opwarming van de aarde scam?

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

opwarming van de aarde scam?

Bericht door mustang66coupe »

Buiten de mustang heb ik nog meer interesses en hobby's :mrgreen:

Ik houd me ook bezig met vrijheid van meningsuiting en interessante complot theorieen.
De opwarming van de aarde houd ik me niet veel mee bezig maar is wel passend voor dit forum. Er wordt ons immers schuld aangepraat over de vuile auto's die we rijden en de schade die we aan het milieu veroorzaken.

Ik vind het belangrijk dat er ook andere deskundigen zijn die een andere mening hebben die we niet horen als we alleen tv kijken en de krant lezen. Je kan je afvragen waarom dat is.
Mijn ervaring, als je ergens geen vragen over mag stellen of fatsoenlijke discussie over mag hebben dan heeft men geen (genoeg) bewijs.
Er zijn 2 belangrijke stellingen bij de mensen die de waarheid zoeken.
1. Truth fears no investigation
2. whitout freedom of speech there is no freedom

Hier een voorbeeld fimpje die de andere kant van het verhaal verteld.

https://www.youtube.com/watch?v=l1xMuE9brkc
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1806
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Big_fun_58 »

Je moet wel erg onder een steen leven om niet te zien dat we met zijn allen bezig zijn deze aarde naar zijn grootje te helpen maar ik ben het eens dat dit niet alleen de schuld is van onze oldtimers of alleen van het wagenpark. Zolang er met "Angst" gigantisch veel geld te verdienen is zullen er altijd aasgieren zijn die daarop inspringen. En dan zijn mensen zoals die Rotshields wel de laatste die ik zou vertrouwen... :mrgreen:
En dan heb ik het niet eens over die op hun eigen ego geilende wethoudertjes met "hun" mooie oplossingen....
Enfin, kan een leuke discussie worden... :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Mack »

mustang66coupe schreef: vr 15 dec, 2017 12:50 Ik vind het belangrijk dat er ook andere deskundigen zijn die een andere mening hebben die we niet horen als we alleen tv kijken en de krant lezen. Je kan je afvragen waarom dat is.
Dat is niet zo moeilijk. Die "deskundigen" met "andere meningen" zijn veelal Russen en andere groepen en mogendheden die baat hebben bij het verdelen van het westen en het aanjakkeren van protest om normale beleidsprocessen te forceren.

Alles in twijfel trekken wat de "gevestigde orde" zegt, is heel erg makkelijk en dom. Deze materie is veel te ingewikkeld voor ons simpele zielen om te begrijpen. Dat is iets voor wetenschappers die er hun leven aan wijden, en zelfs die weten maar een stukje. Dit ga je niet met Youtube-filmpjes bewijzen, en je kunt het er ook niet mee in twijfel trekken.

In Amerika geloofden veel mensen die onzin, kijk wat het ze heeft gebracht. Heel het land in puin en de wereld lacht ze uit. In California hebben ze bosbranden in de winter en een president die klimaatopwarming ontkent. En nu kom jij hier met hetzelfde spul.

Dat het klimaat verandert en het weer extremer wordt, is simpelweg niet te ontkennen. Dat CO2-uitstoot van de mensheid afgelopen 100 jaar hier een aandeel in heeft, is ook niet te ontkennen. Of we daadwerkelijk in staat zijn klimaatverandering te verminderen door nu allemaal elektrische auto's te rijden en zuiniger te leven, daar valt over te discussieren.

Persoonlijk vind ik dat we CO2-uitstoot moeten terugbrengen, en dat we moeten beginnen met grootverbruikers: industrie. En wereldwijd. Een paar Mustangs gaan geen verschil maken, maar ik vind wel dat nieuwe Mustangs beter voor het milieu moeten zijn dan oude (en dat is niet alleen CO2-uitstoot).

Dit hoort bovendien al helemaal niet thuis op een Mustangforum.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door mustang66coupe »

Mack,

1.Ik heb geen rus aan het woord gehoord.
2.voor iemand die ons simpele zielen noemt heb jij wel een professionele mening die volgens jou waar is.
3. dit is koffiekorner dus daar hoort deze discussie wel thuis, zeker omdat ook onze hobby betreft.
4. ik beweer ook geen bewijs te leveren alleen een ander kant van het verhaal wat je zelden tot nooit hoort.

