanschaft »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het compleet vervangen van achterpanelen?
Ze zijn aardig rot en heb van meerdere mensen gehoord om het niet compleet te vervangen, maar gedeeltelijk nieuwe stukken erin te lassen.

Ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring over dit "probleem".

Image

Image

Greetings Harold
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door Swordfish79 »

jvdiest op dit forum heeft een hele achterkant opnieuw aan zijn 66 coupe gezet. Ik zou hem even een berichtje sturen.

Mij lijkt een compleet scherm vervangen makkelijker en minder werk dan overal stukken in lassen. Bij dat laatste heb je weer meer werk met strak zetten misschien. Aangezien plaat altijd gaat trekken met lassen.

grtz
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door arjanmustang »

Ik ben momenteel bezig met nieuwe (links en rechts) achterschermen te monteren op mijn Mustang. Het is een behoorlijk klusje om ze er netjes af te krijgen. Die van mij waren niet verrot, maar er zat wel dusdanig veel plamuur in (op sommige plekken letterlijk 1cm plamuur!) dat ik heb besloten om compleet nieuwe schermen te monteren. Heb je ook geen last van trekken enzo tijdens het inlassen van platen in de huidige schermen.

Afbeelding
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door Dakloos »

TIP:

Op Youtube staan onder "Brooklyn Pony" heel informatieve filmpjes over het passend maken van 65-66 Mustang repro plaatmateriaal waaronder ook quarterpanels. De beste man is een complete convertible met bijna alleen repro spul in elkaar aan het zetten. Machtig mooi om te zien hoe hij alles passend krijgt!
Laatst gewijzigd door Dakloos op wo 13 nov, 2019 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door JaCo »

Nieuw levert zeker wel een mooi strak eindresultaat.
Goed blijven passen en meten voordat je iets vastlast, bij mijn convertible was het veel meer pas en meetwerk dan bij mijn coupe.
Uiteindelijk kun je het beter maken dan ooit af fabriek.

Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
plaggenmanschaft
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 10 nov, 2019 13:37

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door plaggenmanschaft »

Bedankt voor de reacties!

Denk toch wel dat nieuwe delen een optie is.
Iemand nog een adres waar te halen?
Of zelf importeren via rockauto.com of iets?
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Zelf bestellen in de USA is een mogelijkheid.
Maar met zo'n groot pakket hoop je altijd maar dat het heelhuids aankomt in NL.
Kijk ook zeker even in de webshop van Adams Classic Cars.
Informeer ook even naar de project-korting die Adams heeft.
Natuurlijk ook via de andere Nederlandse Mustang parts dealers te bestellen, zoals Voorend, Moviecars enz enz
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door arjanmustang »

Ik heb mijn plaatwerk deels uit de VS laten komen, vooral tijdens dagen als black friday etc hebben ze wel leuke kortingen, verzenden is wel vrij duur, maar soms kan het wel ruimt uit. De achterschermen vanuit de VS laten komen (CJ pony) was te duur, volgens mij iets van 1000 dollar verzending per scherm.. :shock:
De kofferbak vloer en het plaatwerk waar de achterlichten inzitten is bij mij zonder schade vanuit de VS gekomen.

De achterschermen heb ik bij Voorend gehaald, was iets goedkoper als Adams (ik heb een paar maanden geleden bij Adams navraag gedaan over die project korting, maar die heeft hij niet meer, kon niet vanwege zijn nieuwe kassa systeem ofzoiets :?: . (Alleen als hij je wat beter kent/ vaker ziet/ vaak dingen besteld krijg je korting zei hij tegen mij).
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door saf1908 »

arjanmustang schreef: vr 15 nov, 2019 11:09 Ik heb mijn plaatwerk deels uit de VS laten komen, vooral tijdens dagen als black friday etc hebben ze wel leuke kortingen, verzenden is wel vrij duur, maar soms kan het wel ruimt uit. De achterschermen vanuit de VS laten komen (CJ pony) was te duur, volgens mij iets van 1000 dollar verzending per scherm.. :shock:
De kofferbak vloer en het plaatwerk waar de achterlichten inzitten is bij mij zonder schade vanuit de VS gekomen.

