Wie kan mij helpen aan Candy Apple Red of weet een adres?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Foxy-Mustang
Berichten: 203
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 23:45
Locatie: Capelle aan den IJssel

Wie kan mij helpen aan Candy Apple Red of weet een adres?

Bericht door Foxy-Mustang »

Ik weet niet wat jullie ervaring is, maar zodra ik bij een lakleverancier vraag of ze de kleur Candy Apple Red uit 1967 voor mij kunnen mengen roepen ze allemaal dat hun mengcomputer deze kleur niet meer kent, omdat hij te oud is. De kleur scannen willen ze wel, maar ze kunnen dan niet de garantie geven dat het echt de juiste kleur is. Weten jullie wellicht een adres dat ik nog eens kan bellen? Liefst in de omgeving van Rotterdam. Of misschien heeft iemand nog een restantje staan waar ik wat van kan gebruiken: ik heb maar een heel klein beetje lak nodig voor het bijwerken van steenslag.
ramon
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 10 okt, 2004 17:27

Bericht door ramon »

ramon
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 10 okt, 2004 17:27

Bericht door ramon »

Gebruikersavatar
1970MustangL6
Berichten: 403
Lid geworden op: di 14 feb, 2006 21:54
Locatie: Bladel

Bericht door 1970MustangL6 »

ramon, hier hebben andere ( ik ) ook nog eens iets aan
Bart


"What's so nice about driving a Mustang?" Is a question for the one who will never know.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Bericht door edgar »

Ik denk dat ze beter de lak even kunnen opmeten en die kleur namaken. Dat is nauwkeuriger dan naar een monitortje kijken, want monitoren wijken heel erg af (zelfs als je twee dezelfde schermen uit de doos haalt en naast elkaar zet). Ook ik zie bij die kleuren geen receptuur staan, dus een painter zal hier ook weining mee kunnen. Maar voor de rest is het wel een goede site om een kleurindruk te krijgen.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
BenDover
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 04 aug, 2004 09:53

Bericht door BenDover »

In Nederland kun je de kleur bestellen via het Nexa kleursysteem
Het bedrijf waar ik het vandaan had is Breedveld te Gorinchem.
website: www.spectrumverf.nl

Candy Apple Red heeft voor dat jaar code "T"

Het was toen wel even zoeken in de computer, als je net iemand heb die geen zin heeft zal die het niet vinden.

Nexa Nederland:
Netherlands - Nexa Autocolor Local Company
Nexa Autocolor Holland B.V.
Copernicusstraat 10
6604 CR Wijchen
Nederland
Tel: +31 24 6424977
Fax: +31 24 6419110
Laatst gewijzigd door BenDover op wo 31 mei, 2006 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johnvanschoubroek
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
Locatie: Lochristi
Contacteer:

Bericht door Johnvanschoubroek »

Ik heb nog candy apple red staat maar van suzuki ik heb eens een '99 bandit (staat nog te koop voor 2750€) compleet herspoten en die was candy apple red, misschien dat de kleur hetzelfde is misschien ook niet, maar waar ik naar toe wil is dat het kleur bestaat uit drie lagen verf, eerst een witte laag daarover wordt een zilvergrijze laag gezet en dan pas de candy apple red laag en als laatste een laag vernis,
het nadeel hieraan is dat je een grote kans hebt op kleur verschil met de niet herspoten delen.
Als ik een stuk van de wagen heb (lieft iets kleins bv tankdeksel ofzo) dat in het gewenste kleur zit kan ik dat altijd laten namaken, geen probleem!!!
Aleen ik woon in België bij gent, of je kan het eventueel via de post doen.
Laat maar iets weten.

Groeten John

Afbeelding

Afbeelding
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Gebruikersavatar
PoisonIvy66
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
Locatie: Noord Brabant

Bericht door PoisonIvy66 »

Ik heb een tijd geleden eens gekeken op www.sikkens.nl
Daar vond ik toen een volledig recept voor ivy green. Misschien kun je daar candy apple red vinden.

succes,

Roel
...Happiness is the road...
ramon
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 10 okt, 2004 17:27

Bericht door ramon »

he egar
er staat een code bij de kleuren en als je die opgeeft dan is dat de mengcode en heb die kleur .
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Bericht door edgar »

ramon schreef:he egar
er staat een code bij de kleuren en als je die opgeeft dan is dat de mengcode en heb die kleur .
Ja, stom. Nu zie ik het ook. Excuus. Heb er de vorige keer denk ik overheen gekeken. Ik maar klikken op de kleurtjes, en er gebeurde maar niks. Maar goed, het kan ook aan de afbijt van Ton liggen. Misschien had ik een raampje moeten open zetten.

Is het nog mogelijk om de amerikaanse verf te krijgen? Zou best wel een lakstiftje of zo willen hebben met verf die niet invreet op de bestaande lak.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Nicov.dr.Klok
Berichten: 2854
Lid geworden op: di 13 jul, 2004 20:27
Locatie: Dat weet ik wel

Bericht door Nicov.dr.Klok »

@Is het nog mogelijk om de amerikaanse verf te krijgen?
Dat zou echt mooi zijn dan hoef je een auto ook niet helemaal meer kaal te maken als je hem wilt overspuiten.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Gebruikersavatar
pony-'68
Berichten: 37
Lid geworden op: za 29 mei, 2004 10:00
Locatie: Lanaken

Bericht door pony-'68 »

Ik heb een tijdje geleden bij "auto 5" ,dat is de autoshop van de GB en/of Carrefour winkels hier in Belgie, een lakstift gekocht van de kleur Candy-apple. Is een klein potje met een fijn borsteltje. Het is niet 100% maar het komt hééél dichtbij en voor een paar puntjes steenslag, zeker heel goed te gebruiken.
If God had an engine, He would

sound like a Mustang
ramon
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 10 okt, 2004 17:27

Bericht door ramon »

waarom de amerikaanse lak van vroeger ????? De lakken van nu zijn veeeeeeeeeeeeel beter en je hoeft je auto ook niet kaal te maken want met de speciale coatings van nu kan hem gewoon over spuiten . Maar kaal maken is wel de beste optie want dan weet je wat je hebt. Ik laat allees stralen en het plaatmatriaal doe ik alltijd met vliegtuigafbijt.
Ik zal jullie het wel laten zien want ik ben net begonnen met en 68 coupe
Gebruikersavatar
Foxy-Mustang
Berichten: 203
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 23:45
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Foxy-Mustang »

Vandaag ben ik dus naar Breedveld (Spectrum) in Gorinchem geweest. Op de kleurkaart van Ramon zag ik de naam PPG Coatings staan en die naam kwam ik dus ook tegen op de website van Spectrum.
Zij hadden de kleur daar zo in de computer staan en hebben hem voor mij gemengd en in een spuitbus gedaan voor 19 euro.

Thanks Ramon & Ben!
Marcel
ramon
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 10 okt, 2004 17:27

Bericht door ramon »

mooi mooi mooi
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”