Je reageert als een typische propagandist die schreeuwt en beledigt zonder enige vorm van bewijs van jou kant uit te geven.

Deze topic was ook niet bedoeld om een discussie over de opwarming van de aarde te voeren omdat de kans dat hier een expert daarin op het forum zit heel erg klein is.
Maar dus dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zitten en gehoord mogen worden.

En ik als iemand die zich een beetje met wereld geschiedenis bezig houdt is erg benieuwd naar jouw bewijs dat de russen overal achter zitten.
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1527
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door grandmaster n »

Stond laatst een stukje in de krant over CO-2 uitstoot in Nederland. Bleek dat de natuur de grootste vervuiler was, voornamelijk door rottende vegetatie in veengebieden....

gr
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Leo »

Mack schreef: vr 15 dec, 2017 15:40
mustang66coupe schreef: vr 15 dec, 2017 12:50 Ik vind het belangrijk dat er ook andere deskundigen zijn die een andere mening hebben die we niet horen als we alleen tv kijken en de krant lezen. Je kan je afvragen waarom dat is.
Dat is niet zo moeilijk. Die "deskundigen" met "andere meningen" zijn veelal Russen en andere groepen en mogendheden die baat hebben bij het verdelen van het westen en het aanjakkeren van protest om normale beleidsprocessen te forceren.

Alles in twijfel trekken wat de "gevestigde orde" zegt, is heel erg makkelijk en dom. Deze materie is veel te ingewikkeld voor ons simpele zielen om te begrijpen. Dat is iets voor wetenschappers die er hun leven aan wijden, en zelfs die weten maar een stukje. Dit ga je niet met Youtube-filmpjes bewijzen, en je kunt het er ook niet mee in twijfel trekken.

In Amerika geloofden veel mensen die onzin, kijk wat het ze heeft gebracht. Heel het land in puin en de wereld lacht ze uit. In California hebben ze bosbranden in de winter en een president die klimaatopwarming ontkent. En nu kom jij hier met hetzelfde spul.

Dat het klimaat verandert en het weer extremer wordt, is simpelweg niet te ontkennen. Dat CO2-uitstoot van de mensheid afgelopen 100 jaar hier een aandeel in heeft, is ook niet te ontkennen. Of we daadwerkelijk in staat zijn klimaatverandering te verminderen door nu allemaal elektrische auto's te rijden en zuiniger te leven, daar valt over te discussieren.

Persoonlijk vind ik dat we CO2-uitstoot moeten terugbrengen, en dat we moeten beginnen met grootverbruikers: industrie. En wereldwijd. Een paar Mustangs gaan geen verschil maken, maar ik vind wel dat nieuwe Mustangs beter voor het milieu moeten zijn dan oude (en dat is niet alleen CO2-uitstoot).

Dit hoort bovendien al helemaal niet thuis op een Mustangforum.
Mack van Ford Mustangs heb je meer verstand dan van CO2.
CO2 is een uitstekend goedje alle glastuinders kopen het om de planten beter te laten groeien.
Lees de Nederlander Gert-J van Ulzen op twitter en verdiep je er eens in..
In Duitsland betalen de consumenten van elke € 1 marktprijs € 5,40 erbij om de groene subsidies (windenergie etc ) te financieren.
Door die gekkies in NL (groen links, sp , pvda ) en in EUROPA betalen wij een boete op de cO2 uitstoot en exorbitante extra belastingen op onze hobby.
Hoe schoner des te beter... maar om elektrisch auto's te gaan bevoordelen over bijv V8 motoren is POLITIEK
Overigens is het niet waar dat de aarde opwarmt , hij koelt op dit moment weer af. In 1920 en 1980 was het extreem koud. en in 1940 en 2010 wat warmer t.o.v. 100 jaars gemiddelde... ijsbergen groeien nu snel.
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Eric »

