Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P15

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Oldtimer regeling op de tocht... FEHAC Enquete P11

Bericht door Ghost Rider »

Milieu... het groene kwaad waar mee we alles op de burger af geschreven kan worden !
Ik werk zelf in o.a. de witgoed sector, als je ziet wat daar voor een ellende veroorzaakt word het "milieu zuinige" wassen e.d. is het schrijnend.
Dat zie je ook hier weer, we laten een ballonetjes op... met daar op milieu. Maar als puntje bij paaltje komt staat er met koeieletters centjes op.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Ton BlingBling
Adverteerder
Berichten: 2839
Lid geworden op: di 28 nov, 2006 16:46
Locatie: Regio Rotterdam & Regio Los Angeles .
Contacteer:

Re: Oldtimer regeling op de tocht... FEHAC Enquete P11

Bericht door Ton BlingBling »

Vergeet niet dat het in akkoord overleg met de oldtimer belangen organisatie's is behaald .

De meeste (99%) dagelijkse gebrukte oldtimers rijden op lpg en diesel juist daarom valt deze in de shit is wel te begrijpen dat deze nu belast worden.
Blijft wel dat er duizenden liefhebbers nu in de zware problemen zitten , Klote regering :( .
Laatst gewijzigd door Ton BlingBling op do 25 apr, 2013 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Oldtimer regeling op de tocht... FEHAC Enquete P11

Bericht door mustang66coupe »

Ik had mijn eerste oldtimer (69 charger) al voor de vrijstelling van MRB.

Toen de vrijstelling van MRB er kwam en ik ging bellen over de regels over LPG vroegen ze me waarom ik dat wilde?
Ik natuurlijk voor het goedkope maar voor den haag had de reden de schonere brandstof voldoende moeten zijn.
Vrijstelling met LPG stond eigenlijk al gelijk ter discussie en was voor mij toen de reden het niet te doen.
Het werd toen dus inderdaad al ontmoedigd
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1

Bericht door Mustangflip »

De meeste (99%) dagelijkse gebrukte oldtimers rijden op lpg en diesel juist daarom valt deze in de shit is wel te begrijpen dat deze nu belast worden.
Blijft wel dat er duizenden liefhebbers nu in de zware problemen zitten , Klote regering .
Ik vind het nog wel een discussie waard of dit wel de schuld is van de regering. Vanzelfsprekend zijn de heren en dames in Den Haag degenen die het beleid bepalen maar hebben we niet zelf hiervoor gekozen? En niet te vergeten grijpen ze nu in op een gat in de wet waardoor we allemaal benadeeld werden en een kleine groep er met de voordelen van aan de haal gingen. Ook hebben we allemaal gezellig staan toe te kijken toen alles rustig aan om zeep werd geholpen en hielden maar onze mond dicht omdat de portemonnee werd gevuld. Nu het zichzelf omdraait gaat iedereen in ene moord en brand schreeuwen en krijgt men in Den Haag de wind van voren met vanwege soort maatregels. Maar ik denk dat het slim is om niet te vergeten dat we dit zelf over ons heen hebben laten komen en dat we nu met zijn allen op de blaren moeten zitten. Deze regeling die nu eruit is gekomen lijkt me van alle kwade toch de beste oplossing om een zo breed mogelijk draagvlak te creeren en diegene te benadelen die er misbruik (handig gebruik)van hebben gemaakt. Om de regering de schuld te geven van het gat in de wet te dichten kan je klote noemen maar ik vind het niet meer als eerlijk en logisch. Wijzen naar Den haag is altijd de makkelijkste weg.

Just weer 2 cents...

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1

Bericht door 1967coupe »

IK ontloop wel en niet de dans, de mustang is van 67 dus dat is geen probleem.

Alleen heb ik een 78 dodge bus voor mijn handel op beurzen ed. Op LPG en ik gebruik hem vrijwel alleen voor de meetings. 4 jaar schorsen is geen optie. Dan moet ik hem op de zaak zetten. zal dan nog wel meevallen hoop ik.
De schuldige in mijn ogen?? De regering, misschien niet deze maar dan wel degene die de oude regeling heeft bedacht. Toekomstvisie heet zoiets toch??