De achterschermen heb ik bij Voorend gehaald, was iets goedkoper als Adams (ik heb een paar maanden geleden bij Adams navraag gedaan over die project korting, maar die heeft hij niet meer, kon niet vanwege zijn nieuwe kassa systeem ofzoiets :?: . (Alleen als hij je wat beter kent/ vaker ziet/ vaak dingen besteld krijg je korting zei hij tegen mij).
Dat past dan geheel in lijn met zijn prijsstrategie.
Alle Amerikaanse dollarprijzen maal twee, en dan in euro’s in plaats van dollars.
Er zijn absoluut goedkopere adressen in Nederland (lees: Moviecars, Voorend en waarschijnlijk alle andere)...
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door Dakloos »

Mijn ervaring met genoemde leveranciers in Nederland is dat ze qua prijs niet zo heel veel van elkaar verschillen. Persoonlijk vind ik Voorend één groot voordeel hebben: voor 65-66 hebben ze werkelijk alles op voorraad!
En ja, je betaald ongeveer 2x de dollarprijs in euro's maar laat eens een motorkap of een spatscherm vanuit de VS deze kant opkomen. Voor een setje verdeler vervroegingsveertjes van $4 vroeg Summit bijna $40 verzendkosten :shock: .....dan betaal ik liever een tientje bij Voorend. Ander groot voordeel voor mij is dat ze maar op 10 minuten rijden zitten :D .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door saf1908 »

Dakloos schreef: vr 15 nov, 2019 22:54 Mijn ervaring met genoemde leveranciers in Nederland is dat ze qua prijs niet zo heel veel van elkaar verschillen. Persoonlijk vind ik Voorend één groot voordeel hebben: voor 65-66 hebben ze werkelijk alles op voorraad!
En ja, je betaald ongeveer 2x de dollarprijs in euro's maar laat eens een motorkap of een spatscherm vanuit de VS deze kant opkomen. Voor een setje verdeler vervroegingsveertjes van $4 vroeg Summit bijna $40 verzendkosten :shock: .....dan betaal ik liever een tientje bij Voorend. Ander groot voordeel voor mij is dat ze maar op 10 minuten rijden zitten :D .
Grote plaatwerkdelen zou ik niet weten, maar ik heb het meerdere keren meegemaakt dat Adams het dubbele vraagt t.o.v. Moviecars, wat voor mij weer dichterbij is.
De webshop van Adams is dan wel weer erg handig.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door JaCo »

Zoek eens bij RSB Mustang Parts https://www.rsb-parts.de/modell-1965/ka ... -lh?c=4282,

grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
plaggenmanschaft
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 10 nov, 2019 13:37

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door plaggenmanschaft »

Bedankt voor het meedenken allen!

Ga zeker ff kijken op verschillende site's en overwegen wat te doen.
maar ga wel nieuwe schermen proberen, lijkt me toch wel een goede optie zo te horen.

Greetz Harold
Gebruikersavatar
19Mustang66
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 10 jun, 2012 20:00
Locatie: IJsselstein

Re: vraagje over plaatwerk

Bericht door 19Mustang66 »

Hoi,
Ik heb zelf ook beide schermen vervangen.
Zie mijn post.
Het is een flinke klus, zeker het achteraf vertinnen. Wat ik je zeker kan adviseren. Maar het resultaat is ernaar. Plus dat je je minder druk hoeft te maken met lassen dat het plaatwerk krom trekt. Heb je meer last van met stukjes erin lassen.
Het is wel wat meer passen en meten. Maar achteraf kan je het strakker maken dan dat de ‘stang uit de fabriek kwam.
Succes maar vooral ook veel plezier!!
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”