Leo schreef: vr 15 dec, 2017 17:52Door die gekkies in NL (groen links, sp , pvda )
Vergeet de gekkies van VVD, CDA, D66 en CU niet. Die zijn net zo erg en zijn er samen verantwoordelijk voor dat we de komende jaren met z'n allen 10 miljard per jaar over de balk gaan smijten aan grotendeels nutteloze maatregelen.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Mack »

Ik kan een heleboel zeggen maar ik ga geen discussie starten. Don't feed the trolls.
When a story that a community believes is proved fake by outsiders, belief in it becomes an article of faith, a litmus test of one's adherence to that community's idiosyncratic worldview. The two sides will perceive that they have no common ground or understanding of truth, and the story becomes an even more potent signal of identity and catalyst of discord.
But if you think the posting is really about proclaiming identity, ignore it. Don't amplify its value by arguing. And if you must say something, here a private message is really better -- you can convey your disapproval without providing the public display of discord that just strengthens their signal.
http://edition.cnn.com/2016/11/20/opini ... index.html
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Gearz »

mustang66coupe schreef: vr 15 dec, 2017 12:50 Ik vind het belangrijk dat er ook andere deskundigen zijn die een andere mening hebben die we niet horen als we alleen tv kijken en de krant lezen. Je kan je afvragen waarom dat is.
Dat kun je je inderdaad afvragen maar is dat erg relevant ? Zeker temeer dat natuurlijk 101 redenen kunnen zijn, één daarvan zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat het hier geen "deskundigen" betreft maar doemdenkers die hun filosofisch zolderkamer scenario aan de wereld willen opdringen ter ere van hun eigen aandachtsbehoefte.
mustang66coupe schreef: vr 15 dec, 2017 12:50 Hier een voorbeeld fimpje die de andere kant van het verhaal verteld.
Dit filmpje verteld alles behalve "de andere kant van het verhaal" , dit filmpje is enkel een opsomming en aanéénschakeling van complete niet relevante, niet onderbouwde en ongefundeerde conspiracy nonsens van notabene een man die in vele van zijn andere filmpjes "bewijst" dat de maan hol is van binnen en dat zich daar een basis van reptielen bevind, dat de aarde plat is, dat de aarde geleid wordt door proxy leiders, false flag bullshit etc. etc. lijkt mij niet echt iemand naar wiens verhaal je al te lang moet luisteren en al helemaal niet iemand op wiens verhaal je je mening moet baseren!


Los van mijn mening voor wat betreft oorzaak en gevolg van klimaat verandering zou ik je toch ten strengste aanraden je eigen mening naast feiten ook te baseren op serieus onderzoek uitgevoerd door mensen die daar jarenlange studies voor hebben moeten afronden aan universiteiten en hoge scholen en niet door dit soort conspiracy guru's die mensen willen doen geloven dat alles onderdeel is van het boze plan zonder dat ze ook maar één onderbouwd feit op tafel te leggen.
Zoek en verdiep je voor je eigen waarheidsbevinding in beide (serieuze) zijden van de casus en zoek niet enkel binnen één zijde, enkel om het andere bewust of onbewust te willen ontkennen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door mustang66coupe »

Michel,

En toch hebben we forum lid Leo die vanuit de tuinbouw dus zegt dat CO2 dus een uitstekend goedje is.
En ook meent dat de aarde niet opwarmt.
Precies zoals in het filmpje, dat zomaar een voorbeeld was en zeker niet als bewijs bedoeld. Je kan meer mensen erover horen dan alleen die David.

We hebben zoiets als slurp tax, weet je nog? Wat de nieuwe mustangs zo onbetaalbaar maakt in dit land. Dat gaat niet over verbruik maar over CO2 uitstoot.
Zou het niet raar zijn als blijkt dat het juist goed is voor het mileu? De tuinbouw denkt dus van wel. :wink:
En betalen diegenen die een nieuwe mustang kopen dan niet erg veel geld om de planten te helpen groeien? :lol:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Mack »

Je moet hoe dan ook onderscheid maken tussen:
1. Wetenschap: zaken omtrent klimaatverandering etc. en:
2. Politiek en commercie: belastingmaatregelen, elektrische auto's etc.