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
frankpost
Berichten: 2627
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 17:09
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1

Bericht door frankpost »

De reden van de MRB verandering komt puur uit het moeten schrapen naar geld om de staatsschuld te verminderen. En ik zie mezelf niet schuldig aan die staatsschuld. Dat zie ik toch echt als een falende overheid over de jaren heen, en hebzuchtige banken fondsen en andere instanties. Neem ook bijv. huurverhoging, elk jaar maar weer, dat betekent dus dat de huur van het hok waar ik nu in woon over 20jr compleet niet in verhouding staat tot de woning. Lonen blijven hetzelfde, alles word duurder... elk weldenkend mens die kan daaruit opmaken dat dat ooit WEER fout gaat, alles word dan zo duur dat mensen nauwelijks nog iets kunnen betalen en dan gaat de economie vanzelf weer op zn gat. Ik zie het daarom nog wel een stukje slechter gaan in de (nabije) toekomst dan het nu al gaat.
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1

Bericht door lee iacoca »

1967coupe schreef:IK ontloop wel en niet de dans, de mustang is van 67 dus dat is geen probleem.

Alleen heb ik een 78 dodge bus voor mijn handel op beurzen ed. Op LPG en ik gebruik hem vrijwel alleen voor de meetings. 4 jaar schorsen is geen optie. Dan moet ik hem op de zaak zetten. zal dan nog wel meevallen hoop ik.
De schuldige in mijn ogen?? De regering, misschien niet deze maar dan wel degene die de oude regeling heeft bedacht. Toekomstvisie heet zoiets toch??

Gr
Rene
Gas eruit halen voor de komende 4 jaar.
En in de wintermaanden de handel maar via het internet.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Gebruikersavatar
Nicov.dr.Klok
Berichten: 2854
Lid geworden op: di 13 jul, 2004 20:27
Locatie: Dat weet ik wel

Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Oké,omdat ik op LPG rijdt met beide auto,s ben ik dus geen liefhebber maar al jaren een parasiet in de ogen van velen hier :oops:
Dat LPG voor velen een keus is tussen rijden of stilstaan telt dus ook niet!
En omdat ik op LPG rijdt maak ik dus veel kilometers,en daarom is het wel goed dat ik nu ook eens voor de kosten opdraai :evil:
Ook mag ik niet zeggen dat velen hier aardige zelfkikkers zijn,omdat hun auto nu vrijgesteld blijft.
Wat ik met mijn geld doe en hoe ik daar mijn hobby mee in stand houd zijn mijn eigen zaken.
Dat ik dan ook nog solidair ben met de andere liefhebbers was zeker op dit forum tot ongeveer 2 a3 jaar geleden heel normaal(waar blijft de tijd).
Maar goed ik heb dan ook heel lang en hard moeten werken om op te bouwen wat ik nu heb(mijn ouders hebben mij nooit kunnen sponsoren),en mag dat nu door die kutregering laten afpakken.
Maar ik ben blij dat jullie zo tevreden zijn met jezelf.(dit geld net voor iedereen,maar wie de schoen past,likt mijn reet)
I will rest mi case!!
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1

Bericht door 1967coupe »

Ja das een leuke, op gas heb ik een verbruik van 1 op 4. Dat zal op benzine 1 op 5 worden. Leuk ritje even naar België of Duitsland........
Afgelopen winter erg weinig verkocht dus dat loopt niet zo hard.

Bedankt voor het meedenken

Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1

Bericht door Mustangflip »

Nico,

Ik ben niet uit op een langdurige discussie of ed maar ik vind toch dat je de zaak behoorlijk overdrijft en alleen leest wat je wilt lezen en bovendien met stellingen komt die nergens over gaan. Ik hoop dat het je emoties zijn en dat je in het dagelijkse leven wat genuanceerder bent.

