Wie kan mij helpen aan Candy Apple Red of weet een adres?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
mustangpage
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 31 okt, 2005 23:51
Locatie: Veelerveen Groningen
Contacteer:

Wie kan mij helpen aan Candy Apple Red of weet een adres?

Bericht door mustangpage »

Hallo mijn Fastback is Candyapple red had toen een pagina met de keur uit het Glasurit boek maar ben dat kwijt. Heb nog wel een blik verf staan van de spuiter.
Merk is Glasurit 2 komponenden ( is nummer 21 )
Op de sticker van het verfblik staat:

21 FD 5681 ROOD
900226

Mischien heb je er wat aan.
Is wel Mustang van '66 maar geloof dat in '67 niet is veranderd.
Groetjes en succes Hans...
'65 Convertible 289 vintage burgundy red X palomino
Gebruikersavatar
HenkMustang67
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 20 aug, 2004 21:31
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Wie kan mij helpen aan Candy Apple Red of weet een adres?

Bericht door HenkMustang67 »

Dit is mijn nummer 2K 5681 zit op mijn 67 Mustang
Henkie

Mustang 67 Coupe
Berlingo 2002
Suzuki GSX 1100F
Mini Bake 49 CC
[url=http://www.mijnalbum.nl/Album=M7B7WV8T]Hier wat foto's van mijn

Mustang[/url]
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Bericht door Kuupertie »

Sikkens colormap 408 E5
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re:

Bericht door JVR »

Bestaat deze shop en mogelijkheid nog want zoek dezelfde lakstift / kleur ?
pony-'68 schreef: do 01 jun, 2006 10:40 Ik heb een tijdje geleden bij "auto 5" ,dat is de autoshop van de GB en/of Carrefour winkels hier in Belgie, een lakstift gekocht van de kleur Candy-apple. Is een klein potje met een fijn borsteltje. Het is niet 100% maar het komt hééél dichtbij en voor een paar puntjes steenslag, zeker heel goed te gebruiken.
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re:

Bericht door JVR »

Bestaat deze shop en mogelijkheid nog want zoek dezelfde lakstift / kleur ?
pony-'68 schreef: do 01 jun, 2006 10:40 Ik heb een tijdje geleden bij "auto 5" ,dat is de autoshop van de GB en/of Carrefour winkels hier in Belgie, een lakstift gekocht van de kleur Candy-apple. Is een klein potje met een fijn borsteltje. Het is niet 100% maar het komt hééél dichtbij en voor een paar puntjes steenslag, zeker heel goed te gebruiken.
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Wie kan mij helpen aan Candy Apple Red of weet een adres?

Bericht door saf1908 »

Ligt het aan mij of is dit niet allemaal vrij omslachtig?

Ik heb vaker Mustangs gezien in “dezelfde kleur”, maar je zag gewoon verschil tussen de ene “silver blue metallic” en de andere.

Het is toch veel veiliger en makkelijker om met je eigen Mustang of een stuk plaatwerk naar een autolakbedrijf te rijden, exact jouw kleur te laten scannen en dan dit te laten maken terwijl je wacht.

Ik heb hier al een paar keer goede ervaringen mee gehad met JP Car Color in Roosendaal. Weten alles op het gebied van autolakken en de eigenaar heeft ook een klassieke Amerikaan.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Wie kan mij helpen aan Candy Apple Red of weet een adres?

Bericht door peer »

Inderdaad, als je op basis van 'Candy apple red' een lakstift besteld kom je vrijwel zeker met kleurverschil te zitten.
Is het de orginele lak (50 jaar oud) dan is die zeker verkleurd. Is die ooit herspoten, hoe weet je dan zeker of ze exact de orginele kleur gebruikt hebben.

Als ik bij een meeting ben en er staan 10 rode Mustangs zie ik vaak 15 verschillende rood tinten 🙄

Elk schadebedrijf/spuiterij heeft hier een apparaatje voor om de juiste kleur te bepalen.
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re: Wie kan mij helpen aan Candy Apple Red of weet een adres?

Bericht door JVR »

Auto is niet meer in de originele oude lak van 50 jaar geleden maar in Amerika een keer overgespoten.
Zal hier in de regio Rotterdam is naar een goede Spuiterij rijden. Heb recent nog wel een stuk van de kofferbak laten spuiten maar contact en werkzaamheden verliepen niet goed dus dit adres wil / kan ik niet meer gebruiken. Learning All the time

peer schreef: za 02 mei, 2020 10:51 Inderdaad, als je op basis van 'Candy apple red' een lakstift besteld kom je vrijwel zeker met kleurverschil te zitten.
Is het de orginele lak (50 jaar oud) dan is die zeker verkleurd. Is die ooit herspoten, hoe weet je dan zeker of ze exact de orginele kleur gebruikt hebben.

Als ik bij een meeting ben en er staan 10 rode Mustangs zie ik vaak 15 verschillende rood tinten 🙄

Elk schadebedrijf/spuiterij heeft hier een apparaatje voor om de juiste kleur te bepalen.
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re: Wie kan mij helpen aan Candy Apple Red of weet een adres?

Bericht door JVR »

Het is gelukt en ondertussen al gebruikt dus topic mag gesloten worden.
JVR schreef: za 02 mei, 2020 10:57 Auto is niet meer in de originele oude lak van 50 jaar geleden maar in Amerika een keer overgespoten.
Zal hier in de regio Rotterdam is naar een goede Spuiterij rijden. Heb recent nog wel een stuk van de kofferbak laten spuiten maar contact en werkzaamheden verliepen niet goed dus dit adres wil / kan ik niet meer gebruiken. Learning All the time

peer schreef: za 02 mei, 2020 10:51 Inderdaad, als je op basis van 'Candy apple red' een lakstift besteld kom je vrijwel zeker met kleurverschil te zitten.
Is het de orginele lak (50 jaar oud) dan is die zeker verkleurd. Is die ooit herspoten, hoe weet je dan zeker of ze exact de orginele kleur gebruikt hebben.

Als ik bij een meeting ben en er staan 10 rode Mustangs zie ik vaak 15 verschillende rood tinten 🙄

Elk schadebedrijf/spuiterij heeft hier een apparaatje voor om de juiste kleur te bepalen.
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”