Cilinderkop

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
yellowstang1968
Berichten: 222
Lid geworden op: zo 28 aug, 2011 19:07
Locatie: westland

Cilinderkop

Bericht door yellowstang1968 »

Na rijp beraad heb ik besloten mijn motor zelf uit elkaar te halen
Het probleem is olieverbruik
Na 500 km ruim een halve liter vind ik veel .Meedere keren open geweest met meerdere oplossingen.
Zoals meerdere keren nieuwe zuigerveren
Nieuwe zuigers nieuwe klepseals .
Nu heb ik het volgende aan de hand.
Ik heb er Edelbrock performer cilinderkoppen op zitten
Destijds nieuw aangeschaft.
Nu heb ik de tuimelaarbouten verwijderd .
En zie ik dat de gaten van deze bouten doorlopen en een open verbinding vormen met de boutgaten
Heeft iemand dit al eerder gezien.

Gr Johan Torn
Ford Mustang 1968

Peugeot 108 2015
Volkswagen Golf4 1999
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 470
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Cilinderkop

Bericht door richard66coupe »

Dat is wel erg veel olieverbruik.
Ik heb zo geen ervaring met edelbrock koppen maar bij vroege 302 koppen komen die boutgaten uit in het koel kanaal en staan dus met elkaar in verbinding. Daarom moet je ook iets van een threadsealer gebruiken daarvoor.
Je hebt al best veel gedaan om het op te lossen. Het enige wat mij zo te binnen schiet is een probleem met slecht afdichtende inlaat of een probleem met PCV/carterdamp afzuiging. Liep hij verder wel goed?
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Cilinderkop

Bericht door edgar »

Zuigerveren op maat gemaakt?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”