Ik en niemand hier bepaald hoe jij met je geld moet omgaan en met je hobby. En een parasiet ben je zeker al niet genoemd, dat maak je er zelf van. Maar vanuit een logische denkwijze lijkt het me toch heel aannemelijk als ik en anderen zeggen dat je het beste je hobby kan uitvoeren met geld wat je over hebt. Als er dan situaties veranderen dan zit je dus niet in de problemen zoals nu of hoef je jezelf er in ieder geval niet zo idioot druk om te maken. Doordat je tegen je financiele marge aan hebt gezeten en je nu dus waarschijnlijk de klos bent snap ik gerust dat je dat niet leuk vind. Maar niet lullig bedoeld. Dat is nu eenmaal niet mijn probleem!. Dat is jouw keuze geweest en dus niet de mijne. Verwacht dan ook niet dat ik me daarom druk ga maken omdat jij anders met je financieen omgaat als ik. En dan is het zeker ook niet nodig om hier met woorden te gaan strooien die nergens over gaan omdat jij nu eenmaal de grens hebt opgezocht van je portemonne en verloren hebt met de nieuwe regeling.

En even voor jouw info. Ook ik heb geen cent van mijn ouders gekregen en werk hard genoeg voor mijn centen. En zo zullen hier velen wezen. Dus die vlieger gaat helaas niet op en medelijden krijg je er niet door. Het enige wat ik wel van mijn ouders heb meegekregen is financiele bewustheid waardoor ik nu geen probleem heb of zou hebben gehad als ik MRB had moeten betalen.

Ik ben en wil gerust solidair zijn met mede liefhebbers. Maar als mede liefhebbers in mijn ogen zelf het gat hebben gegraven door een andere denkwijze over hun centen en daarbij dankbaar gebruik hebben gemaakt van regelingen die eigenlijk niet zo bedoeld waren houd het daarna snel voor me op. Zeker als ze nieteens normaal kunnen reageren op een forum.

Ik lik je reet. Ik ben tevreden met mezelf en met deze regeling.

Kusje zelfkikker.
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
drietakt
Donateur 2012
Berichten: 147
Lid geworden op: za 14 mei, 2011 20:00
Locatie: leeuwarden

Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1

Bericht door drietakt »

hoe ik het zie
nederlands geld gaat over de hele wereld voor allerlei projecten,schooltje hier,ziekenhuisje daar,nieuwe wegen ergens anders,milieu subsidies in allerlei opkomende landen.
dan nog al het geld om het eu circus in stand te houden,niet te vergeten de bodemloze put die ze ontwikkelingshulp noemen en waarvan 80 % niet op de juiste plaats aankomt.
geld naar griekenland ,spanje en de rest waar oa voetbalclubs mee gesponsord worden.
ook nog de vele projecten in nederland zelf waar soms belachelijk veel geld mee verknoeit word.
er kan niet iets in de wereld aan de hand zijn of er staat wel een of andere wereldverbeteraar (minister)klaar om het geld van de inwoners van nederland uit te geven.
het geld moet links of rechtsom toch uit onze zakken komen, het maakt mij geen donder uit hoe, ze nemen het toch wel.
kunnen wij mekaar wel in de haren vliegen maar dat help niemand,we komen allen wel aan de beurt.
het doen alleen pijn als je beurt nu is
Ammy
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 05 sep, 2012 15:23
Locatie: Neerpelt

Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1

Bericht door Ammy »

Ik moet zeggen dat dit wel erg heftige emoties oproept bij iedereen.
Naar mijn mening zou het een stuk fijner zijn als we niet het spelletje wie is de 'eikel' zouden spelen om iets waar niemand hier echt invloed op heeft kunnen hebben.

Ik woon in België dus deze regeling heeft mij niet getroffen ben ik nu ook egoistisch als ik al jaren roep dat sommige dingen naar mijn visie in België beter zijn.
En zijn alle Belgen die roepen dat alles in Belgie naar de kl*te gaat verwend?

Laten we eerlijk met elkaar zijn, je kan nooit iets zwart of wit zien, er zijn altijd grijstinten in het spel. Natuurlijk is het fijn als je zelf er goed uit komt met de regeling en daar mag je van mij gerust een vreugde dansje om maken maar omdat zij die hieruit winnen blij zijn betekend het niet dat ze door blij te zijn voor zichzelf het niet minder fijn voor anderen kunnen vinden. Als je een paar 1000 euro van de loterij wint ben je toch ook blij maar neemt dat niet weg dat je het jammer kan vinden dat een van je vrienden juist helemaal niets heeft gewonnen?

