hollandranch schreef: ↑zo 24 dec, 2017 09:28
Wij maken de markt maar ook de industrie aan de andere kant.
Het lastige is en blijft dat alles met elkaar verbonden is. Dat maakt het lastig om grote veranderingen toe te passen. Markt - banen - maatschappij, alles hangt samen. Minder markt, minder banen, meer criminaliteit door werkloosheid. Om maar heel kort door de bocht te gaan. Ik weet de oplossing ook niet, en hoef er naar mijn eigen mening ook niet het antwoord op te hoeven zoeken. Maar ik vind wel dat te snel gekeken wordt naar de kleine zaken ipv het grote geheel, ook op klimaatgebied. Al is dat ook begrijpelijk, omdat het voor ons beter te bevatten is. Maar zoals het leven zelf, alles bestaat uit grijstinten, niets is zwart-wit.
Wat mij alleen wel stoort, los het klimaatverhaal zelf, is dat wij als klein land zo ver gaan met onze klimaatdoelstellingen. Dit terwijl de grootste drie er een potje van maken. Maar ook daarvoor geldt ook weer deels; wij kopen zelf hun producten omdat wij niet zelfvoorzienend kunnen zijn.
Ik wou mijn post maar afsluiten met wat (mijn mening) wijze woorden:
Gearz schreef:Los van mijn mening voor wat betreft oorzaak en gevolg van klimaat verandering zou ik je toch ten strengste aanraden je eigen mening naast feiten ook te baseren op serieus onderzoek uitgevoerd door mensen die daar jarenlange studies voor hebben moeten afronden aan universiteiten en hoge scholen en niet door dit soort conspiracy guru's die mensen willen doen geloven dat alles onderdeel is van het boze plan zonder dat ze ook maar één onderbouwd feit op tafel te leggen.
Ik vindt het in ieder geval goed om te zien dat we deze discussie hier met fatsoen kunnen voeren. Al is het een illusie om te denken dat we het antwoord gaan vinden, het is in ieder geval goed om de discussie te voeren zodat we er aandacht voor hebben.