Het is geen geheim dat de politiek en bedrijven (2) de resultaten van wetenschap (1) gebruiken om hun eigen plannetjes door te drukken. Dus je kunt nooit bijv. de slurptax (2) gebruiken om klimaatverandering (1) te ontkennen.

We zijn het hier allemaal wel eens met de stelling dat maatregelen die de NLse overheid neemt tegen klimaatverandering nergens op slaan (milieuzones, veel belastingen, etc). Zoals ik al stelde: als je iets aan klimaatverandering wil doen, moet je de grootuitstoters aanpakken en dat wereldwijd.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Mack »

mustang66coupe schreef: za 16 dec, 2017 06:42 Zou het niet raar zijn als blijkt dat het juist goed is voor het mileu? De tuinbouw denkt dus van wel. :wink:
En betalen diegenen die een nieuwe mustang kopen dan niet erg veel geld om de planten te helpen groeien? :lol:
Oh, maar dan heb ik een mooi expiriment voor je om jouw stelling te bewijzen.
Jijzelf stoot immers ook CO2 uit als je ademt. Dus ga in een afgesloten kamer zitten met een CO2-teller. Terwijl je in- en uitademt, zul je het CO2-gehalte steeds meer zien stijgen. Dat is dan goed voor je toch?
Als je dan op 100% CO2 zit, mag je me bellen en dan krijg je mijn Mustang.

:lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Leo »

Eric schreef: vr 15 dec, 2017 18:32
Leo schreef: vr 15 dec, 2017 17:52Door die gekkies in NL (groen links, sp , pvda )
Vergeet de gekkies van VVD, CDA, D66 en CU niet. Die zijn net zo erg en zijn er samen verantwoordelijk voor dat we de komende jaren met z'n allen 10 miljard per jaar over de balk gaan smijten aan grotendeels nutteloze maatregelen.
Ben 100% met je eens.. Heb jij stemadvies ? Of beginnen we zelf een partij :D
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Leo »

mustang66coupe schreef: za 16 dec, 2017 06:42 Michel,

En toch hebben we forum lid Leo die vanuit de tuinbouw dus zegt dat CO2 dus een uitstekend goedje is.
En ook meent dat de aarde niet opwarmt.
Precies zoals in het filmpje, dat zomaar een voorbeeld was en zeker niet als bewijs bedoeld. Je kan meer mensen erover horen dan alleen die David.

We hebben zoiets als slurp tax, weet je nog? Wat de nieuwe mustangs zo onbetaalbaar maakt in dit land. Dat gaat niet over verbruik maar over CO2 uitstoot.
Zou het niet raar zijn als blijkt dat het juist goed is voor het mileu? De tuinbouw denkt dus van wel. :wink:
En betalen diegenen die een nieuwe mustang kopen dan niet erg veel geld om de planten te helpen groeien? :lol:
Je leert snel Mustang66 :smart:
http://edepot.wur.nl/296417 kun je verder lezen
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Leo »

Mack schreef: za 16 dec, 2017 09:29
mustang66coupe schreef: za 16 dec, 2017 06:42 Zou het niet raar zijn als blijkt dat het juist goed is voor het mileu? De tuinbouw denkt dus van wel. :wink:
En betalen diegenen die een nieuwe mustang kopen dan niet erg veel geld om de planten te helpen groeien? :lol:
Oh, maar dan heb ik een mooi expiriment voor je om jouw stelling te bewijzen.
Jijzelf stoot immers ook CO2 uit als je ademt. Dus ga in een afgesloten kamer zitten met een CO2-teller. Terwijl je in- en uitademt, zul je het CO2-gehalte steeds meer zien stijgen. Dat is dan goed voor je toch?
Als je dan op 100% CO2 zit, mag je me bellen en dan krijg je mijn Mustang.

:lol:
Mack blijf nou bij Mustangs....
De oorzaak noem jezelf (afgesloten kamer )

Er is nog nooit aangetoond dat CO2 giftig is...
en niet achter je uitlaat gaan zitten , want die NOx is giftig.. niet de Co2
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”