Zo is het hier ook zoals ik het zie, vingers wijzen is nergens voor nodig en maakt het er niet aangenamer op.
De Nederlandse overheid is nu niet bepaald toekomst gericht bezig, ze denken enkel aan het 'nu'. nu moet dat gat in de begroting gedicht worden en wat er over een paar jaar spaak loopt zien we dan wel weer. Dit is een beetje de schuld van ons politieke systeem, ze kunnen geen lange termijn oplossingen maken omdat daar vaak op korte termijn negatieve gevolgen van zijn of niet voelbare gevolgen, dit zorgt er op zijn beurt weer voor dat ze in de volgende verkiezingsronde hun overhand aan stemmen kwijt raken en laten we eerlijk zijn dat willen de meeste niet, tenzij ze graag oppositietje willen spelen, een makkelijkere rol waar sommige partijen gewoon graag in blijven steken.

Dit is niet meer of minder dan korte termijn geld graaien, er is niet fatsoenlijk onderzocht welke andere negatieve gevolgen dit zou kunnen hebben op de algehele economie zoals verminderde handel in oudere wagens, minder accijnzen die kunnen worden geind omdat mensen noodgedwongen hun hobby beeindigen, verminderde werkgelegenheid voor garages etc etc.

Aan al die worden getroffen, sorry het is en blijft kut en tuurlijk voelen we hier met jullie mee maar aan al die gespaard blijven hoera samen hebben we toch een beetje gewonnen want het had altijd veel erger gekund en als je voor de keuze van twee evils staat ben je toch altijd een beetje blij als de lesser evil als winnaar uit de bus komt, niet dan?
1969 Grabber Blue Shelby GT350
Black Audi Q5 3.0 Diesel
Gebruikersavatar
canvas
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 07:35
Locatie: Midden Limburg

Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1

Bericht door canvas »

Het blijven spannende tijden, probeer mij los te houden van de discussies maar het is wel bitter voor veel mensen.
De laatste bekendmaking van FEHAC.

http://www.fehac.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

2d staat er nu bij, dat is een nieuwe.
2d. personenwagens op LPG waarbij binnen 1jaar na Datum Eerste Toelating LPG is ingebouwd, tellen als benzine-auto's. (Maar dit zullen er geen zijn)

Ik heb vanmorgen contact opgenomen met de RDW maar omdat de auto 10 jaar heeft geslapen kunnen ze mij niet meer vertellen of er vanaf 1979 al gas in ligt, hij is opnieuw gekeurd bij de RDW in 2004 met gas in en kunnen niet meer zien of dit ook het geval was voor 1994.

Echter kan de belastingdienst voor auto's (0800 0749) mij wel vertellen dat de auto al in 1979 al op LPG liep. dus binnen het jaar van DET. en dus treed (Moet wel nog door de kamer) regel 2 d in werking, zijnde kwart tarief.

Heel, heeeeel misschien en ik hoop ook voor andere hebben wij nog een beetje geluk.
Voor de rest it's sucks.
Ik heb 2 mustangs (1979 en 1981) toyota (1973) Camper (1986- Diesel)

Tegenover iedere auto staat een normale auto waar ik al MBR voor betaal, en nee ik ben geen veelverdiener heb voor alles gewoon moeten werken (en de vrouw ook)

Gr Paul
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1

Bericht door Big_fun_58 »

Ammy schreef:Aan al die worden getroffen, sorry het is en blijft kut en tuurlijk voelen we hier met jullie mee maar aan al die gespaard blijven hoera samen hebben we toch een beetje gewonnen want het had altijd veel erger gekund en als je voor de keuze van twee evils staat ben je toch altijd een beetje blij als de lesser evil als winnaar uit de bus komt, niet dan?
Ik ga er geen woorden aan vuil maken (zeker niet aan politiek geneuzel) maar hier ben ik het wel mee eens. :wink:
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1

Bericht door 78ghiaT5 »

+1 Frank.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”