Pinnetjes Grant stuur

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Pinnetjes Grant stuur

Bericht door Aron66 »

Paar jaar geleden heb ik een nieuwe adapter kit gekocht en deze gemonteerd voor mijn Grant stuur. Echter raken nu de pinnetjes die ervoor zorgen dat de knipperlichtschakelaar terugspringt weer de adapterplaat, dit was bij de vorige ook al gebeurd waardoor de plaat helemaal ingesleten was. Nu lees ik op een website dat je in dat geval de pinnetjes moet stellen. Een andere site meld dat je de pinnetjes moet buigen. Op weer een andere site staat dat je de stuurkolom iets naar boven moet zetten, waardoor er wat meer ruimte ontstaat. Iemand een idee wat de juiste oplossing is?

Aron
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Pinnetjes Grant stuur

Bericht door saf1908 »

Ik had dit ook bij mijn vorige Mustang met Grant stuur en Moviecars gaf aan dat je altijd problemen blijft houden met die pinnetjes. Dat je een tik/knik hoort als je ze wel behoudt. Hun advies was om ze er dus af te halen en handmatig je richtingaanwijzer uit te zetten...

Moet je dan wel aan denken omdat het anders gevaarlijk kan worden bij een kruising, maar je went er ook al snel aan moet ik zeggen.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Pinnetjes Grant stuur

Bericht door Swordfish79 »

Of een kwalitatief beter stuur kopen ;-)
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Pinnetjes Grant stuur

Bericht door Aron66 »

Swordfish79 schreef: do 28 mei, 2020 15:45 Of een kwalitatief beter stuur kopen ;-)
Aan zo'n antwoord heb ik wat!
Gebruikersavatar
351-V8-power
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 03 aug, 2006 20:04
Locatie: Scheveningen

Re: Pinnetjes Grant stuur

Bericht door 351-V8-power »

Aron66 schreef: vr 29 mei, 2020 15:37
Swordfish79 schreef: do 28 mei, 2020 15:45 Of een kwalitatief beter stuur kopen ;-)
Aan zo'n antwoord heb ik wat!
Waarschijnlijk niet maar een Grant stuur geeft wel vaker problemen.
Bij mijn Grant stuur werkte de claxon niet in de midden stand. Het draadje wat op de sleeping gesoldeerd was had het sleepcontact dusdanig beschadigd dat ik deze moest modificeren. Het draadje zat dus niet goed gemonteerd door Grant.
69 Grandé 351W Copper Flame
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”